Gjest Mahareth Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Vet ikke helt om jeg plasserer denne rett, men jeg tar sjansen Jeg gifter meg om 6 uker, og tar da min manns etternavn. Saken er den at bankkortet mitt går ut denne måneden, og jeg har kansellert det neste som skal komme. Ville jo bare brukt det i en måned eller to, og så måtte jeg uansett hatt nytt. Men kan jeg bruke prøvingsattesten som navneendringsdokumentasjon, eller må jeg vente til vi faktisk har giftet oss? Har i krisetilfelle en annen konto med kort til som jeg kan bruke, men det er matkontoen vår, så det blir litt dumt det også
Blowers daughter Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Jeg tror du må vente til navneendringen faktisk har tredt i kraft. Men du kan jo kansje ringe banken å høre hva de sier?
postit Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 for å få nytt bankkort med det nye navnet ditt så må du vente til du får bekreftelsen på navneendring i posten før du får fiksa deg nytt kort... For når du da går til banken og skal bestille det nye kortet, så må du vise den navneendringsbekreftelsen til de....... de måtte iallefall jeg, og jeg har gjort det to ganger siste gang tilbake til mitt eget pikenavn
Gjest Iril Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 Ja, du må vente til navneendringen er trådt i kraft. Men sendte du skjemaet med de andre papirene, tar det ikke mer enn ei uke ca etter bryllupet før du får navneendringsbekreftelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå