postit Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Jeg har begynte på min andre ferieuke, ute er det litt grått og litt trist... og her innenfor mine fire vegger sitter jeg, og kjeder livet av meg.. Jeg er fullstendig klar over at det garantert er ting i huset som jeg kunne og skulle ha gjort, men akkurat i dag er jeg så utrolig giddaslaus. Samboeren er på jobb, det er andre året på rad at vi ikke har ferie sammen, og vi får dermed heller ikke gjort noe sammen med tanke på å reise bort og slikt. Det er forresten noe vi aldri har hatt mulighet til i det halvannet året som vi har vært sammen. I den jobben jeg har så får jeg aldri bestemt når jeg selv vil ha ferie, det er det sjefen som bestemmer.. og da må jeg ta til takke med det som jeg får. Jeg kjenner i hele kroppen at det hadde vært så utrolig deilig å bare reist langt bort.. sammen med han, bort fra hverdagens vante rutiner og til vårt eget lille drømmeland...... jeg får heller krysse armer og bein på at det kommer til å bli klaff neste sommer, men jeg kjenner det er litt frustrerende å ikke ha muligheten til å ha ferie samtidig. Jeg kunne jo sikekrt funnet på noe selv også, men kommer ikke så veldig langt når jeg ikke får feriepengene mine før ferien nesten er slutt *sukk* Jeg holder på med å ta lappen *joda litt i seineste laget..er 29* og jeg hadde da tenkt å bruke noe av feriepengene til det.... men neida, selvfølgelig så måtte det dette av en bit av den ene tanna som jeg trenger en krone på... håpet at jeg kunne ha ventet litt med det.. men sånt skjer jo selvfølgelig når man minst ønsker det, og når man er så dum å spise knekkebrød til frokost... Så da skal jeg til tannlegen neste torsdag for å starte jobben med å sette inn krone.... nesten 5500kr rett ut av vinduet... *dobbeltsukk* så da sitter jeg her foran pcn og kjeder meg, litt motløs og fullt vitende om at det sikkert er noe som skulle ha blitt vasket, ryddet og gjort om............ *et tredje lille sukk*
Jinta Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Ta deg en tur avgårde og ta med deg nistepakke. Dra til et sted du ikke er så ofte og utforsk (tursti, gjør deg kjent i området, ta bilder, samle blomster til pressing e.l.) da får du noe du kan gjøre på dagen og et mål med turen. Det gjør jo ikke noe hvis det ikke er fullt solskinn så lenge det ikke regner. Ellers så kan du jo bake litt? Horn med ost og skinke, grove pizzasnurrer, kanelboller etc. er digg å ha i fryseren. Jeg pleier å gjøre dette på dager jeg har fri og er alene og kjeder meg litt.
Demeter Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Noen dager er grå og det er vanskelig å se veien ut av sirup og husarbeid. Ikke bruk energi på å ergre deg over tann og knekkebrød og krone - det er sånt som skjer og ikke penger ut av vinduet. Gjør noe hyggelig i dag! Dra på biblioteket, gå en tur, bak, plukk blomster. Eller gjør litt husarbeid og sett opp en belønning. Kanskje dere kan spise ute sammen i dag? Kan du gjøre noe annet hyggelig for kjæresten din?
postit Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2010 takk for tips er faktisk en tursti jeg bare har gått et par ganger.. hvor det finnes noen avstikkere til både gravrøyser og helleristninger...men de avstikkerne har jeg bare ikke tatt enda.. og jeg elsker jo å fotografere.. hehe en stor lidenskap ;) og elsker å bake også..... kjenner plutselig at jeg nesten fikk litt energi takk for tipset
cyanid Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 samme situasjon her, bare jeg sitter hjemme pga streik, og det er så KJEDELIG! Giddalaus og rastløs, eller dvs, jeg VAR giddalaus helt til jeg har ryddet hele huset, tatt oppvasken, klesvask osv... og alle andre har jo noe å gjøre på dagtid også, så her satt jeg. Kjempelyst til å gå tur i skogen rett utafor, men jeg har ikke retningssans og vil ikke gå meg vill kanskje jeg burde gi blaffen, og se på det å gå seg vill som et gjøremål, for da kjeder jeg meg jo iallfall ikke? (men det er jo fortsatt grevling og elg her, samboer har sett de!)
Gjest Nanette Skrevet 8. juni 2010 #8 Skrevet 8. juni 2010 Angående førerkortet, så kan du jo ta opp et lite lån sånn at du får tatt det likevel. Snakk med banken, ikke ta forbrukslån på det. (for høye renter) Bare et tips sånn at det ikke stopper opp helt for deg... Hva med å ta dere en ferie sammen på vinters tid? Masse fine reisemål, sol&bad, på vinters tid og.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #9 Skrevet 8. juni 2010 Dere kan fortsatt være mye sammen i sommer da:) Dra på helgeturer/dagsturer. Trenger ikke være så langt, en kjøretur, sykkeltur, gå på rulleskøyter, gå i fjellet, dra på sjøen, en snartur over til Sverige (spørs hvor dere bor), ol. Og når du har ferie nå, så kan du jo ordne litt i stand til dere sammen? Lage piknikurv og spise middagen/kveldsmaten ute i en park, ta med frisbe eller en ball og kose dere ute. Lage romantisk middag til han kommer hjem. Har dere noe som må gjøres hjemme? F.eks male en vegg eller noe. Jeg synes hvertfall det er mye gøyere enn å støvsuge ol. Nyt sommerferien din
postit Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. juni 2010 Hva med å ta dere en ferie sammen på vinters tid? Masse fine reisemål, sol&bad, på vinters tid og. kjempebra ide bortsett fra at jeg har en ganske hmm ehh vrang sjef. så det er umulig å ta seg fri når man selv vil... helt håpløst egentlig...
postit Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 8. juni 2010 Dere kan fortsatt være mye sammen i sommer da:) Dra på helgeturer/dagsturer. Trenger ikke være så langt, en kjøretur, sykkeltur, gå på rulleskøyter, gå i fjellet, dra på sjøen, en snartur over til Sverige (spørs hvor dere bor), ol. Og når du har ferie nå, så kan du jo ordne litt i stand til dere sammen? Lage piknikurv og spise middagen/kveldsmaten ute i en park, ta med frisbe eller en ball og kose dere ute. Lage romantisk middag til han kommer hjem. Har dere noe som må gjøres hjemme? F.eks male en vegg eller noe. Jeg synes hvertfall det er mye gøyere enn å støvsuge ol. Nyt sommerferien din skal en tur til sverige faktisk. men alene da min kjære ikke liker båten over.... og sommmerferien skal jeg nyte hvert sekund av
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå