Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har åpnet en vanlig plastboks med reker i lake - hvor lenge er rekene da holdbare? Er de fortsatt holdbare til den datoen som står på lokket eller bør de spises innen f.eks. noen dager?

Det står ingenting om dette på boksen som jeg fant i kjøleskapet nå. Den har sikkert vært åpen i 2-3 uker - minst - men datoen på lokket er 7. juli. Jeg ble usikker her siden den har vært åpen så lenge så jeg kastet de, men det luktet ikke noe spesielt av de..

Greit å vite til neste gang hvor fort de bør spises opp. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, jeg pleier å gå etter lukten og ikke datoen :) Det lukter gjerne surt/småekkelt av de hvis de er for gamle.

Mener å huske jeg har hatt åpnede rekebokser i iallfall 2 uker før uten at det har vært noe galt med rekene, men du kan ikke stole blindt på datostemplingen etter boksen er åpnet.

Skrevet (endret)

Når man har åpnet en vanlig plastboks med reker i lake - hvor lenge er rekene da holdbare? Er de fortsatt holdbare til den datoen som står på lokket eller bør de spises innen f.eks. noen dager?

Det står ingenting om dette på boksen som jeg fant i kjøleskapet nå. Den har sikkert vært åpen i 2-3 uker - minst - men datoen på lokket er 7. juli. Jeg ble usikker her siden den har vært åpen så lenge så jeg kastet de, men det luktet ikke noe spesielt av de..

Greit å vite til neste gang hvor fort de bør spises opp. :)

Datoen på mat indikerer holbariheten på en vare som ikke er åpen.

Endret av mirandaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...