Gjest Belle Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 For et halvt år siden ble det slutt mellom meg og typen. Vi hadde vært sammen i tre år, og jeg trodde ærlig talt at vi kom til å være sammen hele livet. Vi er begge i begynnelsen av 20- årene. Jeg ante fred og ingen fare, da han en dag plutselig sa at han ville ha en pause. Jeg mener at pauser ikke hører hjemme i noe sunt forhold, og enten så er man sammen, eller så slår man opp, og dette sa jeg da også til ham. Det kom fram at han hadde møtt en annen, men var usikker på følelsene sine der, og det var derfor han ville ha pause. Han hadde da også holdt på med denne jenta bak min rygg en stund, uten at det ble "fysisk", som han sa, men jeg mener nå det er minst like ille å holde kjæresten din for narr og late som om alt er bra, mens du samtidig diskuterer det dårlige forholdet ditt med en fremmed. Jeg ble fullstendig knust. Min beste venn og en jeg elsket veldig høyt, hadde løyet for meg og gjort hvem vet hva, bak ryggen min i lengre tid. Jeg merket at han forandret seg da han begynte på et helt nytt studium i høst, fikk en helt ny vennegjeng og begynte å oppføre seg annerledes, men jeg tror jeg kanskje benektet det hele litt for meg selv, og ønsket at alt bare skulle være som før. Sånn skulle det ikke gå, det ble slutt og jeg satt igjen med hjertesorg, samtidig som jeg merket at jeg så på ham med helt nye øyne, og jeg visste at vi aldri mer kunne ha noe slags forhold igjen, ikke engang vennskap. Jeg er venner med flere av mine ekser, men med disse ble det slutt av mer...hva skal jeg si, humane grunner, da vi bare vokste fra hverandre uten at det var noe vondt blod mellom oss. Med denne, derimot, visste jeg at jeg ikke kom til å klare noe vennskap, hvordan skal jeg kunne være venn med noen som sviktet meg så utrolig mye? Det virket som om det ikke var plass til meg i hans "nye" liv, selv om vi har gått gjennom mye sammen tidligere. Beklager, dette ble litt langt, men nå kommer poenget mitt: Jeg har unngått ham i nærmere ett halvt år nå. Da det ble slutt, slettet jeg ham fra facebook, telefonen min, msn, osv. Jeg orket ikke å ha tilgang til informasjon som fortalte at han var i et nytt forhold, hvor godt han hadde det, osv, mens jeg satt igjen med knust hjerte. De få gangene jeg har sett ham, har jeg unngått ham og ikke hilst. Jeg ser bare ikke poenget med å late som om jeg synes det han gjorde, var greit. De siste månedene har jeg merket at disse nye vennene hans, som jeg ikke engang kjenner eller noensinne har møtt (med unntak av et par av dem), men som jeg vet er venner av ham via assosiasjon, ser stygt på meg, hvisker og tisker og peker. Det er tydelig at de vet hvem jeg er, uten at jeg vet hva de heter eller hvem de egentlig er. Eksen og jeg studerer ikke det samme, men vi har ofte forelesninger på samme bygg, og derfor ser jeg av og til denne gjengen hans. Jeg forstår ikke hva jeg har gjort for at han skal snakke stygt om meg bak ryggen min? Det er jo tydeligvis det han gjør, når disse fremmede menneskene oppfører seg på denne måten. Jeg er da i min fulle rett til å velge å ikke ha noe mer med ham å gjøre, etter at han behandlet meg så dårlig som han gjorde? Jeg snakker ikke om vennene mine til ham, og iallefall ikke til venner av meg som aldri har møtt ham. Har jeg gjort noe galt her? Er det veldig dårlig gjort av meg å velge å kutte ham fullstendig ut og ikke vedkjenne meg ham? Må jeg late som om jeg synes han er en fin fyr, når jeg ikke gjør det, bare så han ikke skal han dårlig samvittighet? Er det en eller annen sosial kode jeg har oversett? Nå har jeg heldigvis bare to hjemmeksamener igjen å levere før jeg kan reise på ferie med mine fire bestevenninner, og legge alt dette bak meg, men jeg merker at det sliter litt på meg. Jeg trodde ikke voksne mennesker fortsatt opptrådte i fjortisgrupper og åpenlyst snakket om andre? Det plager meg at mennesker jeg ikke kjenner, skal vite ting om meg, og jeg aner ikke hva han har sagt heller. Hva galt kan jeg ha gjort, for at han skal snakke stygt om meg? Noen som ser noe jeg ikke ser?
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Du må bare ignorere disse vennene hans, og la være å tenke på det. De oppfører seg jo dumt. Når det gjelder eksen din, synes jeg det er litt overdrevet at du ignorerer han totalt og lar være å hilse. Da kan det virke som du ikke er over han, og at du ikke aksepterer at han valgte en annen. Så jeg synes du skal hilse på han på en kort og høflig måte når du passerer han, for å bevare din verdighet.
Gjest asanti Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Du må bare ignorere disse vennene hans, og la være å tenke på det. De oppfører seg jo dumt. Når det gjelder eksen din, synes jeg det er litt overdrevet at du ignorerer han totalt og lar være å hilse. Da kan det virke som du ikke er over han, og at du ikke aksepterer at han valgte en annen. Så jeg synes du skal hilse på han på en kort og høflig måte når du passerer han, for å bevare din verdighet. Veldig enig i dette. Det blir mer fjortiss synes jeg å la vær å hilse. Ellers må du bare overse venngjengen når de er som de er.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 Da det ble slutt mellom meg og typen, han var utro, var jeg sint, såret og rasende og lå hjemme og gråt i en uke og slettet alt som hadde med han å gjøre, fra facebook, mob, hotmail, msn, minner, bilder. Absolutt alt! Etter hvert tvang jeg meg opp på bena og tvang meg til å bli mer og mer sosial. Og jeg pratet aldri med han igjen på et år, da jeg tilfeldig møtte han i en matbutikk, da sa vi hei og utvekslet noen ord. Det var rart, og han hadde dårlig samvittighet, men for meg var det deilig å slette alt å gå vidrer å livet uten å ha ting som minnet meg om han. Jeg følte meg bra da jeg møtte han, selv om det var sårt. Jeg har forsatt kjærlighetssorg, men jeg lever normalt. Så du gjør det du føler er best for deg. Og overse de som ser stygt på deg, viss du later som om du ikke ser det vil de slutte etter hvert. Jeg skjønner ikke hvorfor voksne mennekser holder på sånn, egentlig, men det er vel fordi voksne mennesker bare er voksne barn ;-)
Blowers daughter Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 Vet du, jeg tviler på at du har gjort noe galt. Det er ikke noe unormalt at ekser ikke har kontakt eller er venner. Faktisk de færreste jeg kjenner har det. De sier sikkert ikke så mye stygt heller. Jeg tipper de sier noe sånt; se, der er eksen til NN som han var sammen med før YY. Hun ble visst ganske pissed da hun fant uta hva han hadde gjort. Bla bla sladre sladre. Ignorer det.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 Spør deg selv om hvorfor han (og evnt ny dame) føler så mye på det at de må gå rundt og snakke dritt om deg slik at andre ikke skal like deg... Og folk som faller for sånn dritt klarer man seg jævlig fint uten i alle fall! Synes du er TØFF jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå