Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Med en tittel som skriker klisjé får jeg komme til poenget før det blir for ille. Jeg har en kompis som jeg har kjent i flere år, og vi har alltid vært venner. Vårt vennskap begynte med en uskyldig date, men vi var unge og det ble ikke noe mer. Interessen var ihvertfall ikke der fra min side. Så gikk det et par år og han ble sammen med en av mine beste venninner, disse har vært sammen i over et år nå og er lykkelige sammen. Likevel treffer jeg jo ofte kompisen min, med og uten kjæresten, og spesielt mye bare oss to i det siste, da kjæresten er i utlandet med langvarige studier. Jeg blir jo aldri prioritert over henne, men han vil ofte treffe meg og vi har det hyggelig sammen. Det er absolutt ingen romantiske følelser der fra min side, men jeg er interessert i kompiser av han Jeg aner ikke om han føler noe for meg, men han er absolutt flørtete, noe jeg er veldig ukomfortabel med. Han er en veldig hyggelig og morsom type, så om dette er bare slik han er aner jeg jo ikke. Har prøvd å ta dette opp med felles venninner, og får bare beskjed om at jeg skal slutte å være så innbilsk og tro at alle vil ha meg.. Så det jeg lurer på er om det virkelig egentlig går an for en gutt og jente å bare være venner, eller om det alltid vil være spenning der fra en av partene. Denne fyren elsker jo kjæresten sin, men nå må de evt. ha avstandsforhold i mange år, og virker som det kanskje går mot brudd (for så å muligens ta det opp etter studier). Snakker om fremtidsplaner og alt, mens han rett etterpå flørter med meg. Så jeg er veldig usikker..
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Slutt å vær innbildsk! Og ligg unna en annens kjæreste din snok!
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Han er hyggelig, du tror han "flørter". Ha han som en venn og slutt å lag så mange ekstra intriger i livet deres.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 Haha! Flott! Det er jo sånn jeg ønsker at det skal være. Og alle er glade!
Gjest brutal_mann Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 Det er alltid en spenning mellom menn og kvinner.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 Det er alltid en spenning mellom menn og kvinner. TS her: Helt enig, brutal_mann! (Trodde ikke jeg skulle si det til deg med det første ). Jeg er jo av den oppfatning av at vennskap mellom menn og kvinner ikke finnes, og at det alltid er en av partene som vil ønske noe mer, enten vedkommende er i forhold eller ikke. Da legges det aksjer for en mulig senere anledning..
Gjest brutal_mann Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 TS her: Helt enig, brutal_mann! (Trodde ikke jeg skulle si det til deg med det første ). Jeg er jo av den oppfatning av at vennskap mellom menn og kvinner ikke finnes, og at det alltid er en av partene som vil ønske noe mer, enten vedkommende er i forhold eller ikke. Da legges det aksjer for en mulig senere anledning.. Ja og nei. En mann vil alltid som et minimum ha vurdert å feie over sine venninner. Men til og med menn er rasjonelle nok til å ta den urasjonelle beslutningen å ikke feie over dem. rett og slett fordi den mellommenneskelige verdien en kan få utav relasjonen er større uten feiing enn med. (Til og med undertegnede avslo et heller dårlig skjult tilbud om å feie nylig. rett og slett fordi kostnaden i ettertid blir alt for høy. Det finnes bedre investeringsobjekter der ute for å si det slik). Så ja, spenningen og fantasiene vil alltid være der mellommenn og kvinner. Men menn med vilje og gangsyn er i stand til å la være å feie over alt som tilbys.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #8 Skrevet 8. juni 2010 Supert! Det var oppklarende. Håper ikke han anser meg som en som "tilbyr" heller, men jeg får bare være forsiktig med signalene jeg sender ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå