frklampe Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Jeg er en jente på 20år som har alltid vært tynn i lårene, og derfor sliter jeg med å finne klær som passer meg. Eller som jeg i det hele tatt har lyst til å vise meg i. Jeg går nesten aldri i mørke bukser eller tights for da ser jeg ut som en spiker.. Jeg spiser for 4, har verdens høyeste forbrenning. Er konstant sulten, men kiloene kommer likevel ikke. Så jeg tenkte at nå får jeg ta meg i nakken å begynne å trene meg til større lår og rumpe. Så da er her dere kommer inn i bildet. Kan dere hjelpe meg med hva jeg skal gjøre? Jeg har ikke tenkt å begynne å trene på et senter helt enda, for økonomien rekker ikke helt til det. Men det finnes jo noe jeg kan gjøre hjemme vel?? Som pilates f.eks? Eller hjelper det kanskje bare på om du vil ha mindre lår? Håper virkelig noen kan hjelpe meg!!
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Først bør du sette deg litt bedre inn i hvordan kroppen din fungerer. Jeg foreslår at du leser litt grunnleggende om trening. Finn en bok på biblioteket eller lignende, det er helt gratis! Pilates f.eks, gir deg selvsagt ikke mindre lår. Med mindre pilatestreningen gjør at du forbrenner så mye fett at du faktisk blir slankere over hele kroppen. Punktslanking er umulig. Forenklet sagt: Det er tre typer stoff i kroppen som kan gjøre den større: Vann (kun ved sykdom, graviditet og andre spesielle tilfeller, og er verken pent, behagelig eller sunt ), fett (gjør deg større, men også slappere i kroppen) og muskler (det eneste ønskelige alternativet for folk flest - muskler gjør deg stram/fast i fisken). For å bygge muskler, må du trene styrke. Pilates og lignende er riktig nok en form for styrke, men det belaster ikke kroppen nok til å gi særlig mye større muskler. Mitt råd, enkelt og greit: Tren knebøy og markløft med tunge vekter! (Bruk så tunge vekter at du klarer å gjøre 8 til 10 repetisjoner x 3 omganger) Dette er supre øvelser som ikke bare bygger opp musklene i beina, men som trener massevis av muskler i mage og rygg samtidig (noe som er kjempeviktig for holdning og rygghelse!).
frklampe Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2010 (endret) For å bygge muskler, må du trene styrke. Pilates og lignende er riktig nok en form for styrke, men det belaster ikke kroppen nok til å gi særlig mye større muskler. Mitt råd, enkelt og greit: Tren knebøy og markløft med tunge vekter! (Bruk så tunge vekter at du klarer å gjøre 8 til 10 repetisjoner x 3 omganger) Dette er supre øvelser som ikke bare bygger opp musklene i beina, men som trener massevis av muskler i mage og rygg samtidig (noe som er kjempeviktig for holdning og rygghelse!). Takk for svar :)Men stake markløft eller vanlige? Endret 8. juni 2010 av frklampe
Inx Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 (endret) Takk for svar :)Men stake markløft eller vanlige? Anbefaler at du ber om hjelp til å lære disse øvelsene og at noen som vet hvordan det skal se ut ser på de første gangene når du lærer teknikken, lett å løfte feil desverre, men det er supre øvelser... Jo og et tips: bruk elastiske bukser når du kjører knebøy, tok front-bøy i ettermiddag og buksa sprakk når jeg var i bunn-posisjon. Heldigvis klarte jeg å reise meg før jeg knakk sammen av latter Endret 8. juni 2010 av Inx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå