Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi satt en gjeng og mimret over uforglemmelige episoder, og en god del av oss har virkelig slått på stortromma og skoret høyt på pinligskalaen når trening og kropp har vært involvert.

For mange år siden, så stod jeg og skulle vise en pasient hvordan man brukte sånne strikkbånd (resistance bands). Var litt i overkant ivrig og entusiastisk, så da jeg demonstrerte hvor slitesterkt og elastisk dette båndet var glapp det..... Jeg som var helt elendig med sprettert som barn fikk nå en perfekt take-off. Problemet var at strikken, i høy fart, traff bakenden på den kjekkeste karen på senteret, idet han gjorde one arm rows..... det sa schmekk..... :flau:

Har også ikke skjønt bæra av innstillinger på et apparat, og i min frustrasjon ikek vært smart nok til å spørre, men endt opp med å plutselig ha demontert deler av det.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som den ufeilbarlige realfaglig utdannede mannen jeg er har jeg selvsagt aldri begått noen blemmer under trening. :gjeiper:

Men fra spøk til revolver, jeg har faktisk ikke gjort noe dumt når jeg trener. Apparatene oppfører seg slik de skal, og jeg oppfører meg slik jeg skal jeg også.

Jeg husker en episode, det var riktignok ikke meg selv, men det er jo litt artig. I svømmehallen på Domus Athletica er det små startstupebrett for hver bane. Etter å ha kjørt bånn gass et par lengder sto jeg ved kanten og hvilte litt, da en på alle måter stor fyr (m.a.o. ikke så reint lite feit) gikk opp på startblokka. Så kastet han seg rett ut, uten å få noen bue i stupbanen, så da han traff vannet var han omtrent så perfekt langflat i vater som det er mulig å bli. Det ble selvsagt et vanvittig smell, og alle som var i svømmehallen kikket opp. Han svømte videre som om ingenting hadde hendt, men jeg kan forestille meg at det sved noe helt vanvittig.

Skrevet (endret)

Har også ikke skjønt bæra av innstillinger på et apparat, og i min frustrasjon ikek vært smart nok til å spørre, men endt opp med å plutselig ha demontert deler av det.....

Jepp, been there done that.....var på jobbreiser og skulle trene på et ukjent senter. Var ganske fersk med å trene på apparater, og senteret hadde noen apparater som var totalt ukjente for meg, og siden det var en hel haug kjekkaser som trente i sammen sonen, turte jeg ikke spørre om hjelp...brukte ene apparatet omtrent baklengs av hvordan det skulle brukes og en av kjekkasene kom bort og tilba seg å hjelpe.... :flau:

Ellers deltkok jeg i et motbakkeløp i fjor. Treningen frem til selve løpet gikk veldig bra, jeg hadde lagt opp en trase og taktikk som passet meg godt. Men da selve løpsdagen kom, ble jeg hypergira og konkurranseinstinktet tok fullstendig overhånd. plasserte meg fremst; med alle racerne - 3-2-1-LØP! - ja, da ikke bare løp jeg men jeg spurtet. Og min trening var basert på lett jogg og gange i jevnt tempo for å ha krefter igjen til siste bratte motbakken. Needless to say var beina mine sprengfulle av syre og jeg pustet på toppen av lungene siste bratte bakken, samt at tiden min var langt dårligere enn den noensinne hadde vært på trening.

Endret av Xtra_lilje
Skrevet

Haha, artig tråd Bergans ;)

Kan ikke si jeg har noen direkte store flauser der jeg har villet grave meg ned, men har fått høre at jeg tramper noe helt forferdelig når jeg løper på mølla. Etter det tok jeg ut musikken, og prøvde å dempe lydene litt, men jeg fant aldri ut hvorfor jeg bråkte mer enn andre, så jeg kuttet ut mølla og begynte å jogge istedet.

Skrevet

Ellers deltkok jeg i et motbakkeløp i fjor. Treningen frem til selve løpet gikk veldig bra, jeg hadde lagt opp en trase og taktikk som passet meg godt. Men da selve løpsdagen kom, ble jeg hypergira og konkurranseinstinktet tok fullstendig overhånd. plasserte meg fremst; med alle racerne - 3-2-1-LØP! - ja, da ikke bare løp jeg men jeg spurtet. Og min trening var basert på lett jogg og gange i jevnt tempo for å ha krefter igjen til siste bratte motbakken. Needless to say var beina mine sprengfulle av syre og jeg pustet på toppen av lungene siste bratte bakken, samt at tiden min var langt dårligere enn den noensinne hadde vært på trening.

Om ikke annet så er det bra at du har et konkurranseinstinkt, det er mange jenter som omtrent ikke eier det. Du må bare lære deg å kontrollere konkurranseinstinktet og tenke mer taktisk. Men, du skal selvsagt presse deg mer i konkurranse enn på trening. I sykkelritt opplever jeg av og til at jeg klarer å henge med over bakketopper jeg hadde trodd jeg måtte ta i mitt eget tempo fordi jeg ligger på hjulet til noen andre og tenker at jeg skal holde det hjulet.

Skrevet

Som den ufeilbarlige realfaglig utdannede mannen jeg er har jeg selvsagt aldri begått noen blemmer under trening. :gjeiper:

Men fra spøk til revolver, jeg har faktisk ikke gjort noe dumt når jeg trener. Apparatene oppfører seg slik de skal, og jeg oppfører meg slik jeg skal jeg også.

Oi, og jøss, jeg har også realfaglig bakgrunn, men jeg aner at fysikken jobber mot meg en del av tiden. Tror jeg er litt :bigfoot:

Jeg presterte å velge den spinnsykkelen hvor sykkelsetet bestemte seg, midt i timen i en jumping-sekvens, for å svikte (gammel sykkel, de har nå nyere modeller). Så da jeg satt meg ned var setet ikke der, men en meter lenger ned. Jeg satt lagelig til helt på første rad da det yderst kvinnelige kvekket glapp ut idet sangen var ferdig.....

Ei venninne av meg satt på rad to da sykkelshortsen revnet, og hun hadde i travelheten mellom jobb og trening slengt på seg en god, gammeldags og slitt sloggi :grinele:

Skrevet

Min største trenings flause har jeg gjort to ganger.

Første gang var når jeg kjørte benhev, brakfis og 5 stykk hørte den.

Andre gang var knebøy, brakfis her også, bare at spinning timen i rommet bak meg var ferdig og alle var på vei ut døra.

Ellers har jeg ligget med 80kg på brystet i benkpress med latterkrampe av uforklarlige årsaker. Så sikkert dustet ut, men heldigvis kom noen og hjalp meg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hehe, artig tråd! :popcorn:

Venter i spenning på flere svar. Jeg har dessverre ingen flauser selv, da jeg har trent svært lite.

Men en venninne falt av tredemøllen en gang, og braste inn i veggen. Hun synes det var litt flaut.

Skrevet

Andre gangen jeg skulle forsøke meg på snatch, tryna jeg skikkelig bakover. Rakk å tenke kjapt tre ting: 1. jeg er ikke mobil nok i skuldrene til å svinga stanga bakover enda. 2. jeg tror kanskje det står noen bak meg. 3. Kast stanga forover, for helvete.

Det var en veldig trykkende stillhet etterpå, før noen forsiktig spurte om det gikk bra :fnise: De siste forsøka mine gikk fint ;)

Skrevet

I hear you! Realfaglig utdannelse er selvfølgelig alfa og omega for å kunne trene optimalt :) Som fysiker så utfører jeg selvfølgelig alle øvelser feilfritt og naturligvis på en mest energiøkonomisk måte.

Av nevnte grunn så har jeg naturlig nok ikke begått noen flauser, men jeg har bevitnet flere. Senest i forrige uke var det en som snublet mens han løp på tredemølle. Det så ikke godt ut for å si det mildt. Men han reiste seg nå med en gang og fortsatte å løpe/halte :)

• Liker 1
Gjest Invicta
Skrevet

:skratte:

Må ha denne!

Har ingen flauser selv (som jeg kommer på nå) :popcorn:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde en stor flause en gang. Jeg brukte å jogge en fast løype rundt et vann. Denne dagen hadde jeg litt mye luft i magen, og det er jo ikke så lett å holde det inne når man jogger. Denne løypa jeg jogget er veldig mye trafikert av joggere og turgåere, så når det kom en strekning hvor det ikke var noen så så jeg mitt snitt til å slippe ut litt luft..

Det ble en skikkelig høy fis, og akkurat da jeg tenkte "takk gud for at ingen er i nærheten" så kom det en fyr ut av skogen rett ved meg.. Gjett om jeg var flau

Skrevet

Andre gangen jeg skulle forsøke meg på snatch, tryna jeg skikkelig bakover.

:biggrin:

Nå fikk jeg et bilde i hodet som jeg tviler på var det du egentlig ville formidle.

Skrevet

Hva er det med fysikere og feilfrie teknikker? Hmm, kanskje jeg skulle ha gått løs på 3FY og ikke bare 2FY. Biomekanikk er et felt som jeg bare må innrømme at er utrolig viktig, og nyttig, men jeg nekter å la meg besnære av Newton sånn uten videre ;)

Den med tredemølla er jo klassisk!

Det beste jeg har sett var en uhyre klysete og påtrengende fyr (en av gjengangerne på det han så på som kjøttmarkedet) som stod på ei tredemølle og prøvde seg på å sjekke opp ei jente som da jogget lett på mølla ved siden av. Han lente seg selvsikkert på ene armen og snakket videre, men han trykket da samtidig på startknapp og fart.....det ble en bippe stankelbein med armer og bein overalt. Kjempestas for meg som syntes at trening var gørr den dagen :ler:

• Liker 2
Skrevet

:biggrin:

Nå fikk jeg et bilde i hodet som jeg tviler på var det du egentlig ville formidle.

Haha :ler:

Ok, tar det på norsk: Rykk! :gjeiper:

Skrevet

Kan ikke huske jeg har gjort noen store treningsblemmer (men har nå ikke trent så ivrig heller da).

Uansett : Denne tråden er "må ha" :popcorn:

Skrevet

:ler:

Har ikke gjort noen store blemmer enda annet enn å streve en del med å få stilt div apparater. Må bare ha denne på mine innlegg!

Skrevet

Jeg skulle ta sit-ups på benk som siste øvelse (heldigvis) på et sats-senter i oslo. Hadde mensen og kjente det rant litt der jeg lå men hadde jo bind. Da jeg kom ned i garderoben og skulle på do så jeg at det hadde lekket og at det var to digre blodflekker bak på rumpa. Husker jeg hadde lysegrå bukse og det syns VELDIG GODT. :flau:

Skrevet (endret)

Var ikke en "kjempe"-flause dette da, i og med at bare kjæresten min så det...

Sambo sto på kjøkkenet da jeg kom inn, bråkjekk, og jeg sa "hvor mange armhevinger tror du jeg klarer'a?" Han bare lo og fortsatte å lage mat. Så jeg la meg på magen, uten sko naturligvis, på parketten og skulle begynne med den første.. Hører en tydelig knakelyd før jeg deiser rett i bakken. Ikke vant med armhevinger uten sko og "brettet" tåa. Jeg klarte 0 armhevinger;)

Jeg reiste meg selv og gikk derifra.. Har aldri hatt så vondt i tåa før!

Endret av Essi89
Skrevet

Jeg trente ved et skikkelig crappy treningssenter før, og opplevde til stadighet at wirene til apparatene røk. Det skjedde først en gang da jeg tok nedtrekk, det gikk heldigvis bra, men jeg falt selvsagt bakover og ble svært forfjamset. Men mest pinlig var det da det skjedde mens jeg rodde. Mye belastning gjorde at jeg endte opp meg å slå en heftig baklengs kollbøtte, og det var mange som så det og lurte på om det gikk bra med meg. Så sikkert kjempelurt ut ;) Det var jo slett ikke min skyld, men pinlig var det. Treningssenteret gikk konk noen måneder senere. Kanskje like greit...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...