Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Jeg jobber på en industrifabrikk . Jeg trives godt men hun som jeg jobber sammen med er alltid hyper og tar mye plass. Hun er sikkelig høylytt hele tiden. jeg må si jeg får vondt i hodet av henne. Spesielt på morgenen. Jeg begynner halv 7 og da er jeg ofte trøtt. Hun er alltid så våken. Jeg sliter med migrene og mye hodepine. Det hjelper ikke så mye mot det når hun er så høylytt og bråkete som hun er. Hun er rett og slett plagsom. Ikke bare roper hun og ler ektremt høyt, Men hun er også fæl til å synge høylytt. Hun har ikke sangstemme i det hele tatt og det er grusomt å høre på. Jeg vet ikke hva andre synes men jeg har problemer med å konsentrere meg med hun i nærheten. Spesielt når hun er på det verste. Er man nødt til å prate så utrolig høyt? Vi hører fint hva hun sier men hun skriker nærmest. Hun er bare all over the place. Og ler evig høyt. Sånn sikkelig høy hekselatter. Huff. Jeg kan ikke noe for det men jeg blir sliten av henne. Jeg får veldig lett vondt i hodet og jeg blir fort sliten. Så å ha slike hypre folk rundt meg er slitsomt. Det er hvert fall slitsomt når jeg er på jobb og prøver å konsentrere meg. Man blir sliten av å sitte i hallen pga det bråker så mye med maskiner og stell. Så blir det dobbelt opp med bråk pga henne. Jeg har prøvd ørepropper men følte ikke det hjalp så mye. Hun er virkelig ekstrem. Tror jeg aldri har vært borti i en som er så hyper og som MÅ ha oppmerksomhet hele tiden. Hun er også veldig vulgær i måten hun snakker på. Hun snakker som en mann! Banner i et sett og hun raper høylytt å! Kvalmt. Jeg vil ikke være frekk å be henne om å roe seg et par hakk ned eller å be henne om å holde kjeft. Men jeg må ærlig innrømme at noen ganger så har bare lyst til å be henne om å klappe igjen. Hvert fall når hun synger for full hals. Grusomt! Kanskje jeg burde ta en prat med sjefen? Eller hva synes dere? Hva ville dere ha gjort?
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Har du forsøkt hørelvern med innebygget radio? Vet ikke hvordan arbeidsstedet ditt er, men det var det første som slo meg.
Ung mamma Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Hei! Jeg er overhode ingen ekspert, men tenkte siden jeg har vært i noe av den samme situasjonen - kan jeg svare deg Da det sto på det verste på min arbeidsplass, med min kollega orket jeg omtrent ikke tanken av å dra på jobb. Jeg ble rett og slett utslitt av mas og at hun stjeler andres jobb og ideer. Jeg snakket sammen med to av mine kollegaer og kom frem til at det ikke bare var meg som tenkte sånn om denne damen, og vi ble helt "enkelt" enige om å ta dette opp til sjefen - anonymt. Deretter var det ikke stort vi kunne gjøre, men det ble tatt godt hånd om. Det ble en tydelig nedtrapping på den nesevise personen, fordi det plutselig ble veldig bevvist at fler viste om dette - tror jeg. Lykke til!
Lillemeg25 Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 Jeg ville helt klart ha snakket med sjefen om dette! Ta det opp med han at du blir veldig sliten av henne og at du ikke klarer å konsentrere deg. Si du vil være anonym hvis du ikke vil hun skal få vite det er deg som har klaget. Du sier du ikke vet hva de andre synes? Kanskje de har det på samme måte som deg. Hvis dere er flere blir det kanskje tatt mer seriøst Jeg skjønner godt at dette kan være plagsomt. Har selv jobbet med ei som var litt på samme måte.
Kosejenta Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 Jeg ville helt klart ha snakket med sjefen om dette! Ta det opp med han at du blir veldig sliten av henne og at du ikke klarer å konsentrere deg. Si du vil være anonym hvis du ikke vil hun skal få vite det er deg som har klaget. Du sier du ikke vet hva de andre synes? Kanskje de har det på samme måte som deg. Hvis dere er flere blir det kanskje tatt mer seriøst Jeg skjønner godt at dette kan være plagsomt. Har selv jobbet med ei som var litt på samme måte. Støtter denne!! Hvis du ikke gjør noe vil det gå utover deg tilslutt...
Gjest Anita Elisabeth Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 Jeg jobber på en industrifabrikk . Jeg trives godt men hun som jeg jobber sammen med er alltid hyper og tar mye plass. Hun er sikkelig høylytt hele tiden. jeg må si jeg får vondt i hodet av henne. Spesielt på morgenen. Jeg begynner halv 7 og da er jeg ofte trøtt. Hun er alltid så våken. Jeg sliter med migrene og mye hodepine. Det hjelper ikke så mye mot det når hun er så høylytt og bråkete som hun er. Hun er rett og slett plagsom. Ikke bare roper hun og ler ektremt høyt, Men hun er også fæl til å synge høylytt. Hun har ikke sangstemme i det hele tatt og det er grusomt å høre på. Jeg vet ikke hva andre synes men jeg har problemer med å konsentrere meg med hun i nærheten. Spesielt når hun er på det verste. Er man nødt til å prate så utrolig høyt? Vi hører fint hva hun sier men hun skriker nærmest. Hun er bare all over the place. Og ler evig høyt. Sånn sikkelig høy hekselatter. Huff. Jeg kan ikke noe for det men jeg blir sliten av henne. Jeg får veldig lett vondt i hodet og jeg blir fort sliten. Så å ha slike hypre folk rundt meg er slitsomt. Det er hvert fall slitsomt når jeg er på jobb og prøver å konsentrere meg. Man blir sliten av å sitte i hallen pga det bråker så mye med maskiner og stell. Så blir det dobbelt opp med bråk pga henne. Jeg har prøvd ørepropper men følte ikke det hjalp så mye. Hun er virkelig ekstrem. Tror jeg aldri har vært borti i en som er så hyper og som MÅ ha oppmerksomhet hele tiden. Hun er også veldig vulgær i måten hun snakker på. Hun snakker som en mann! Banner i et sett og hun raper høylytt å! Kvalmt. Jeg vil ikke være frekk å be henne om å roe seg et par hakk ned eller å be henne om å holde kjeft. Men jeg må ærlig innrømme at noen ganger så har bare lyst til å be henne om å klappe igjen. Hvert fall når hun synger for full hals. Grusomt! Kanskje jeg burde ta en prat med sjefen? Eller hva synes dere? Hva ville dere ha gjort?
Gjest Anita Elisabeth Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 Huff kjære deg.. dette hørtes utrolig slitsomt ut.. Er sjefen en av de allrighte og fin og prate med, ville jeg så absolutt tatt en prat med han/hun. Det kan vel umulig bli værre av den grunn! Du skrev du har prøvd ørepropper, hva med hørselsvern? Er du plaget av hodepine og migrene ville jo uansett det vært et godt hjelpemiddel. Spesielt med den høylytte kollegaen;) Lykke til!
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #8 Skrevet 8. juni 2010 Kan til en viss grad forstå at det er slitsomt, men alikevel synes jeg du overreagerer. Ta den en kaffe om mårra'n og sov litt bedre om nettene, så kanskje du blir litt mer energisk sjæl også.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #9 Skrevet 9. juni 2010 Kan til en viss grad forstå at det er slitsomt, men alikevel synes jeg du overreagerer. Ta den en kaffe om mårra'n og sov litt bedre om nettene, så kanskje du blir litt mer energisk sjæl også. Ts her..Jeg sover fint om nettene og drikker kaffe. Hadde du måttet jobbe med henne så hadde du å sikkert blitt sliten. Hun er bare slitsomt og oppfører seg som hun skulle vært på fest eller noe. Jeg har ikke noe behov for å sitte å synge og hyle når jeg er på jobb. Jeg synes jeg ikke overdriver for dette går ut over min arbeidsdag.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #10 Skrevet 9. juni 2010 Noen mennesker tar bare utrolig mye "plass". Og det kan være veldig slitsomt, spesielt på et sted hvor du ikke kommer utenom personen, f.eks på jobb. Snakk med sjefen din, noe må gjøres eller så ender du opp med å bli syk av henne.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #11 Skrevet 9. juni 2010 Dette må du snakke med sjefen om så snart som overhodet mulig, du skal ikke være på jobb hvor andre ansatte sliter deg ut. Det er nok ikke bare du som har merket dette. Unngå baksnakking og tisking bak hennes rygg og gå direkte til sjefen. Dette burde ordne seg helt fint. Har selv jobbet med en av samme "art" og det er irriterende og svært slitsomt, det suger energi ut av deg som du egentlig skulle ha brukt som overskudd etter jobb.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2010 #12 Skrevet 9. juni 2010 Jeg ville sagt fra til sjefen. Selv studerer jeg sammen med ei slik ei (+en gruppe venner av vedkommende som også er nokså høylytte), og jeg har sagt på kursevaluering o.l at det er vanskelig å konsentrere seg og fint om forelesere og lablærere sier fra når det blir intenst. Det har heldigvis blitt tatt til følge og heldigvis er vedkommende i stand til å dempe seg etter å ha fått beskjed. Inntil jeg møtte denne bråkebøtta visste jeg ikke at voksne, relativt oppegående, mennesker kunne bråke så mye - fra 7-8 om morgenen (når vi er på feltkurs ropes det i gangene og ved frokostbordet) til 2 om natta. Uten pause. Jeg tåler fint at folk småprater og slikt, men høye stemmer og synging, evt høy radio i tillegg, da blir det faktisk svært vanskelig å konsentrere seg, og jeg blir veldig sliten i hodet.
smalls Skrevet 9. juni 2010 #13 Skrevet 9. juni 2010 Som andre sier her så må du snakke med sjefen! Jeg er ikke noe spesielt fan av slike mennesker som tar så mye plass og som er oppmerksomhetssyke.Jeg tåler at folk prater og tuller men grensen går jo en plass. Virker som hun går laaangt over den grensen. Man blir sliten av å høre på det. Hvert fall hvis det er non stopp.
MissStiles Skrevet 9. juni 2010 #14 Skrevet 9. juni 2010 Jeg ville helt klart ha snakket med sjefen om dette! Ta det opp med han at du blir veldig sliten av henne og at du ikke klarer å konsentrere deg. Si du vil være anonym hvis du ikke vil hun skal få vite det er deg som har klaget. Du sier du ikke vet hva de andre synes? Kanskje de har det på samme måte som deg. Hvis dere er flere blir det kanskje tatt mer seriøst Jeg skjønner godt at dette kan være plagsomt. Har selv jobbet med ei som var litt på samme måte. Jeg støtter også denne!! Snakk med sjefen din om det, så ordner det seg nok. Lykke til!
Gjest Tidssone Skrevet 9. juni 2010 #15 Skrevet 9. juni 2010 Snakke med sjefen? Hva skal sjefen gjøre? Si at noen har sagt at de synes en annen person er slitsom? Her var det jammen lite takhøyde for at personer er forskjellige. Ta ansvar selv, ikke vær så feig at du må ha en annen person til å si i fra om noe som er ditt problem. Si fra til kollegen din selv, gå deretter til sjefen dersom det ikke endrer seg. Forøvrig er det vel påbudt med øreklokker dersom du jobber i miljø der det er maskinstøy? Dette er noe du kan ta opp med sjefen. At du ikke liker en kollega, derimot...
FangeLiv Skrevet 9. juni 2010 #16 Skrevet 9. juni 2010 Helt enig med Tidssone, du bør ta det opp med personen det gjelder. Kanskje hun selv tror at hun er en humørspreder og gjør hverdagen lysere for deg? Kanskje vil hun moderere seg når du forteller om dine helseplager? Si det på en rolig og så lite negativ måte som mulig. Hvis ting bare fortsetter som før/forverrer seg, bør du selvsagt ta det opp med sjefen. Men jeg syns det er temmelig ukollegialt og respektløst å gjøre noe uten å snakke med personen selv, hun er jo ikke tankeleser og skjønner kanskje ikke at hun er plagsom. Det at hun BURDE skjønt det er en ting, men det er mye en burde skjønt, kanskje hun har fått ros fordenne typen oppførsel på tidligere arb.plasser og fortsetter i god tro. Snakk hvertfall med henne da. Lykke til.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #17 Skrevet 9. juni 2010 Snakke med sjefen? Hva skal sjefen gjøre? Si at noen har sagt at de synes en annen person er slitsom? Her var det jammen lite takhøyde for at personer er forskjellige. Ta ansvar selv, ikke vær så feig at du må ha en annen person til å si i fra om noe som er ditt problem. Si fra til kollegen din selv, gå deretter til sjefen dersom det ikke endrer seg. Forøvrig er det vel påbudt med øreklokker dersom du jobber i miljø der det er maskinstøy? Dette er noe du kan ta opp med sjefen. At du ikke liker en kollega, derimot... Ts her. ja det er påbudd å ha øreklokker hvis du jobber i maskinparken som det heter. Jeg jobber ikke i nærheten av maskinene. Dette er en STOR hall. Der jeg sitter er ikke rett ved maskinene men man hører maskinene over hele hallen pga de bråker så. Ingen sitter med øreklokker på denne avdelingen. Ja jeg kan godt ta en prat med henne men hun var ikke på jobb idag(takk gud) Rolig dag. Men hun kommer vel imorgen så kan snakke med henne da. Får håpe hun skjønner dette og ikke blir sint.
Gjest cccbbbaaa Skrevet 9. juni 2010 #18 Skrevet 9. juni 2010 herregud hvorfro er det bare nazister i norge og hva skjer og hvorfor er det ingen som gidder å vere venner med meg her i landet.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå