Gå til innhold

Alle kjekkasene på dateside er langt borte..

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så nå har jeg lagt meg en proil på en såkalt dateside.. Men hvorfor er de kjekkeste mennene (type ck-modell) kun fra frankrike, england osv? De er litt for langt unna..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Så nå har jeg lagt meg en proil på en såkalt dateside.. Men hvorfor er de kjekkeste mennene (type ck-modell) kun fra frankrike, england osv? De er litt for langt unna..

Er du pen nok for dem, da? Hvis ikke, hva er problemet du ville jo ikke fått dem uansett?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er du pen nok for dem, da? Hvis ikke, hva er problemet du ville jo ikke fått dem uansett?

Ja, jeg er pen nok.

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

If it's love, så kan du alltids flytte på deg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hmm, ja, det var litt langt borte. Men kjærligheten har ikke hverken kommune/fylkes eller landegrenser! Så det kommer heller ann på om du tør å satse (når det kommer til stykket og valget skal gjøres)

Jeg er selv fra vestlandet, og synes det er dårlig utvalg på den datesiden jeg er på, men ser det er mange i Oslo og omegn jeg kunne tenkt meg å bli bedre kjent med. La meg bare spesifisere at det jeg kaller dårlig utvalg av vestlandsgutter er antallet. Jeg kan søke etter hvem som er pålogget i min kommune, så er det kanskje 1 mann, mens i Oslo er det MANGE.

Gjest Gjest
Skrevet

Fordi det omtrent bare finnes stygge menn i Norge. Har diskutert dette med en venninne, det er ca 100 pene menn i hele Norge tilsammen, disse er enten playere eller har blitt kapret av heldige damer . Kjipt for oss som er pene selv og ønsker likedan, får bare holde oss single da!

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, jeg er pen nok.

*Kremt* CK-modeller plukker *kun* fra aller øverste hylle, så sjansene for at du er pen nok er nok heller små.

Gjest Gjest
Skrevet

*Kremt* CK-modeller plukker *kun* fra aller øverste hylle, så sjansene for at du er pen nok er nok heller små.

Syns også pene menn og modeller tar til takke med støgge kvinnfolk jeg?

Gjest Gjest
Skrevet

Syns også pene menn og modeller tar til takke med støgge kvinnfolk jeg?

Hvorfor skulle de det når de kan få vakre kvinner i stedet? Spør deg selv, hvem er det som blir kjærester med virkelig vakre kvinner om ikke svært pene menn? ONS kan være en annen skål, men her var det jo snakk om dating da, og jeg forstod det slik at det ikke var rene sexrelasjoner TS var ute etter. Så hvis hun er på jakt etter CK-modeller så bør hun være bra pen, ja.

Gjest nu vel
Skrevet

Hvorfor skulle de det når de kan få vakre kvinner i stedet? Spør deg selv, hvem er det som blir kjærester med virkelig vakre kvinner om ikke svært pene menn? ONS kan være en annen skål, men her var det jo snakk om dating da, og jeg forstod det slik at det ikke var rene sexrelasjoner TS var ute etter. Så hvis hun er på jakt etter CK-modeller så bør hun være bra pen, ja.

Ja, det har jeg lurt på også! Vakre kvinner blir ofte sammen vakre menn, mens vakre menn ikke nødvendigvis blir sammen med vakre kvinner. Har i flere sammenhenger sett VAKRE menn i forhold med STYGGE damer, ihvertfall rent utseendemessig. En jeg datet er nå i forhold med et groteskt ansikt, om det kan kalles det. Å han er modell vakker.

Skrevet

Vel.. du får flytte på deg da..

Hilsen en i England som er på vei til Wales.. where love takes you osv :P

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nødvendigvis ikke på jakt etter å date eller et forhold (altså noe med følelser involvert), men hvor skal jeg ellers finne en kjekk mann som kun er på jakt etter noe uten følelser? Nei, jeg er ikke ck-modell-vakker, men jeg er ikke så hakkendes gal :)

TS

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er nødvendigvis ikke på jakt etter å date eller et forhold (altså noe med følelser involvert), men hvor skal jeg ellers finne en kjekk mann som kun er på jakt etter noe uten følelser? Nei, jeg er ikke ck-modell-vakker, men jeg er ikke så hakkendes gal :)

TS

Flytte til Oslo? Flere folk, bedre utvalg. Eller kanskje bedre: Stockholm.

Er det modellpene menn du er ute etter? Da er konkurransen hard og utvalget lite. Dersom du derimot vil finne deg en temmelig kjekk mann, si en syver eller åtter, så er sjansene bedre. Er du selv en syver/åtter og altså ikke modellpen, så bør du holde deg på dette nivået og ikke søke oppover. Folk må kjenne sin plass i hierarkiet. Dessuten er det vanskelig for ganske pene menn å skaffe seg virkelig vakre kvinner. Derfor bør det på ingen måte være lettere for en ganske pen kvinne å skaffe seg en virkelig pen mann. Ellers ville det bare gitt kvinner enda en fordel på sjekkemarkedet, og det er uakseptabelt.

• 2 uker senere...
Gjest anette.r
Skrevet (endret)

Det finnes nå mange forskjellige datingsider med ulike kjekkaser så skulle være nok å velge mellom der! verre med virkeligheten :P.

Innlegget er endret

Bond, mod

Endret av Bond
Skrevet

Har lagt merke til det samme på Sukker.no. Alle de pene gutta bor på Østlandet. Veldig irriterende det der :fnise:

Skrevet (endret)

Ja, jeg er pen nok.

¨

Det finnes en del jenter - særlig på nettjenester som Sukker - som lider av det jeg har kalt prinsessesyndromet. Det arter seg på den måten at de oppfatter seg selv og jenter generelt som mer attraktive enn de egentlig er, og dermed som mer attraktive enn tilsvarende attraktive gutter. For en jente som lider av prinsessesyndromet vil det fortone seg som om verden flyter over av pene jenter, mens det er langt mellom de attraktive guttene. Selv i en befolkning som deler det samme genmaterialet.

Det er to mekanismer som bidrar til dette fenomenet. For det første har vi en skjevhet i de to kjønns popularitetskurver. Siden de unge jentene er populære hos flere årskull gutter over dem, vil de unge jentene ha mange flere potensielle kjærester enn de helt unge guttene. Dette gjør at en tenåringsjente jevnt over vil være mer omsvermet enn en tilsvarende attraktiv tenåringsgutt. Derfor kan en del jenter komme til å plassere seg selv høyere på attraktivitetsskalaen enn det er grunnlag for.

Men skjevheten i ungdomstiden går seg til etter som man kommer opp i tjueårene. For etter hvert begynner guttene også å oppleve den lyse siden ved at jenter synes det er spennende med eldre gutter. Selv om man fortsatt må konkurrere med eldre og rikere menn om jentene i eget kull. Det kommer stadig flere interessante årskull under deg, og i siste halvdel av tjueårene begynner det å jevne seg ut, og en gang etter fylte tretti vipper det over og heretter er det guttene som har overtaket på partnermarkedet. En attraktiv gutt kan ikke være mindre populær enn en tilsvarende attraktiv jente livet sett under ett. Det fødes tilnærmet like mange jenter som gutter, så det vil være omtrent like mange kvinner som menn på partnermarkedet alle aldersgrupper medregnet.

Men slik er det ikke på sexrelasjonsmarkedet: Menn er (og vil trolig alltid forbli) så mye ivrigere på sex for sexens skyld at en kvinne lett kan få en elsker eller one night stands langt over sitt attraktivitetsnivå. Og det gjelder nesten uansett hvor gammel hun blir. Så dette bidrar nok til at en eventuell overvurdering av egen attraktivitet som trigges av den unge jentas overtak på parntnermarkedet i en del tilfeller overlever og henger i langt inn i voksen alder. Noen jenter vil rett og slett ikke forstå at de guttene de har sjans på for sex ikke nødvendigvis er gutter de har sjans på for et forhold. Dermed får vi prinsessesyndromet, jenter som går single i årevis uten å finne noen som er dem verdig. For alle de har sjans på ligger etter deres mening langt under deres nivå. (De virkelig supermodellpene jentene har selvsagt sjelden noe problem med å finne menn som er attraktive nok.)

Endret av Cuckold
Gjest KateW
Skrevet

Åhhhhhhhhhhhh Cookie, Ikke begyn med det Prinsessemaset igjen...

Om vi damer er usikre på utseendet, så fisker vi etter komplimenter, er vi trygge er vi prinsesser, vil vi ha en mann vi syns er pen, så er vi for kravstore, og tar vi en mann som ser litt skjev og nebbtennete ut, så setter vi for lav standard for oss selv.

Hvordan i helsike skal vi overleve i livet og på sjekkemarkedet, egentlig?

Skrevet

Åhhhhhhhhhhhh Cookie, Ikke begyn med det Prinsessemaset igjen...

Om vi damer er usikre på utseendet, så fisker vi etter komplimenter, er vi trygge er vi prinsesser, vil vi ha en mann vi syns er pen, så er vi for kravstore, og tar vi en mann som ser litt skjev og nebbtennete ut, så setter vi for lav standard for oss selv.

Hvordan i helsike skal vi overleve i livet og på sjekkemarkedet, egentlig?

Neida, det er ikke de som er trygge på eget utseende jeg snakker om når jeg beskriver prinsessesyndromet. Dette gjelder tross alt bare et fåtall kvinner, de fleste jenter har et ganske realitisk syn på egen attraktivitet. Men hvis man opplever det som at det bare er 100 attraktive menn i hele Norge, har man neppe vondt av at noen påpeker at dette handler om en type vrangforestilling.

Gjest MikeWaters
Skrevet

....de fleste jenter har et ganske realitisk syn på egen attraktivitet.

I motsetning til de fleste menn på nett :)

Gjest KateW
Skrevet

Fniser... Ja, menn på nett er superrealister.... :nigo:

Jeg forstår hva du mener Cookie, (May I call you cookie? :fnise:)

Allikevel er det ofte at når folk spør meg om jeg er pen og jeg svarer, ja, så er jeg innbilsk. At jeg er pen er objektivt, om JEG syns jeg er pen er noe helt annet. Men innrømmer man som kvinne at menn syns en er attraktiv, så er man "prinsesse", "innbilsk" osv. Det er et svært tveegget sverd, det der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...