Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :-)

Jeg skal ta nye extension nå i sommer, men jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger fra dere som har hatt tape eller weaving extension for å finne ut hvilke som er best å ta og hvilke som ser bedre ut, hvilke som sliter mest på håret osv.

Jeg har selv hatt extension med keratinfester. I begynnelsen var de utrolig fine og så helt ekte ut, men etter hvert så begynte alt å floke seg og falt av litt eller litt, noe som slet veldig på håret, så nå vurderer jeg andre metoder og har hørt både tape og weaving metoden er bra.

Noen som vet noe angående dette og eventuelt kan anbefale en salong i Bergen som kan sette på slike extensions ? Er veldig taknemmelig for alle typer svar !

Hilsen sommerklar jente :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg hadde weave i 6 mnd, og det ødela håret mitt totalt. Jeg har veldig tynne hårstrå, men mange, så har egentlig tykt hår med fall og mye volum. Disse flettene tok helt kverken på håret mitt, og når frisører har sett på skadene i ettertid er det tydelig at hårene har røket rett av.. Det ble også så stramt i hodebunnen at det hemmet en del av hårveksten. Jeg måtte klippe av meg mesteparten av året etter å ha hatt weave-extensions og én ting kan jeg si: å spare ut nytt, langt hår tar tid!! ;)

Det sies at weave er veldig bra for håret, at det kan hvile mens de er i ogsånn, og dette tror jeg kan være sant dersom du har hardført hår og hodebunn, det er jo en metode som egentlig er laget for afro-hår, men for nordisk hår blir det litt for tøft..

Tape har jeg ingen erfaring med, men vil absolutt anbefale deg clip-on. Da kan du regulere bruken selv. Det anbefales ikke å ha extension om sommeren om du skal bade mye, da saltvann og salt og fuktig luft sliter veldig på håret. Det vil kreve utrolig mye stell av håret for å holde det fint, noe som igjen vil gjøre både løshåret og ditt eget hår mer slitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...