Gå til innhold

Kroatia - uten bankkort

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei! Reiser til Makarska i Kroatia fredag ettermiddag, og oppdaget til min store skrekk på butikken i dag at magnetstripen min ikke fungerte.. Chipen fungerer fortsatt. Jeg har dessverre bare ett kort, (ja jeg vet det er dumt!) og rekker ikke få nytt i posten før jeg drar.

Er det enkelt å få vekslet i kroatiske banker, om jeg tar med meg endel euro ned? Er det noe grense for hvor mye man kan veksle inn o.l? Tenkte jeg skulle gå i banken og få ut endel her hjemme før jeg dro. Hørt man ikke får ut Kuni her i Norge.

Livredd for å komme ned og oppdage at de ikke tar chip der nede - det er jo ikke alle terminaler i Norge som gjør det enda en gang..

Uff, vet ihvertfall at jeg skal bestille meg MC når jeg er hjemme igjen, så jeg har et kort i reserve!

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

hadde jeg vært deg hadde jeg tatt med kun Euro og vekslet til lokal valutta der nede.

Skrevet

Beklager så husker jeg ikke hvordan det var.Men i og med du lander i dubronik så vil jeg tro det er lett å veksle der. Og du....KOS DEG. Var i makarska i tre uke , fy for ett flott sted..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Ja, jeg tror bare er nødt til å gjøre det.. Bare finne en lur plass å oppbevare pengene.

Det ble makarska ved en slump egentlig, men har hørt utrolig mye bra å gleder meg veldig!

Gjest padawan
Skrevet

noe av det sikreste er vel om du har et pengebelte ala dette som du har under klærene. det finnes diverse reisebutikker som har dette. hvilken by bor du i?

Skrevet (endret)

penge belte syntes jeg blir klamt + upraktisk på stranda.

Endret av mirandaa
Skrevet

Min magnetstripe sluttet å virke i Budapest i oktober, IKKE en bra opplevelse. Så pass på at du har med nok penger.

Gjest padawan
Skrevet (endret)

penge belte syntes jeg blir klamt + upraktisk på stranda.

med unntak av da jeg var i Valencia pleier jeg aldri å være på stranden når jeg reiser så det hadde jeg ikek tenkt over. ;) på stranden er det nok best med andre løsninger men ellers er pengebeltet en bra løsning.

Min magnetstripe sluttet å virke i Budapest i oktober, IKKE en bra opplevelse.

jeg har aldri opplevd dette men har med flere kort i et føre-var-prinsipp.

Endret av padawan
Gjest Elfrida
Skrevet

Du kan ta ut Kuna hos dnb på Gardermoen. De fleste hoteller har en safe man kan bruke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...