Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Tenkte eg skulle lage denne tråden så folk kan liste opp ting fra facebook. Eg ser/har sett veldig mye rart på den sida og har hatt mange irritasjonsmoment eller gode lattere. - Folk som inviterer til Mafia Wars, Fishville, Zoo-ett eller annet, osv fleire ganger for dagen/fleire ganger i uka. Har tilslutt både blokkert applikasjonen og invitasjoner fra de aktuelle personene. - De som gjengir alle de dustete meldingene, alà "hvis du er glad i moren/søsteren din så legg dette på statusen din", "legg denne meldingen på veggen til dine nærmeste venninner, får du meir en 3 er du kul/whatever". - De som bytter relationship-status'en fleire ganger i uka; eine dagen er de singel, så i åpent forhold, så er det komplisert, så er de single, så står det ingenting, så er de i et forhold, så singel... Og sånn fortsetter det. Men merkelig nok (not) står det aldri hvem de liksom er i et forhold med. Trolig fordi personen ikkje eksisterer. - De som er über desperate etter kjæreste, som slenger ut statuser i hytt og pine, fleire ganger i uka, om at de har lyst på ein snill og fin dame, at de gjerne skulle truffet ei normal, koselig jente som er både sexy og flink på kjøkkenet, osv... Det drar neppe damer i havn å virke såpass desperat og masete. - De som slenger ut statusoppdateringer, og man må nesten sitte å dekode hva de har skrevet fordi det er ein million (Ok, det er kanskje ein overdrivelse) skrivefeil og omstokkede bokstaver, samt gjerne et par ekstra bokstaver og bokstaver som ikkje hører heime i ordene. - "Skrytefolk" som sier de er på fest og har det såååååå forbanna kult og gøy. Jada, hadde du virkelig hatt det så utrolig festlig hadde du ikkje satt deg på fjesboka bare for å skrive det. - De som tar opp ting med venner/kjærester/ekser etc på facebook som virkelig bør bli tatt på privaten. -
Jade Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 De som skriver noe vagt (f.eks. "Fy faen! Enkelte kan man tydeligvis ikke stole på!"). Og når folk spør hva som har skjedd, så "vil de ikke snakke om det"
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #3 Skrevet 17. juni 2010 Folk som oppdaterer status 5 ganger om dagen. "nå er det 12 timer til vi drar til Spania" "nedtelling til spania: nå er det 8 timer igjen" "om 2 timer er vi på vei til gardermoen!" "nå drar jeg til gardermoen". ja..vi har fått med deg at du skal til Spania; det er da ikke så unormalt å reise.
¤Pernille¤ Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 De som skriver noe vagt (f.eks. "Fy faen! Enkelte kan man tydeligvis ikke stole på!"). Og når folk spør hva som har skjedd, så "vil de ikke snakke om det" Enig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 hvorfor gidder dere da å bruke Facebook når alt er så negativt? Dere bestemmer vel ikke hva en skal skrive på "veggen sin"
¤Pernille¤ Skrevet 17. juni 2010 #6 Skrevet 17. juni 2010 Hvem har sagt at alt er negativt? Snakk om å dømme på forhånd!
Mir Skrevet 17. juni 2010 #7 Skrevet 17. juni 2010 hvorfor gidder dere da å bruke Facebook når alt er så negativt? Dere bestemmer vel ikke hva en skal skrive på "veggen sin" Hvor står det at det er negativt? Det er bare mye morsomme mennesker der som vi kan ha litt morro med :D Hvor har vi sagt at vi bestemmer hva folk skal skrive? Igjen, det er bare morsomt, og noen ganger veldig tragisk å se hva folk skriver.
Jade Skrevet 17. juni 2010 #8 Skrevet 17. juni 2010 hvorfor gidder dere da å bruke Facebook når alt er så negativt? Dere bestemmer vel ikke hva en skal skrive på "veggen sin" Nå er det ikke slik at ALLE vennene våre skriver slik. Og ikke legger vi oss ned og griner når folk skriver slikt heller. Det blir heller litt "småfliring".
Gjest Skrevet 17. juni 2010 #9 Skrevet 17. juni 2010 (endret) Eg lika status alternativa til lanoungen: XXXX drite i lanoungen din! Fint at du vaske den, men ellers e d vel poenglaust. Jada, eg skal vaske munnen min med grønnsåpe, ta bilde av d og be dokke stemme på meg som grønnsåpekjerringa 2010. Er du lei Lano-ungen 2010? Prøv deg på drittungen 2011 arrangert av Lambi!Ta et herlig bilde av drittungen, send det inn til Lambi og vinn et årsforbruk av toalettpapir med bilde av familiens drittunge !!! Når det er sagt så lika eg egentlig lanoungen og, det blir berre litt mykje innimellom Endret 17. juni 2010 av suspiria
Auraya Skrevet 17. juni 2010 #10 Skrevet 17. juni 2010 De som bytter relationship-status'en fleire ganger i uka; eine dagen er de singel, så i åpent forhold, så er det komplisert, så er de single, så står det ingenting, så er de i et forhold, så singel... Og sånn fortsetter det. Men merkelig nok (not) står det aldri hvem de liksom er i et forhold med. Trolig fordi personen ikkje eksisterer. Jeg mistenker at de utelater navn fordi personen er den gifte sjefen/kompisen/whatever, det forklarer i såfall hvorfor det også er litt komplisert. Jeg er forøvrig skyldig i å spille Mafia Wars ol, men har oppfordret venner som ikke spiller til å skjule app'en på feedet sitt, og sender bare invites en gang, og da kun til folk jeg vet spiller lignende spill.
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #11 Skrevet 17. juni 2010 Irriterer meg skikkelig over de som skriver og <3 etter ALT mulig!
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #12 Skrevet 18. juni 2010 Det er forbausende mange som bruker facebook til å fortelle hvor mye de drikker i alle mulige sammenhenger. "Nå er det øl og fotball". "Koser seg med en flaske rødvin." Osv. Ganske avslørende når profilen viser at de drikker 6 av 7 dager i uka, og i tillegg føler behov for å fortelle det til alle. Ellers irriterer også jeg meg over alle de kopierte statusene som dukker opp. Spesielt de av typen "jeg er en av de 3% som tør å kopiere dette" :gjeiper: Jeg er fristet til å poste noe ala "jeg er en av de 3 promille som ikke dilter etter dere alle". Men jeg er redd statusen bare ville blitt kopiert av etterdilterne
I.am.me Skrevet 18. juni 2010 #13 Skrevet 18. juni 2010 Jeg har ei dame på facebook som oppdaterer statusen sin minst 6 ganger i timen. Det har ført til at jeg har 'sjult' henne. Her om dagen hadde hun dette: 1. "jeg er sulten" 2. "hva skal jeg ha til middag idag?" 3. "lurer på om jeg skal lage taco" 4. "taco er jo så godt" 5. "skal å handle taco nå" 6. "holder på å lage taco" 7. "spiser taco" 8. "naaam det var godt med taco"
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #14 Skrevet 18. juni 2010 Jeg har ei dame på facebook som oppdaterer statusen sin minst 6 ganger i timen. Det har ført til at jeg har 'sjult' henne. Her om dagen hadde hun dette: 1. "jeg er sulten" 2. "hva skal jeg ha til middag idag?" 3. "lurer på om jeg skal lage taco" 4. "taco er jo så godt" 5. "skal å handle taco nå" 6. "holder på å lage taco" 7. "spiser taco" 8. "naaam det var godt med taco" Ser alt for meg fortsettelsen: 9. "nå kommer tacoen snart opp igjen" 10. "nei, heldigvis kom tacoen ut rette veien"
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #15 Skrevet 18. juni 2010 Jeg forbauser meg også over voksne mennesker som stadig "skryter" av at de drikker. Og at de legger ut festebilder. Utrolig pinlig. Syns også det er teit med grupper som "vi som er imot mobbing" og "vi som er imot vold mot barn" osv. Trenger man lage grupper for det som er normalt? eller de som har "elsker du sønnen din post dette i status" sånt er så slitsomt. Og den irriterende "f... nå er jeg skikkelig sur ass" uten at de vil fortelle hvorfor. Hvis noen spør så svarer de "nei det er privat, sender deg en melding".
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #16 Skrevet 19. juni 2010 Eller de som melder seg inn i 10 grupper for samme sak... må også innrømme at jeg blir litt skeptisk til de som melder seg inn i alle innvandringsfiendtlige grupper som finnes.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #17 Skrevet 19. juni 2010 Jeg synes det er litt irriterende med de som skriver på dialekt, spesielt når de kombinerer det med en haug skrivefeil. Ellers irriterer jeg meg mest over de kopierte statusene, har heldigvis ikke så mange andre plagsomme typer på facebook (etter å ha slettet barneskoleklassekamerater med hård hånd for en tid tilbake).
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #18 Skrevet 19. juni 2010 Jeg irriterer meg over at hvis noen en sjelden gang skriver noe "dypsindig" så er det ingen som liker eller kommenterer det, mens korte, overfladiske kommentarer får drøssevis med "liker"
Vanya Skrevet 19. juni 2010 #19 Skrevet 19. juni 2010 Jeg irriterer meg over: Folk som skriver "Elsker deg, xxx" ca. ti ganger hver uke!!! Okay, dere er i et forhold, og dere elsker hverandre, men må dere si det "in public" hele tida? Har selv en kjæreste jeg er superforelska i, men vi begrenser oss i det minste til å si sånt på MSN/SMS etc... Folk som skriver om barna sine HELE TIDA. Jeg føler at jeg vet om mer bekjentes ungers barndom enn jeg vet om min egen. Intriger, sorger og alt mulig som deles på Facebook...
en kompis Skrevet 19. juni 2010 #20 Skrevet 19. juni 2010 "skjul" knappen er en genial ting, så slipper man å la seg irritere. Er man nyskjerrig på hva som skjer med en person så går man bare inn på profilen. "poff" et problem mindre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå