Gå til innhold

Hvordan imponere på visning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått visning av en leil., alene. Dvs bare meg på visningen. Hvordan bør jeg gå frem for å "imponere"? Har ikke fått tak i skriflig referanse fra nåværende utleier, men kan jeg ta med skriftlige referanser fra tidl. arbeidsforhold, og bare legge ved en lapp med nummer til han jeg leier hos nå? (de kunne ringe han om de lurte på noe sa han).

Jeg skal leie leiligheten altså, og de som eier den bor i leil. ved siden av, så de var visst kresne på hvem de tok inn....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fast inntekt? I såfall ta med lønnsslipp eller noe tilsvarende. Og jeg regner med at om du sier det er greit de ringer nåværende utleier så er det også et positivt.

Ellers er det vel å fremstå ryddig og ordentlig som man klarer. Spør om leilighet og kontrakt og svar så ærlig som mulig på spørsmål.

Skrevet

Takk for svar. Jeg er student, men har en grei formue, så jeg tror jeg kan regnes som "betalingssikker".

Skrevet (endret)

Lag gjerne en liten CV med bilde. Skriv kort om deg selv og evt tlf-nr til noen som kan være referanse for deg. Gjerne nåværende utleier eller arbeidsgiver.

Jeg glemte: Kle deg pent, som om du skal på jobb-intervju, men ikke overdriv. Vær åpen og positiv om leiligheten. Hvis du gir uttrykk for misnøye f eksover str på badet, osv vil de kanskje heller velge noen som de tror vil trives bedre der. De ønsker nok noen som er stabile og som vil bo en stund, da det er slitsomt å finne nye hele tiden.

Endret av Blowers daughter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...