Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Jeg har en muntlig eksamen om få dager som jeg ikke har lest noe til. Det er et ganske lett fag dog, greit å snakke om selv om man ikke har lest særlig. Tanken om å drikke alkohol før jeg kommer dit streifet meg i dag. Kan dette være lurt? Andre som har prøvd det? Jeg tenker ikke drikke masse, kun et par glass med sprit (utblandet) for å bli litt brisen. Jeg får bedre selvtillitt og snakker lettere når jeg er brisen enn edru. Senker skuldrene litt og ordene kommer lettere. Må så klart pusse tennene så de ikke kjenner lukten:p
Berentsens Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Det er vel bare å teste det ut. Men det kan jo hende at sensor merker at du har drukket, og jeg regner med at det er ulovlig å være påvirket av rusmidler på skolen din?
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 Er du redd for å stinke sprit bør du heller dytte en tampong dynket i sprit opp i ræva Da stinker du ikke, med mindre du fiser.
Ung mamma Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 Det ville jeg ikke prøvd på en gang - det er en risiko og ta. Dersom du blir merket, regner jeg med at du stryker på eksamen. Relativt kjedelig. Selv om du pusser tennene, sitter alkohol lukten i ånden din.
Gjest Invicta Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 Sensoren(e) kommer til å merke det uansett hvor oppegående du føler deg og uansett hvor mye du pusser tenna.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 Tror ikke du bær satse på det. Både hukommelse og dømmekraft svekkes av alkohol. Ta det på gamlemåten du. Tror ikke det er lov heller.
Grevenpop Skrevet 8. juni 2010 #8 Skrevet 8. juni 2010 Dårlig idé. Hvis du ikke kan stoffet fordi du ikke har lest er det din egen skyld. Alkohol svekker uansett hukommelsen din og vil ikke hjelpe deg dersom du ikke kan pensum. Enten så kan du det eller så kan du det ikke, med eller uten alkohol, og eksamen er din sjanse til å vise at du kan det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #9 Skrevet 8. juni 2010 Hmm, jeg tviler faktisk på at sensor merker det. Selv merker jeg det ikke på folk utenom hvis de er over brisen-grensa. Man merker ikke et par glass alkohol på folk, med mindre de er eksperter og veldig obs på det. Jeg kan jo bare ha en vimsete og utadvendt personlighet:p Jeg mener ikke å komme full liksom:P Det er nok ulovlig ja, er på et universitet.
Gjest Spinell Skrevet 8. juni 2010 #10 Skrevet 8. juni 2010 Bruk heller tid og energi på å lære deg mer av pensum pluss avspenningsteknikker framfor å sitte og pønske ut snedige snarveg-metoder som verken virker eller er lov
Gjest gjestdeluxe Skrevet 8. juni 2010 #11 Skrevet 8. juni 2010 (endret) Jeg har en muntlig eksamen om få dager som jeg ikke har lest noe til. Det er et ganske lett fag dog, greit å snakke om selv om man ikke har lest særlig. Tanken om å drikke alkohol før jeg kommer dit streifet meg i dag. Kan dette være lurt? Andre som har prøvd det? Jeg tenker ikke drikke masse, kun et par glass med sprit (utblandet) for å bli litt brisen. Jeg får bedre selvtillitt og snakker lettere når jeg er brisen enn edru. Senker skuldrene litt og ordene kommer lettere. Må så klart pusse tennene så de ikke kjenner lukten:p Haha...det er nok ikke så lurt ;-) Jeg kjenner en jurist som da han var student drakk litt Jägermaister fra termosen sin under skriftlige eksamener, og det gikk veldig fint, men det er ikke å tilråde andre. Sensorene kan merke det under en muntlig eksamen, og det vil sannsynligvis innvirke negativt for din del. Kan du ikke ta deg en drink etterpå istedet? Endret 8. juni 2010 av gjestdeluxe
Gjest Micka Skrevet 8. juni 2010 #12 Skrevet 8. juni 2010 Nei, fordi: - Alkohol kan komme ut med kroppslukta, så lenge huden din har porer er den en risiko for det. - Du kan begynne å snakke snøvlete. - Ustø gange - Begynne å filosofere om noe helt annet enn pensum - Løser verdensproblemer - Flørter med sensor - etc. Hvis du har skikkelig problemer med nervøsitet, så kom deg til legen og få noe beroligende. Selv om ikke det er så lurt, heller. Men ihvertfall bedre enn alkohol.
Sasha Sasha Skrevet 8. juni 2010 #13 Skrevet 8. juni 2010 Jeg konsenterer meg mye bedre om jeg har drukket litt er mye mere oppmerksom og konsentrert. Har gjort oppgaver når jeg har vær brisen og det har gått veldig fint. Men jeg hadde ikke tatt sjangsen uansett selv om tanken har streifet meg.
LineGourmet Skrevet 8. juni 2010 #14 Skrevet 8. juni 2010 (endret) Man blir ikke akkurat smartere av alkohol.... edit: selv om det kan føles sånn Endret 8. juni 2010 av LineGourmet
Gjest molte Skrevet 8. juni 2010 #16 Skrevet 8. juni 2010 Fort gjort å ta litt for mye, og da kan det går virkelig galt...
Gjest Spinell Skrevet 8. juni 2010 #17 Skrevet 8. juni 2010 (endret) Jeg konsenterer meg mye bedre om jeg har drukket litt er mye mere oppmerksom og konsentrert. Har gjort oppgaver når jeg har vær brisen og det har gått veldig fint. Men jeg hadde ikke tatt sjangsen uansett selv om tanken har streifet meg. Er redd dette bare er noe du innbiller deg. Ellers skiller du deg ut biologisk fra de fleste. Hva tror du er årsaken til at en ikke skal drikke før en kjører bil? Endret 8. juni 2010 av Spinell
Gjest missEva Skrevet 8. juni 2010 #18 Skrevet 8. juni 2010 Go for it om du mener det hjelper! Har samme problemet som deg. Blir stresset, stokker ordene, er nervøs og sjenert og alt blir bare tull. Bruker å hjelpe med en øl eller 3. Så som sagt; hiv innpå om du mener det hjelper, men ikke syt her etterpå over at du strøyk fordi du hadde drukket da.. :gjeiper:
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #19 Skrevet 8. juni 2010 Go for it om du mener det hjelper! Har samme problemet som deg. Blir stresset, stokker ordene, er nervøs og sjenert og alt blir bare tull. Bruker å hjelpe med en øl eller 3. Så som sagt; hiv innpå om du mener det hjelper, men ikke syt her etterpå over at du strøyk fordi du hadde drukket da.. :gjeiper: Haha:D Good^^ Jeg er ikke spesiellt nervøs, har lite med eksamensnerver, men er litt sjenert og tungen setter lett krøll på seg. Snakker mye mer og bedre (føler jeg) med litt alkohol innabords;) Selvtilliten sitter bedre og det hjelper på en eksamen:) Men jeg tror ikke jeg tør. Kommer til å være redd for at sensor skal merke det og bli nervøs pga det:p
Ego Skrevet 8. juni 2010 #20 Skrevet 8. juni 2010 Jeg var en gang beruset under muntlig eksamen - men det var ikke akkurat planlagt :gjeiper: Det gikk forsåvidt bra - bortsett fra at jeg slet med mikroskopet (!!) og måtte drikke kaffe for å holde meg forholdsvis klar. Og blei småsjaber mens jeg ventet på karakteren etterpå :gjeiper: Ikke å anbefale!! Selv om jeg skjønner at det frister. I mitt tilfelle gikk det heldigvis bra - jeg sliter normalt med store søvnproblemer, så professoren min regnet visst med at jeg bare hadde hatt en søvnløs natt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå