Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ute etter å kjøpe en shampoo som er mild,

til daglig vask av håret.

En renseshampoo??

Er gravid, og fikk vite at i svangerskapsperioden bør jeg bruke en mild shampoo.

Jeg mener gode produkter da, ikke butikkshampoo :gjeiper:

Skrevet

Vita selger en serie som heter Green People. Den er organisk og fri for kjemikaler. Svært drøy i bruk, mildere og mer skånsomt tror jeg ikke du får tak i. Litt uvant i begynnelsen da den ikke skummer slik man er vant til, men det venner man seg til.

Ellers så har Jonathan en organisk serie på Vita også som er helt himmelsk :)

Fikk du beskjed om å bruke milde hudprodukter også, eller bare hår?

Skrevet

Fikk du beskjed om å bruke milde hudprodukter også, eller bare hår?

Bare hår. Må jeg bytte hudprodukter også?

Jeg bruker veldig bra hudprodukter egntlig, Dermalogica.

Skrevet

Bare hår. Må jeg bytte hudprodukter også?

Jeg bruker veldig bra hudprodukter egntlig, Dermalogica.

Syns det er rart at du bare skal måtte bytte ut hårprodukter, de fleste hudprodukter inneholder kjemikaler som trenger inn i hud/blod. Jeg aner ikke hva Dermalogica inneholder, men det er vel parabener, alt med "prop" i navnet, og sodium lauryl sulfate som er blant de ingrediensene man bør holde seg unna.

Moro med baby, gratulerer! :nigo:

Skrevet

Syns det er rart at du bare skal måtte bytte ut hårprodukter, de fleste hudprodukter inneholder kjemikaler som trenger inn i hud/blod. Jeg aner ikke hva Dermalogica inneholder, men det er vel parabener, alt med "prop" i navnet, og sodium lauryl sulfate som er blant de ingrediensene man bør holde seg unna.

Moro med baby, gratulerer! :nigo:

Takk for det :)

Flere forslag til milde shampooer til daglig vask av håret?

Har Lorial prof. noen bra?

Redken eller Joico osv???

Skrevet

Takk for det :)

Flere forslag til milde shampooer til daglig vask av håret?

Har Lorial prof. noen bra?

Redken eller Joico osv???

Loreal og Redken inneholder utvilsomt kjemikaler som ikke er bra. Joico kjenner jeg ikke til. Selv Nøytral shampo inneholder parabener, skal du ha hårprodukter som er fri for dette må du kjøpe noe som er organisk.

Andre merker enn det jeg har nevnt er f.eks John Frieda, kan fåes kjøpt via feelunique.com (tror jeg).

Jeg har ihvertfall fått suuuuuperfint hår etter jeg begynte med Green People sjampo/balsam, men det tok som sagt litt tid å venne seg til :)

Skrevet

Ja tenkte å prøve den du anbefalte.

Litt skeptisk til at den ikke skummer bare :gjeiper:

Men er så nøye hva shampooen inneholder?

Jeg mener man kan jo farge håret som gravid til og med.

Skal gjøres med forsiktighet, men ikke påvist at noe går i blodbanene.

:)

Skrevet

Det er kjemikalene som gjør at shampoo skummer :-) Altså, den organiske shampooen skummer, men ikke i nærheten av hva man er vant med.

Tja, jeg er nøye på hva shampoo og produkter generellt inneholder, og ville ihvertfall vært nøye hvis jeg var gravid. Ville aldri funnet på å farget håret mens jeg var gravid, men så er jeg kanskje litt hysterisk :ler:

Skrevet

Liker veldig godt Mop sin shampo! Den inneholder ikke SLS. Vet den selges på enkelte frisørsalonger, men feelunique.com har den billig. C-system Hydrating shampo bruker jeg.

Skrevet

Eg kan anbefale Coop sin Änglamark-shampoo. Änglamark er Coop sin serie med økologiske produkt, så den har ikkje "fy-stoff" i seg. I tilleg er den billeg:-) Eg har brukt denne og balsamen som høyrer til lenge no, og er svært nøgd. Den liknar veldig på shampoar for sensitiv hud/hår som ein får på apoteket, men er altså økologisk og mykje billegare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...