Gå til innhold

Alle kjekkasene på dateside er langt borte..

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da skjønner jeg ikke hvorfor du ser poenget i å forsvare TS og de som lider av prinsessesyndromet. Om du har et problem er det vel snarere det stikk motsatte, at du oppfatter deg som mindre attraktiv enn du er. (Men det kan jeg jo ikke si uten å ha truffet deg.) Det er i hvert fall ingen grunn til at du skulle føle deg truffet av min beskrivelse av prinsessesyndromet.

Jeg forsvarer ikke, men jeg kan virke avvisende på menn fordi jeg ikke SKJØNNER at jeg blir sjekket opp, og det gjelder flere jeg kjenner som har bllitt angrepet for å være "prinsessete". Om noen spør meg om jeg er pen, svarer jeg ja. Om noen spør meg om jeg syns jeg er pen, svarer jeg neiDet er to ulike spørsmål, MEN fordi jeg svarer ja på det første blir jeg akutt prinsessesyndromjente, hvis jeg i tillegg er litt dum og sier, hm, mye rare menn på sjekkemarkedet gitt, så lider jeg iallefall av prinsessesyndromet.

Og er det noe jeg ikke gjør, er det det.

Jeg tviler sterkt på at TS lider av noe syndrom, hun kom med et hjertesukk over at de kjekke mennene bodde langt borte. HENNES definisjon av kjekke menn. På spørsmål er du pen nok da, svarer hun ja. I det leser ikke jeg noe prinsesesyndrom.

Du blir ikke prinsesseyndromjente i forhold til min definisjon av å si at du er pen. Da har jeg åpenbart ikke greid å forklare godt nok hva jeg mener med uttrykket. Prinsessesyndrom har du først når du nedvurderer gutters attraktivitet og opplever det som at det er massevis av attraktive jenter mens det er langt mellom de attraktive guttene. TS sier riktignok ikke noe om at det er mange pene jenter, men hun sier hun selv er pen nok til å matche supermodellene i CK-reklamene. Siden jenter som matcher disse guttene selv er supermodellpene og det neppe er så mange slike som sitter på KG og beklager seg, er sannsynligheten stor for at vi her har å gjøre med et klassisk tilfelle av prinsessesyndromet slik jeg har definert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Prøvekandidat

Så hvis de ikke er interessert i meg så er det fordi jeg er på et lavere nivå, og alle kvinner jeg ikke er hypp på er på et lavere nivå enn meg, er det slik å forstå?

Hvis alt avhenger av hvilken skala jeg ønsker å benytte meg av så er det jo verdiløst, da alle har sin egen skala.

Jeg er fullstendig klar over at noe blir ansett som vakkert og annet ikke av den gemene hop, men jeg er ikke så sikker på at kjønnene ser likt på dette, og det vil nok også variere voldsomt fra individ til individ alt ettersom hva man søker og når.

Din teori baserer seg på at et menneske tror at alle kvinner i utgangspunktet er tilgjengelig for ham/henne, slik er det ikke. Kun et fåtall personer matcher vi med, og det skal gjerne klaffe på flere områder. Om du er superstreit og bare sjekker opp deilige bohemkvinner så har du et problem. Ikke med nivået, men med søkemotoren.

Men min mening er nå at kvinner ofte syntes de er litt mindre attraktive enn de er, og menn det motsatte, men det finnes selvsagt unntak :)

Vi opplever nok dette markedet annerledes og har sikkert ulik erfaring. Kansje vi har litt rett begge to :)

Enig med deg, og forøvrig tror jeg du er sinnsyk deilig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg lurt på også! Vakre kvinner blir ofte sammen vakre menn, mens vakre menn ikke nødvendigvis blir sammen med vakre kvinner. Har i flere sammenhenger sett VAKRE menn i forhold med STYGGE damer, ihvertfall rent utseendemessig.

Dette er en no-brainer. De stygge damene (som du her refererer til, ikke nødvendigvis stygge damer per se) gir noen fantastiske BJs!

Mange kunne ikke skjønne hvorfor Ashley Cole kunne være utro mot den fantastisk vakre Cheryl. Selv tipper jeg at en så pen dame blir ikke så pen uten å være veldig selvsentrert, og hun er dermed nok vanvittig kjedelig i senga. Da er det bedre å settle med en som iallfall kan gi deg en god BJ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Enig med deg, og forøvrig tror jeg du er sinnsyk deilig. :)

Det spilles wah-wah gitarer når jeg går ned gata ;) Jeg liker ordet deilig. Digg å høre, digg å bruke. Deilig du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deilige bohemkvinner

Weee! jeg er bohemkvinne! Da skal jeg gå resten av dagen og tenke at jeg er deilig bohemkvinne! :sjarmor::briller:

Kommer til å være i et strålende humør i hele kveld ;)

Er forøvig også enig i at deilig er et flott ord å både bruke og høre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allikevel er det ofte at når folk spør meg om jeg er pen og jeg svarer, ja, så er jeg innbilsk. At jeg er pen er objektivt, om JEG syns jeg er pen er noe helt annet. Men innrømmer man som kvinne at menn syns en er attraktiv, så er man "prinsesse", "innbilsk" osv. Det er et svært tveegget sverd, det der...

Du har tydeligvis misforstått hva som er objektivt noe alvorlig.

Du kan ikke påstå at du er pen objektivt sett. Du kan bare uttale deg, og mene noe om din egen person, subjektivt sett.

Du må også forstå at hva andre sier til deg personlig, IKKE representerer den objektive virkeligheten. For det først er utseendet smak og behag, og for det andre er det vanlig å 'parfymere' det man sier om andres utseende basert på egeninteresse. Enten for ikke å såre eller for å oppnå noe med det.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Weee! jeg er bohemkvinne! Da skal jeg gå resten av dagen og tenke at jeg er deilig bohemkvinne! :sjarmor::briller:

Kommer til å være i et strålende humør i hele kveld ;)

Ja, de fleste er sikkert deilige så lenge man slipper å se dem ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis misforstått hva som er objektivt noe alvorlig.

Du kan ikke påstå at du er pen objektivt sett. Du kan bare uttale deg, og mene noe om din egen person, subjektivt sett.

Du må også forstå at hva andre sier til deg personlig, IKKE representerer den objektive virkeligheten. For det først er utseendet smak og behag, og for det andre er det vanlig å 'parfymere' det man sier om andres utseende basert på egeninteresse. Enten for ikke å såre eller for å oppnå noe med det.

Objektiv, kollektiv penhet pr den definisjonen som er pr dags dato, innenfor vår kultur er nok mulig å stedfeste (Symmetri, pene trekk, fyldig manke, fin hud, pene tenner, slank velproposjonert figur, utstråling osv)om seg selv rent objektivt.

Det er ikke dermed sagt at alle rent personlig vil subjektivt synes at dette er det vakreste som er. Kan være noen synes det er sjarmerende med skjeve tenner fremfor rette. WHo knows!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de fleste er sikkert deilige så lenge man slipper å se dem ;) hehe

Se hvem? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Objektiv, kollektiv penhet pr den definisjonen som er pr dags dato, innenfor vår kultur er nok mulig å stedfeste (Symmetri, pene trekk, fyldig manke, fin hud, pene tenner, slank velproposjonert figur, utstråling osv)om seg selv rent objektivt.

Det er ikke dermed sagt at alle rent personlig vil subjektivt synes at dette er det vakreste som er. Kan være noen synes det er sjarmerende med skjeve tenner fremfor rette. WHo knows!

Det er fortsatt i stor grad smak og behag. Hvis et menneske skal kunne vite at det tilhører en av disse såkalte velproporsjonerte individene, så må et stort antall andre mennesker som ikke har noen egeninteresse uttale seg. Noe som aldri skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se hvem? :klø:

Nettopp. Jeg ser heller ingen her. Deilige eller udeilige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

ja, helt enig.. smak på ordet, deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Korrekt, om man innehar de fleste av kvalitetene som defineres som pent, så kan man definere seg som pen. Det er objektivt. Hva jeg subjektivt sett ser på som attraktivt kan være noe helt annet, og jeg kan ikke uttale meg om hva andre mener om mitt utseende, da det kommer an på øyet som ser. Jeg kan subjektivt uttale meg om hva jeg syns er tiltrekkende, og jeg kan objektivt uttale meg om hva som regnes som pent. I tillegg kommer utstråling og personlighet, de fleste kan være enige om at både Kate Winslet, Carlize Theron og Angelina Jolie regnes som pene, selv foretrekker jeg Winslet. Hvorfor vet jeg ikke, det er subjektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Korrekt, om man innehar de fleste av kvalitetene som defineres som pent, så kan man definere seg som pen. Det er objektivt. Hva jeg subjektivt sett ser på som attraktivt kan være noe helt annet, og jeg kan ikke uttale meg om hva andre mener om mitt utseende, da det kommer an på øyet som ser. Jeg kan subjektivt uttale meg om hva jeg syns er tiltrekkende, og jeg kan objektivt uttale meg om hva som regnes som pent. I tillegg kommer utstråling og personlighet, de fleste kan være enige om at både Kate Winslet, Carlize Theron og Angelina Jolie regnes som pene, selv foretrekker jeg Winslet. Hvorfor vet jeg ikke, det er subjektivt.

Som sagt, du kan ikke uttale deg om din egen person på noen som helst objektiv måte. Du kan bare uttale deg subjektivt sett om deg selv. Det burde egentlig være relativt lett å forstå da men.

Imidlertid er jeg tilfeldigvis enig med deg i at jeg personlig også foretrekker Kate Winslet foran både Carlize Theron og Angelina Jolie utifra det lille jeg har sett og hørt av dem. Dette er da min personlige smak. Ingen av dem er såkalt stygge i mine øyne, men Kate Winslet er altså mest attraktiv av disse alternativene etter min personlige mening. Men hadde jeg truffet dem så kunne sikkert dette endret seg fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Skillet her er mellom personlighet og utseende. Jeg kan ikke si hvordan jeg oppfattes, men man kan se på det rent utseendemessige utenfra og basert på hva som regnes som pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skillet her er mellom personlighet og utseende. Jeg kan ikke si hvordan jeg oppfattes, men man kan se på det rent utseendemessige utenfra og basert på hva som regnes som pent.

Nei, du kan ikke se på deg selv utenfra - objektivt sett. Bare subjektivt.

subjektiv

1 filos: som er avhengig av subjektet s- erkjennelse erkjennelse av at omverdenen eksisterer bare i forhold til jeget

2 (sterkt) personlig, partisk en s- oppfatning, dom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest KateW

Man kan se om noe er pent, på samme måte som om man kan avjøre om en selv syns det er pent. Dette er to forskjellige ting.

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan se om noe er pent, på samme måte som om man kan avjøre om en selv syns det er pent. Dette er to forskjellige ting.

Man kan se hva man selv (subjektivt) syns er pent, ja.

Du kan da objektivt se om du syns andre er pene.

Men ikke om deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Det handler om selvinnsikt, Steinar. Man kan objektivt se om noe er pent, om man SELV syns det er pent er subjektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om selvinnsikt, Steinar. Man kan objektivt se om noe er pent, om man SELV syns det er pent er subjektivt.

Nope, du kan ikke objektivt sett se om du selv er pen eller ikke.

objektiv allmenngyldig; saklig, upartisk, mots *subjektiv en o- framstilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...