Gjest stillness Skrevet 9. juni 2010 #21 Skrevet 9. juni 2010 He he..Har tenkt tanken selv,men aldri gjort det.Er sjenert og blir utrooolig nervøs, men hadde vært litt redd for å drikke for mye. Drita på eksamen er nok ikke noe sjakktrekk Ville heller prøvd å lese det jeg kunne,gå over forelesninger og finne viktige punkter der. Går det til helvete så har du ihvertfall lært til neste gang.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #22 Skrevet 10. juni 2010 Jeg har faktisk gjort det en gang Nå skal det sies at jeg er sjenert og har ganske høyt angstnivå når det gjelder slike ting, Nei jeg drakk meg ikke full - eller slik at det kunne merkes, men tok noen glass vin (klokka 7 på morgenen ) Og det gikk faktisk kjempefint! Det hjalp (kanskje også psykisk?), jeg slappet mer av og greide å være mer utadvendt enn vanlig. Dette er vel ikke å anbefale og sikkert ikke lov som skrevet over..men jeg angrer ikke på det..
hjertesukka Skrevet 10. juni 2010 #23 Skrevet 10. juni 2010 Kjenner ei som tok et glass vin før muntlig språkeksamen. Det gikk helt fint og hun fikk toppkarakter. Men jeg vil ikke anbefale det likevel.
Gjest fashion88 Skrevet 10. juni 2010 #24 Skrevet 10. juni 2010 Tviler sterkt. Når du drikker vanligvis drikker du mens andre også gjør det, da forventes det nærmest at man skal bli litt mer utadvendt og pratsom. Hvis du kommer brisen på muntlig eksamen tror jeg heller det vil gjøre deg mindre sikker på deg selv, fordi du VET det kan merkes. Det passer seg ikke å ha drukket alkohol før en eksamen, det sier seg selv.. Dessuten kan det fort bli en dårlig vane å ta med seg videre å drikke før du skal prestere.
Gjest Constanze Skrevet 10. juni 2010 #25 Skrevet 10. juni 2010 Tviler sterkt. Når du drikker vanligvis drikker du mens andre også gjør det, da forventes det nærmest at man skal bli litt mer utadvendt og pratsom. Hvis du kommer brisen på muntlig eksamen tror jeg heller det vil gjøre deg mindre sikker på deg selv, fordi du VET det kan merkes. Det passer seg ikke å ha drukket alkohol før en eksamen, det sier seg selv.. Dessuten kan det fort bli en dårlig vane å ta med seg videre å drikke før du skal prestere. Enig - det er mange som er blitt alkoholikere fordi de drikker for å døyve nerver. Ikke særlig lurt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #26 Skrevet 10. juni 2010 Hvis du har veldig angst så ville jeg tatt en halv beroligende, feks vival, da blir en ikke sløv som med mange andre beroligende men man fjerner toppen av angsten.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #27 Skrevet 10. juni 2010 Jeg drikker alltid et glass vin eller tar en drink før muntlig eksamen, roer nervene mine, så jeg har alltid fått toppkarakter. Viss jeg ikke hadde gjort det, hadde jeg gjort det dårlig eller strøket. Før jeg begynte med dette gikk det alltid dårlig, fordi jeg var nervøs og kunne ikke tenke klart og fikk ikke sagt alt jeg kunne. Drikker bare en sjelden gang viss jeg er på fest, aldri ellers, utenom rett før muntlige eksamener.
¤Pernille¤ Skrevet 10. juni 2010 #28 Skrevet 10. juni 2010 Skal innrømme at jeg tenkte samme tanke sist jeg hadde muntlig, men det er nok absolutt ikke noe lurt. Det er mye lettere å se at du er full en du tenker selv! Prøv heller å sett deg i litt samme mentalitet, hør på litt musikk og steng resten av rommet ute. Evnt snakk med en god venn før du skal inn. Hvis du går inn uten å ha stressa masse med pensum rett før du skal inn, så går det myyyye bedre enn om du har sittet og niøvd minuttene før du blir ropt opp!
Gjest Constanze Skrevet 10. juni 2010 #29 Skrevet 10. juni 2010 Jeg drikker alltid et glass vin eller tar en drink før muntlig eksamen, roer nervene mine, så jeg har alltid fått toppkarakter. Viss jeg ikke hadde gjort det, hadde jeg gjort det dårlig eller strøket. Før jeg begynte med dette gikk det alltid dårlig, fordi jeg var nervøs og kunne ikke tenke klart og fikk ikke sagt alt jeg kunne. Drikker bare en sjelden gang viss jeg er på fest, aldri ellers, utenom rett før muntlige eksamener. Og når du begynner i arbeid og skal ha presentasjoner ol? Snakke i forsamlinger? Skal du drikke alkohol da og? Gjennom hele livet kommer man til hendelser man gruer seg til, å døyve den redselen med alkohol er livsfarlig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #30 Skrevet 10. juni 2010 Må bare si at det er ikke alltid jeg drikker opp glasset, noen ganger er noen slurker nok til å slappe av, også drikker jeg vann.Hva annet skal man gjøre?
Gjest Constanze Skrevet 10. juni 2010 #31 Skrevet 10. juni 2010 Må bare si at det er ikke alltid jeg drikker opp glasset, noen ganger er noen slurker nok til å slappe av, også drikker jeg vann.Hva annet skal man gjøre? Jeg bare sier at det er farlig å døyve redsel, søvnproblemer og frykt med alkohol og piller. Veldig mange har blitt rusavhengige på den måten, til slutt så fungerer de ikke i dagliglivet uten å drikke eller ruse seg på annen måte.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #32 Skrevet 10. juni 2010 Jeg bare sier at det er farlig å døyve redsel, søvnproblemer og frykt med alkohol og piller. Veldig mange har blitt rusavhengige på den måten, til slutt så fungerer de ikke i dagliglivet uten å drikke eller ruse seg på annen måte. Jo, jeg har tenkt på det, men så tenker jeg at jeg sikkert vil bli mer selvsikker for hvert år jeg blir eldre. Det håper jeg iallefall. Alle de voksne og godt voksne rundt meg er selvsikre og prater uten problem på en normal måte.
Gjest dunebuggy Skrevet 19. mars 2011 #33 Skrevet 19. mars 2011 Hva med pastasalat med pesto og skinke og en halv boks redbull samt vann istedet for et par pils. Jeg ville ikke drukket mer enn en boks redbull hvis du finner ut at du liker det. Med mat og redbull får du endel energi som gjør at du sannsynligvis virker mer tilstede. Redbull kan hjelpe deg til å begynne å prate :gjeiper:
MadMax Skrevet 19. mars 2011 #34 Skrevet 19. mars 2011 Vet om de som liker å røyke seg halvskakke før skriftlig eksamen. De påstår at de blir veldig fokusert på oppgavene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå