Gå til innhold

Navn

26 stemmer

1. 1. Har du...?

• Ett fornavn
      15
    • To fornavn
      10
    • To fornavn med bindestrek mellom
      1
  2. 2. Bruker du ditt fornavn nr. to?

• Ja
      4
    • Nei
      3
    • Av og til
      4
    • Har bare ett fornavn
      15
  3. 3. Syntes du det er bry å ha et ekstra navn?

• Ja
      3
    • Nei
      7
    • Av og til
      2
    • Har bare ett fornavn
      14

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skal navngi en liten prins snart, og vurderer om vi skal ha dobbeltnavn. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

For all del, skal dere ha dobbeltnavn, så IKKE bruk bindestrek. Jeg har bindestreksnavn, og det er det mest irriterende jeg vet om. Ingen spør meg om jeg bruker begge, alle går ut fra at jeg gjør det. Jeg foretrekker det første, og skipper det andre så ofte jeg kan! :sur:

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har varianten uten bindestrek, og det er helt bortkastet. Kan ikke anbefale det til noen. Navnet blir aldri brukt, og personlig synes jeg navnekombinasjonen er tung og lite pen. Til tross for dette, ser jeg positive tilbakemeldinger på de villeste navnekombinasjoner foreslått her inne, både lengre og tyngre enn mine to navn, bestående av et tostavelsesnavn + et trestavelsesnavn.

Gjest Marlo
Skrevet

Uff, jeg har to fornavn - helt grusomt. Spesiellt etter skilsmisser hvor jeg har fått beholde etternavnet til både pappa og mamma...

Bruker kun det første fornavnet mitt, og når jeg og sambo gifter oss så tar jeg hans etternavn. Blir en del enklere da ja, med bare ett fornavn og ett etternavn.

Gjest Invicta
Skrevet

For all del, skal dere ha dobbeltnavn, så IKKE bruk bindestrek. Jeg har bindestreksnavn, og det er det mest irriterende jeg vet om. Ingen spør meg om jeg bruker begge, alle går ut fra at jeg gjør det. Jeg foretrekker det første, og skipper det andre så ofte jeg kan! :sur:

Bindestreken er jo der for å binde sammen navnene til ett, da... Det er sikkert derfor ingen spør.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kutter du ikke ut bindestreken? Det er bare å bytte navn, enten til bare fornavnet, eller fjerne bindestreken. Kjæresten min hadde ett dobbeltnavn han aldri brukte, og som han ikke likte, og fjerna det med en gang han ble gammel nok.

Jeg synes navn gjør seg best alene, og ser ingen grunn til å gi ungen masse navn hvis man ikke skal bruke alle, det gjør det bare kjipere og fylle ut offentlige skjemaer ol.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde to, nå har jeg ett. Tok vekk mitt 2. fornavn da jeg ble myndig, og synes det er helt poengløst å gi barn et 2. fornavn de ikke skal bruke..

Setter man bindestrek mellom bør man bruke begge to, ja.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to fornavn, uten bindestrek, og bruker dem begge. Det er naturlig for meg.

Men jeg valgte å gi barna mine kun ett fornavn.

Det jeg ofte ser i min omgangskrets, er at foreldrene gir barna det de selv ikke hadde...

Har foreldrene dobbeltnavn, har barna veldig ofte enkeltnavn, og motsatt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...