Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp begynt å sminke meg, og skal nå anskaffe koster. Har lest litt i blogger, men blir bare enda mer forvirret. Hildechristina snakker om minst 5 forskjellige blendingkoster til øyenskygge bare fra MAC! Og så er det koster fra Sigma, hvilke som tilsvarer MAC. Hvilke er best? Jeg har tenkt å bestille dette settet: http://www.sigmamakeup.com/products/701.html

Får jeg alt jeg trenger der, eller? Eller må jeg bestille flere børster eller et større kit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bestilte det kitet der, og er veldig fornøyd. Det eneste jeg kunne tenke meg er en til large angled contour blush (sånn at jeg kan ha en til solpudder og en til blush), men ellers tror jeg det kitet holder for en "normal" person (altså ikke en makeupartist o.l.).

Skrevet

Litt på siden av det du spør om, men hvorfor skal du ha en masse børster hvis du ikke vet hva du brukes til og hvilke du trenger? Det er ikke noe poeng i å ha en masse børster bare fordi man "skal". Du trenger ikke fire forskjellige blendingbørster og tre blushbørster som nybegynner, ikke engang jeg som sminker meg relativt mye har så mange. Har du vurdert å begynne med en og en børste, og heller kjøpe nye når du har et reelt behov? Så slipper du å bruke masse penger på børster du ikke vet om du trenger?

Skrevet (endret)

Til øyenskygge, så ville jeg startet med disse tre (viktigste først):

SIGMA Brush SS239 (påføring av øyenskygge på lokket)

SIGMA PRO Brush SS217 (blendekost. Mange bruker også denne i globallinjen, men den kan gjerne bli litt stor til det, og da er ss219 og SS226 (mellomting av 219 og 217) bedre til det)

SIGMA Brush SS219 (påføring av skygge (detaljarbeid/under øyet))

Så bare bestiller du flere etter som du merker at det er noe du mangler :)

Endret av Jade
Skrevet

Å bestille et sett fra Sigma er en utmerket ide, i det settet du linker til får du det du trenger, bortsett fra en leppepensel, noe som for meg er en essensiell del av kostesamlingen.

For meg er de essensielle børstene disse:

Foundationbørste

Concealerbørste (som dobler som børste til øyenskygge i kremform)

Rougebørste

Pudderbørste

Leppepensel

Basic øyenskyggekost

Pencil-kost

Eyelinerkost

En kost å blende med

Gjest AnonymBruker
Skrevet

må man betale toll når man bestiller derfra, over 200 kr altså?

Skrevet

Hva bruker du av sminke, da? Til hverdags er det ikke stort man trenger, egentlig, og spesielt ikke hvis du er litt grønn på området. Jeg har én stor pudderkost som kan brukes til det meste, både solpudder, rouge og mineralfoundation, og jeg hadde sannsynligvis klart meg utmerket med bare den. (Av hensyn til noe ulike rengjøringsbehov har jeg imidlertid både en mindre rougekost og en foundationkost, men det er altså noe ikke man "må".) I tillegg har jeg to øyenskyggekoster, en som ser ut som en helt vanlig malerpensel, og en flat, avskrådd. Det er det hele. Støtter forslaget om å kjøpe etter behov, og heller utvide verktøykassen etter hvert. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...