Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg har nå tenkt til å få tilbake min egen hårfarge etter 8 år med farging og striping. For øyeblikket har jeg masse lyse striper i håret. Fargen jeg egentlig har er den "vanlige" brunfargen. Ikke kommune, men litt mørkere uten rødskjær. Problemet jeg alltid har når jeg farger håret i en brun tone er at jeg får masse rødskjær og det er ikke mye pent. Jeg vil ikke helfarge håret i en farge, da etterveksten vil synes ekstra godt. Jeg tenker derfor å stripe det et par omganger med en brunfarge som er så lik min egen som mulig. Stripe og ikke farge slik at det skal se mest mulig naturlig ut mens det vokser ut, uten et ekstremt tydelig skille. Vil dette blir vellykket tror dere? Kommer det til å se greit ut? Orker ikke gå rundt og se jævlig ut på håret mens det vokser ut heller. Tenkte også å ta noen glanskvasker underveis slik at fargen blir jevnere. Noen med erfaring på området? Går det greit å få tilbake sin egen farge? :)

Endret av soenes
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det samme i høst. Har hatt blonde striper lenge. Jeg lot det vokse slik at min egen farge syntes godt, og ba frisøren stripe det i en farge så likt min egen som mulig. Gjorde det flere ganger, og nå har jeg min egen farge igjen! :) Er bare å prøve, tror nok det blir vellykket.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har nå tenkt til å få tilbake min egen hårfarge etter 8 år med farging og striping. For øyeblikket har jeg masse lyse striper i håret. Fargen jeg egentlig har er den "vanlige" brunfargen. Ikke kommune, men litt mørkere uten rødskjær. Problemet jeg alltid har når jeg farger håret i en brun tone er at jeg får masse rødskjær og det er ikke mye pent. Jeg vil ikke helfarge håret i en farge, da etterveksten vil synes ekstra godt. Jeg tenker derfor å stripe det et par omganger med en brunfarge som er så lik min egen som mulig. Stripe og ikke farge slik at det skal se mest mulig naturlig ut mens det vokser ut, uten et ekstremt tydelig skille. Vil dette blir vellykket tror dere? Kommer det til å se greit ut? Orker ikke gå rundt og se jævlig ut på håret mens det vokser ut heller. Tenkte også å ta noen glanskvasker underveis slik at fargen blir jevnere. Noen med erfaring på området? Går det greit å få tilbake sin egen farge? :)

Hei du! Ja, det tror jeg går helt fint. Jeg har også farget og stripet håret mitt siden jeg var 14 og bestemte meg for å få tilbake min naturlige hårfarge. Jeg har også sånn hår som du har lysbrun/brun/vanlig farge. Det ble en lang prosess fra lyse striper til å få frisøren til å farge likt mitt eget, det ble rødskjær, farget over i en kald farge for å få bort rødskjær ++. Det ble så mye styr at til slutt farget jeg det i en mørke brun farge for å få en jevn brunfarge. Deretter tok jeg 2-3 runder med lyse stiper med noen mnd mellomrom mens mitt eget hår fikk vokse ut. Det har blitt kjempefint så langt og er faktisk ganske fornøyd med min egen hårfarge :) Tipper du blir like fornøyd, det er uansett den beste veien å gå.

Skrevet

jeg trodde det å få tilbake sin naturlig hårfarge etter år med striping og farging er noe av det vanskeligste innen hårfarging? Det har flere frisører sagt til meg, og de har heller aldri klart å få det til :forvirret: De sier at jeg må ha en varm farge, siden det er bleket. Så et par ganger har jeg vært hos frisør, med uheldige resulater. Jeg har prøvd å gjøre dette selv også flere ganger uten noe særlig hell(dog heller ikke med verre resultat enn hos frisør)Jeg har kald, mørkeblond farge som min naturlige, stripet det lysere i årevis. Hvis jeg skal ha det mørkere, må jeg farge med en varm nyanse som deg TS, noe jeg absolutt ikke kler, må ha kalde farger på håret, ellers ser jeg faktisk syk ut. Så hvis noen har noen tips til hvordan man får håret i en kald, mørkeblond nyanse, uten omveien om varme farger, ja det hadde vært et gjennombrudd ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...