Gå til innhold

65 i BH-størrelse?

Rumohra

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg strever så fælt med å finne den helt perfekte BH-størrelsen. Jeg har lenge hatt 75B, som blir for liten, så har jeg kjøpt 75C, som er akkurat litt stort. I dag var jeg på H&M og prøvde 70C og 70D, som begge var litt store i cupen. 70C var grei, altså, men jeg leter etter perfeksjon. Hadde de på 70 på innerste hakket og likevel kan de strekkes en del til, så jeg lurer på om jeg muligens må ned på 65? Og finnes dette? Har aldri sett det i butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Husk at når du kjøper BH sal den sitte på det ytterste hakket, for den blir jo løsere etter hvert.

Og ja, det finnes 65. Jeg bruker det!

Men nå trenger jeg ganske stor cuo, så må handle på spesialbutikker, hvor favoritten er Bravissimo i England :)

Du må kanskje opp i en 65D da? Og da vil gjøre lurt i å stikke til en spesialbutikk. Puppene blir så mye finere i en BH som passer perfekt til din fasong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar!

Antar du mente innerste hakket? :)

Ja, tror kanskje spesialbutikk er måten å gjøre det på. Ihvertfall kjøpe et par som sitter perfekt til spesielle anledninger ;). Så kan jeg heller bruke 70C eller noe sånt som sitter greit til hverdags. :)

Bravissimo skal sjekkes ut! :) Men må finne ut nøyaktig hvilken størrelse jeg skal ha først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også 65. Husk at man også må opp en cup når man går ned en størrelse. Jeg anbefaler deg absolutt å gå i en skikkelig butikk for å bli målt, alt for mange jenter bruker feil BH. Det gjør en enorm forskjell å få noe som passer.

Hva som finnes i norske butikker har jeg liten oversikt over. Jeg kjøper stort sett undertøy på Vitoria Secrets (str 30 = 65). Men har godt inntrykk av Chance her i Norge. Vet også at flere er positive til Lindex om man først skal over på billigmerkene, men aner ikke om de har 65?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være stramt på det ytterste hakket når man kjøper, for tøyet strekkes litt etter endel bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere!

Da er absolutt både 75 og 70 for stort, siden de skal være stramme på innerste hakket. Det hadde jeg ikke trodd. Må nok bli 65C/D da. Dette blir spennende!

Victorias Secret har utrolig mye fint synes jeg! Kjenner en som har slike derfra som kun er et slags tykt stoff, kjempefine med forskjellig farge på innside/utside som kan brukes begge veier og sitter kjempefint, uten spiler og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til!

Men mente det YTTERSTE hakket! Skal stramme på det ytterste hakket når du kjøper, så kan du jobbe deg innover mot det innertes når BHen er brukt litt og begynner å bli slappere.

Kjøper du den på det innerste hakket, vil omkretsen bli for stor etter hvert, og bevege seg oppover på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på Chance! De har BHer i 65 omkrets, og god service. Vanligvis får man tilbudt måling, og kan finne ut av nøyaktig str.

Ellers finnes det også stort utvalg på ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Jeg kjøpte akkurat to BHer hos Change (ikke Chance, men Change) i 65E. Jeg må starte på det innerste hakket på 65, men det er komplisert nok å få tak i 65 i omkrets, så det kan jeg leve med.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!

Men mente det YTTERSTE hakket! Skal stramme på det ytterste hakket når du kjøper, så kan du jobbe deg innover mot det innertes når BHen er brukt litt og begynner å bli slappere.

Kjøper du den på det innerste hakket, vil omkretsen bli for stor etter hvert, og bevege seg oppover på ryggen.

Sorry, snakk om å ikke bruke hjernen. Men er jo helt logisk når du sier det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65 finnes, jeg kjøper det f.eks på Change. De måler også, så du finner en BH som sitter perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

:Nikke: Jeg kjøpte akkurat to BHer hos Change (ikke Chance, men Change) i 65E. Jeg må starte på det innerste hakket på 65, men det er komplisert nok å få tak i 65 i omkrets, så det kan jeg leve med.

Jeg tror Change skal ha fått inn noen modeller som starter på 60 i omkrets. Har samme problem som deg, og tenkte meg innom en dag jeg får tid for å se. Nettsidene deres sier ihvertfall at dette eksisterer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror Change skal ha fått inn noen modeller som starter på 60 i omkrets. Har samme problem som deg, og tenkte meg innom en dag jeg får tid for å se. Nettsidene deres sier ihvertfall at dette eksisterer. :)

Tusen takk! :) Jeg skal ta en titt neste gang jeg er i nærheten. Jeg fant heldigvis en lett paddet balconette som satt helt supert, og som var relativt stram på innerste hakket i 65, men det hadde vært fint med flere hverdags-BHer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

I dag var jeg på Change og prøvde BH-er.. Var på Sandvika, og var ikke spesielt fornøyd med servicen, men det får så være.. Så prøvde meg fram på egenhånd!

Fikk prøvd 65, den satt stramt på ytterste hakket, så stramt at jeg fikk sånn hudvalk over BH-en på sidene.. Ikke pent.. Prøvde 70 også, men det blir for stort altså, den er nesten løs på innerste hakket.

Så til cup da.. 65D-cupen synes jeg blir akkurat litt for liten, får litt dobbel pupp ;) Men prøvde også 65DD, som ble akkurat litt for stor igjen. Cupen står ut om jeg ikke står rett i ryggen og skyter puppene fram.. ;) Synes også selve cupene blir så store og "prangende" og går for mye inn under armene..

Så jeg synes det er vanskelig! Er perfeksjonist også da.. Fant ingen BH'er der i 60 (!!), men tror dette blir for lite siden 65 var stramt ytterst..

Som dere kanskje skjønner er det ikke lett, og jeg er jo kjempeperfeksjonist.. Men når jeg først bruker et par hundre på ordentlige BH-er skal de sitte! Ellers kan jeg bare fortsette å kjøpe div. størrelser på H&M... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

For det første: Dersom du er normalt bygget så må du nesten velge mellom en BH som gir litt valker eller en som ikke sitter på plass. Jeg må ihvertfall det, og jeg har ikke spesielt mye ekstra på kroppen for øyeblikket. Jeg har faktisk funnet ut at jeg får mer valker av en BH i 75 enn i 65 pga at den i 65 sitter på riktig sted. Det er synd, men sant. :gjeiper:

Nå er det også sånn at cup'en og omkretsen er forskjellig fra modell til modell. Det er det bare en ting å gjøre, og det er å prøve seg frem. Jeg har prøvd BH'er i 65D hvor cup'en passa, men omkretsen var for stor. Og jeg har prøvd BH'er i 65E hvor cup'en var for liten og omkretsen var passe.

Jeg regner med at du bor i overkommelig avstand til Oslo, ettersom du var på shopping i Sandvika. I såfall så skryter folk her inne veldig av LaLina på St.Hans Haugen. De kan kanskje være verdt et besøk?

Change skal ha BH'er med omkrets 60cm, men jeg regner med at utvalget varierer fra butikk til butikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig enig i det su skriver om Change. Jeg får helelr ikke cupen der til å passe mine pupper. Blir liksom for løse oppe, og ser ikke bra ut. Dra heller på Lalina og prøv Panache eller Freya :)

Panache er min absolutte favoritt!

Synes forresten også at Change er mindre i omkrets enn andre merker, så synes du skal prøve litt forskjellig. Lalina er en genialm butikk, men veldig dyr. Jeg handler bare undertøy i London, for der er utvalget bra og prisene lave!

En riktig cup skal gå godt bak mot ryggen, om ikke går enden på spilen inn i brystet, og ødelegger brystvevet. Noen synes kanskje det ser rart ut, men det er fordi det er så mange som bruker feil størrelse, at det er det vi er vant til å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, SmallTalk og Bex!

LaLina skal absolutt testes. Er litt dumt at samme størrelse kan være to ulike BH-er avhengig av hvor den kjøpes.. Men slik er det jo med klær også.

Bor i Oslo ja. :)

Nei, er absolutt ikke fint når de blir for store oppe. Hadde de vært litt mer push-up hadde det vært perfekt. Visste ikke at cupene faktisk skal inn "under armene", så er nok bare det at der er uvant å se det sånn fordi jeg har brukt feil størrelse tidligere. Takk for den oppklaringen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Bare for å forvirre deg enda litt mer... BH'er kjøpt i samme butikk kan også være forskjellige i størrelsen. Jeg har prøvd BH'er på Change i 65E hvor omkretsen har vært altfor stor, og jeg har prøvd 65F hvor cup'en er for liten. Alt i samme butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...