Gå til innhold

Kildesortering - glass

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg har fått sansen for Corona med limebåt, men så får jeg et problem. Jeg kan da ikke kaste flaskene som glassavfall med den limen inni og jeg synes det er galt å kaste de i restavfallet.

Er jo ikke bare jeg som har dette problemet. Bare tenk på utelivsbransjen.

Noen gode løsninger på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Du kan vel putte den inn i panteautomaten selv om det ikke er pant på den? Det som skjer da er to ting: du får ikke panten, men blir kvitt et problem. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syringa_Lilac

Jeg har fått sansen for Corona med limebåt, men så får jeg et problem. Jeg kan da ikke kaste flaskene som glassavfall med den limen inni og jeg synes det er galt å kaste de i restavfallet.

Er jo ikke bare jeg som har dette problemet. Bare tenk på utelivsbransjen.

Noen gode løsninger på dette?

Pirk ut limen? Om det er mulig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Du kan vel putte den inn i panteautomaten selv om det ikke er pant på den? Det som skjer da er to ting: du får ikke panten, men blir kvitt et problem. :tommelsmil:

Det går ikke på panteautomatene i de butikkene jeg bruker å gå i. Der kommer avviste flasker og bokser ut igjen.

Støtter forslaget om å pirke ut lime-båten med strikkepinne/blomsterpinne/grillspyd. Det går helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

TS her.

Skal prøve å få pirket de ut, men når jeg virkelig har skviset de inn så skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal få de ut selv om de har tørket.

Å prøve å pante de ender bare med at jeg får de tilbake. Uansett så blir det bare å dytte problemet over på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest AnonymBruker

Kan man ikke kaste glassavfall med noe inni? Jeg vil tro at ettersom flaska knuser når man kaster den i containeren, løses problemet da. De må vel på en eller annen måte vaske eller varme opp glass- og metallavfallet uansett. Om ikke annet så for å fjerne etiketter o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på matbutikk, og er en del bakpå panterommet.

Ser ikke for meg at det gjør noe om du hiver den i luka hvor man hiver glass. Hender jo at det havner ting oppi der som ikke er glass, så de har vel en løsning de som tar imot disse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har jobbet på bryggeri, og hjulpet til i tomgodssorteringen fra tid til annen. Der hender det ofte at det er fremmedlegemer i glassflaskene, som f.eks sneiper, snus, plast osv. Dette blir fjernet under rensingen i bryggeriet. Det som ikke lar seg fjerne maskinellt under sterilisering av flaskene, ender opp med å gå i "knuseglasset". Dette glasset går så videre til å bli smeltet om til nye flasker igjen.

Så hvis flasken ikke går i panteautomaten, så kan du fint kaste den i glasscontaineren. Glasset blir uansett knust og renset osv.. :)

Men ps: Det er uansett unødvendig arbeid å fjerne denne dritten alle skal putte på flaskene, så fint om man lar være uansett! ;) Hehe!

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...