Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #1 Del Skrevet 8. juni 2010 Er det virkelig nok å gjøre slik som denne dama gjør? Altså uten f.eks hantler? Det finnes jo så mye info rundt om kring at det er til å bli sprø av. Youtubelink: her Jeg har sluttet på treningssenter men vil gjerne ta hjemmetrening. Har 2 x 2 hantler, i tillegg til en større som jeg har 3 forskjellige vektskiver til, noen for tunge til hva jeg kan ta med 1 hånd. Hva er nok for å definere mer muskler? Jeg er ikke redd for å få markerte muskler, selv om jeg vet at for kvinner tar dette lang tid, men jeg vil gjerne bli fastere og få litt med å rutte med, og synes det ser flott ut. Hva bør jeg satse på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 8. juni 2010 #2 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Anbefaler: http://www.stumptuous.com/ Og spesielt: http://www.stumptuous.com/workout-6 og http://www.stumptuous.com/cool-exercises-youve-probably-never-seen-before (Stumptuous.com er full av god info og ideer -- selv om det er vinklet for kvinner er mesteparten like gyldig for menn). Endret 8. juni 2010 av Leifr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #3 Del Skrevet 8. juni 2010 Takk skal du ha Leifr=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #4 Del Skrevet 8. juni 2010 Kom deg heller tilbake på treningssenter igjen og begynn å tren skikkelig! Slik trening som TS viser vil ha laaaaangt fra samnme effekt som basis øvelser som Benkpress, knebøy/frontbøy, markløft, roing osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lizyy Skrevet 8. juni 2010 #5 Del Skrevet 8. juni 2010 hei:-) jeg har drevet med styrketrening hjemme i flere år og har veldig tydelige/markerte muskler, spesielt på armene. jeg trener med manualer og enkle øvelser som push ups,sit ups,planken,knebøy osv. dette kan funke bra og du trenger ikke ha et medlemskort for å komme deg i form. du må ha motivasjon og ekstra motivasjon når du trener hjemme ettersom kjøkkenet,tv,telefon og alt er der hvis du velger å gi opp. men når det er sakt er du ute etter markerte muskler og da hjelper ikke bare styrketrening til å nå målet ditt. for å få markerte muskler må du minske fettprosenten og når du har gjort det vil musklene komme fram. for å miste fett på kroppen må du holde på en stund med treningen, det tar kroppen minst 15 minutt før den begynner å brenne fett, det vil si: hvis du trener styrke i 30 minutt vill kunn 15 minutt eller mindre forbrenne fett og resten av treningen går til å forbrenne kalorier/energi. kjører du på med styrketrening først, så går du over til kondisjon, gå en times tur,løp en halvtime så vil du fort se at musklene kommer fram etterhvert. og som mange har sikkert lest før trening før frokost er bra for fettforbrenningen og det tror jeg på og det funker på meg. trenger ikke mer enn en halvtime før frokost. fordi da har ikke kroppen noe kalorier den forbrenner og treningen vil gå rett på fettreservene! og til slutt et godt kosthold, for å bygge muskler trenger kroppen protein (myye protein) og for at kroppen skal forbrenne må du spise når du er sulten ellers vil kroppen spare på fette istedet for å forbrenne det. og jo mere muskler jo mere forbrenner du, så kjør på. lykke til;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clucky Skrevet 8. juni 2010 #6 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg kjører et styrkeopplegg på treningsvideoer hjemme, og får utrolig bra resultater. Som tidligere nevnt kreves det bra med disiplin og motivasjon for å trene hjemme, men man må absolutt ikke bruke tid på treningssenter for å komme i form. Jeg har kun kasta bort tid og penger på det, og så aldri resultater. Etter noen mnd med treningsprogrammet mitt (som jeg har lasta ned på nettet) har jeg mer overskudd, mindre fett og mer muskler enn tidligere. Hvis du har lyst til å høre mer om programmet (det går over 5 dager i uka i 3-4 mnd med inkludert cardio og stretching i tillegg til styrke), kan jeg sende info på PM? Det er utrolig morro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #7 Del Skrevet 8. juni 2010 TS her Jeg jogger allerede 4 ganger i uken ca 7 km, så kardio har jeg forsøkt å sette meg godt inn i og har ingen problemer med det. Maten er også fint, har kontroll på disse delense.. Jeg synes dog det mangler en vital part i styrken. Jeg har et bindevevssyndrom som gjør at jeg ikke kan løfte så veldig tungt, skuldre, håndlett etc ut av lett. Derfor er det ikke noe vits for meg å fortsette på treningssenter kun for styrkeparten. Jeg tenkte hvis jeg starter på scratch med småtterier, så kan jeg vel løfte mer etterhvert som jeg jobber med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #8 Del Skrevet 9. juni 2010 Jeg kjører et styrkeopplegg på treningsvideoer hjemme, og får utrolig bra resultater. Som tidligere nevnt kreves det bra med disiplin og motivasjon for å trene hjemme, men man må absolutt ikke bruke tid på treningssenter for å komme i form. Jeg har kun kasta bort tid og penger på det, og så aldri resultater. Etter noen mnd med treningsprogrammet mitt (som jeg har lasta ned på nettet) har jeg mer overskudd, mindre fett og mer muskler enn tidligere. Hvis du har lyst til å høre mer om programmet (det går over 5 dager i uka i 3-4 mnd med inkludert cardio og stretching i tillegg til styrke), kan jeg sende info på PM? Det er utrolig morro! Lurer på hva i hellsiken du gjorde på det treningssenteret siden du ikke fikk noen resultater av å trene der? Hva definerer du som utrolig bra resultater? I og med at du har fått bedre resultater av å trene hjemme etter hjemmetreningsvideoer enn på treningssenter så sier deg seg selv at du vet svært lite om trening. Hjemmetrening med hjemmevideoer vil aldri i verden måle seg med skikkelig styrketrening som du får ved å trene tunge basisøvelser flere ganger i uken og med et skikkelig oppsett med reps, sets og progresjon! Her har du et bilde av en styrkeløfter i en opptreningsfase. http://media.treningsforum.no/image_smf.php?id=66630&filename=DSC_0337.JPG Hvis du virkelig tror at jippo trening foran tven kan måle seg med skikkelig styrketrening på treningssenter så må du tro om igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clucky Skrevet 9. juni 2010 #9 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Lurer på hva i hellsiken du gjorde på det treningssenteret siden du ikke fikk noen resultater av å trene der? Hva definerer du som utrolig bra resultater? I og med at du har fått bedre resultater av å trene hjemme etter hjemmetreningsvideoer enn på treningssenter så sier deg seg selv at du vet svært lite om trening. Hjemmetrening med hjemmevideoer vil aldri i verden måle seg med skikkelig styrketrening som du får ved å trene tunge basisøvelser flere ganger i uken og med et skikkelig oppsett med reps, sets og progresjon! Her har du et bilde av en styrkeløfter i en opptreningsfase. http://media.treningsforum.no/image_smf.php?id=66630&filename=DSC_0337.JPG Hvis du virkelig tror at jippo trening foran tven kan måle seg med skikkelig styrketrening på treningssenter så må du tro om igjen! Jeg vet faktisk en hel del om trening. Jeg tok styrketimer i sal, høypuls og aerobic og styrke på apparater på treningssenter. Det funka ikke. Der er det ingen personlig tilnærming, de kan kalle det det, men jeg har prøvd meg på flere sentre, og har samme oppfatning. Selvsagt er treningssenter kjempebra for folk som liker å trene rundt masse folk så man kan kjase litt underveis, og glemme hva man egentlig holder på med. For ikke å snakke om boleklumpene som liker å vise at de klarer x antall kg i benkpress, eller være hjelpsomme å fortelle hva som er rett og galt. Men etter jeg begynte å finne info og lese rundt på nettet fant jeg ut at mange kaster bort tiden på treningssenter. Sjokk! Nå følger jeg et program basert på styrke (tunge basisøvelser 3 dager i uka) kombinert med cardio/intervalltrening, og fleksibilitetstrening. Jeg har faktisk fått bedre resultater på egen hånd i løpet av noen mnd hjemme enn på treningssenter. Resultatene måler jeg i kg forsvunnet, mindre kropssfett, større/mer definerte muskler. Men det er klart at man må sette seg inn i trening, i ulike treningsprinsipper, kosthold (viktigere enn all trening) og kjenne sin egen kropp. De øvelsene du mener er best på treningssenter er ikke en universell oppskrift som alle får resultater av. En annen ting er at de fleste har ulike mål, og da vil ulik trening være nødvendig. Du må gjerne tro at dine meninger er eneste rette, men det finnes faktisk flere måter å oppnå resultater på. Jeg er forresten helt enig i at jippo trening til jallavideoer ikke funker. Det har jeg også testa og kommet frem til. Ser du, til og med der har jeg hatt progresjon! PS, etter å ha sjekka det herlige bildet du la ved, vil jeg bare si at jeg er kvinne, har null interesse for å se ut som en gedigen bolehulk, og derfor ikke helt ser relevansen i bildet. Men takk skal du ha. Endret 9. juni 2010 av Clucky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #10 Del Skrevet 9. juni 2010 Jeg tok styrketimer i sal, høypuls og aerobic og styrke på apparater på treningssenter. Det funka ikke. Der er det ingen personlig tilnærming, de kan kalle det det, men jeg har prøvd meg på flere sentre, og har samme oppfatning. Selvsagt er treningssenter kjempebra for folk som liker å trene rundt masse folk så man kan kjase litt underveis, og glemme hva man egentlig holder på med. For ikke å snakke om boleklumpene som liker å vise at de klarer x antall kg i benkpress, eller være hjelpsomme å fortelle hva som er rett og galt. Vel, nå trenger en ikke å være noe rakettforsker for å skjønne at treningsveiledere på elixia, sats osv... har veldig liten kunnskap innenfor styrketrening. Men etter jeg begynte å finne info og lese rundt på nettet fant jeg ut at mange kaster bort tiden på treningssenter. Sjokk! Det kommer helt annpå hva du bruker tiden din på treningssenteret. Ser folk som trener utelukkende bryst og biceps øvelser, men som knapt har noe som kan kalles muskelmasse på kroppen og er ektremt svake. De øvelsene du mener er best på treningssenter er ikke en universell oppskrift som alle får resultater av. En annen ting er at de fleste har ulike mål, og da vil ulik trening være nødvendig. Du må gjerne tro at dine meninger er eneste rette, men det finnes faktisk flere måter å oppnå resultater på. De øvelsen jeg mener er best er øvelser som vektløftere, styrkeløftere, strongmang utøvere, ja dem som konkurerer i verdens sterkeste idretter baserer treningen sin på. Folk har ulike mål ja, men her var det snakk om styrketrening. PS, etter å ha sjekka det herlige bildet du la ved, vil jeg bare si at jeg er kvinne, har null interesse for å se ut som en gedigen bolehulk, og derfor ikke helt ser relevansen i bildet. Men takk skal du ha. Jeg referte til dette bildet for å vise hva slags resultater som du kan få ved bruke av basisøvelser med proffosjonelt oppsett. Må si deg at du fant et virkelig godt navn til en veltrent person som drar 300kg+ markløft. Skal jeg begynne å kalle overvektige jenter for feit også da? Kan jo gjøre det siden det er greit å kalle en person for bolehulk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clucky Skrevet 9. juni 2010 #11 Del Skrevet 9. juni 2010 Oi da. Du må da kunne se ting fra to sider. Både jeg og samboeren min trener styrke, men vi har to helt forskjellige mål med det. Han trener slik du foreslår (fordi han skal vedlikeholde/øke muskler), jeg trener basisøvelser på en litt annen måte, for å forbrenne fett. Med andre ord kan du mene at å trene som en strongman er beste vei å gå, men det er sannsynligvis ikke nødvendigvis beste veien for oss som ikke bygger muskler. Å trene slik er også, for mange, kjedelig og demotiverende. Jeg har prøvd å trene slik som samboeren min (som også trener hjemme! Oi!) men mista fort interessen. Derfor funker mitt program bedre for meg. Vi har forresten et enkelt treningsrom med benk og diverse vekter hjemme, mao går det helt fint å trene slik du mener og komme i den formen på bildet uten dyrt medlemskap noe sted. Det går på kunnskap, ikke hvor man trener. TS spurte om styrketrening hjemme, og jeg ville dele min erfaring. Angående treningsveiledere, selvsagt vet de masse og er kunnskapsrike. Men min erfaring er at de ofte lager veldig generelle og upersonlige programmer, som sikkert funker for de som vil trene som deg, men ikke for de som har litt mer spesielle/annerledes ønsker, interesser, mål etc. Til slutt går jeg ikke rundt å kaller muskuløse menn for bolehulker, da hadde sikkert ikke typen min vært særlig fornøyd, men jeg satte det på spissen for å poengtere at det er en kvinne som spør her, og som regel har vi andre mål og forutsetninger for å trene enn dere muskuløse strongmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dobby Skrevet 13. juni 2010 #12 Del Skrevet 13. juni 2010 NRK Puls har ein del gode instruksjonsvideoar for styrketrening heime. http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/bedre_puls/1.6357188 Her er det fleire ulike nivå, så det skulle gå greitt å tilpasse kva enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå