Suzy Skrevet 8. juni 2010 #1 Del Skrevet 8. juni 2010 Er det noen som vet om jeg kan erstatte digestive-kjeks til en ostekakebunn med noe tilsvarende glutenfritt og hvor jeg i tilfelle finner det? Kan jeg bruke nøtter? Finnes det grove glutenfri kjeks? Eller noe annet?? Her er oppskriften jeg skal bruke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 8. juni 2010 #2 Del Skrevet 8. juni 2010 Det fins glutenfrie digestive-kjeks også. Husker ikke om de jeg har brukt er kjøpt på helsekost, stort supermarket eller utenlands, da riktignok... Men det fins. Det fins også andre kjeks som sikkert egner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 8. juni 2010 #3 Del Skrevet 8. juni 2010 det finnes glutenfrie kjeks som smaker akkurat som digestive. har ikke prøvd dem til ostekake, men jeg tenkte at de ville passe veldig godt som alternativ når jeg smakte de. tror det er..semper? som har disse.(selges iallefall på meny). jeg ser på nettsiden til semper at de tilbyr digestivekjeks i rund form, de jeg smakte var firkantet. sikkert samme smak. ganske gode faktisk - men mye dyrere enn vanlig digestive. jeg hadde derfor lagd en liten form til den/de med cøliaki/intoleranse, og vanlig ostekake til resten dersom det er til flere. men grove er de nok ikke - det er ingen kjeks bortsett fra rugkjeks. ostekake skal jo ha søte kjeks, så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 8. juni 2010 Da skal jeg lete etter glutenfrie kjeks i morgen. Det skal være nøtter i bunnen også, så jeg lager nok en hel en uten gluten til alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psiv Skrevet 8. juni 2010 #5 Del Skrevet 8. juni 2010 Da skal jeg lete etter glutenfrie kjeks i morgen. Det skal være nøtter i bunnen også, så jeg lager nok en hel en uten gluten til alle Se etter de glutenfrie digestive-kjeksene med havre, de er kjempegode og passer kjempegodt til ostekake! (De er forøvrig firkantede) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 8. juni 2010 #6 Del Skrevet 8. juni 2010 Den ene gangen jeg lagde ostekake brukte jeg mandler og det ble veldig godt. (250 gram grovhakke mandler og 100-150 gram romtemperert smør som blandes godt.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark Star Skrevet 8. juni 2010 #7 Del Skrevet 8. juni 2010 Man kan jo også lage en vanlig mandel,- eller nøttebunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psiv Skrevet 9. juni 2010 #8 Del Skrevet 9. juni 2010 Man kan jo også lage en vanlig mandel,- eller nøttebunn Synes kjeksebunn smaker best jeg da, men det er bare min personlige mening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #9 Del Skrevet 9. juni 2010 Nøtter går selvsagt, men som dere kanskje ser av oppskriften, så skal det være nøtter i den allerede og bare åtte digestive-kjeks, så jeg tenkte nå mest å erstatte "kjeks-delen" med noe glutenfritt. Bare mandler tror jeg vil smake veldig annerledes, men det er veldig godt det altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 5. januar 2012 #10 Del Skrevet 5. januar 2012 Da er denne problemstillingen aktuell for undertegnede også. Hva fant en av kjeks? Merke og butikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå