Gå til innhold

Går ikke ned...

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Trenger bare noen oppmuntrende ord...

Trener til vanlig ca 2 ganger i uken, men har lett for å skeie ut litt mht kosthold. Drefor har jeg også lagt på meg fire kg siste året, som nå skal av.

Nå har jeg vært superflink i tre uker mht kosthold, og har trent 5 ganger i uken! Har trent det samme som før (løping og sppinning, så kan ikke heelt se at jeg skal ha bygget muskler i stor grad).

Jeg bruker pulsklokke, og VET at jeg trener bra og forbrenner masse. Og jeg VET at jeg inntar omtrent 1200 kcal om dagen.

Resultat: Ikke en dritt!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1200 kcal om dagen høres veldig lite ut! Er du knøttliten i utgansgpunktet?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Anbefalt inntak for kvinner som vil ned i vekt er jo 1000 - 1200 kcal om dagen. :)

Skrevet

Anbefalt daglig inntak for kvinner som skal ned i vekt er 500 kalorier mindre enn dagsforbruket. For kvinner flest utgjør dette ca 1 500 kalorier, ikke 1 000 til 1 200.

Skrevet

Anbefalt inntak for kvinner som vil ned i vekt er jo 1000 - 1200 kcal om dagen. :)

Du skal ikke ta slike anbefalinger helt bokstavelig. En gjennomsnittsperson har en basalforbrenning på 1500 kcal i døgnet, så kommer aktivitet i tillegg.

Med mindre du er 155 cm høy og allerede veier 40 kg kan jeg ikke skjønne annet enn at dette er en sultekur for deg, og da er det ikke rart at kroppen tviholder på reservene.

Skrevet

Du må ta høyde for at du trener og spiser mindre. Å ligge på 1500kcal er for de som ikke trener noe særlig, mens en som både trener hardt og spiser lite trenger mer kalorier enn som så. Du kunne sikkert ligget på 2000kcal hvis du trener såpass mye som du skriver.

Skrevet

Du bør ta kontakt med en treningsveileder der du trener. 1200 kalorier er altfor lite!!! Og så må du huske på at muskler veier mer enn fett. Slutt å gå på vekta og bruk heller målebånd til å se forandring.

Skrevet

Og så må du huske på at muskler veier mer enn fett.

Sant nok, men ikke så veldig relevant for noen som bare driver kondisjonstrening på kaloriunderskudd.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du kan kjøpe deg en rockering. Det er veldig effektivt synes jeg i hvertfall! er forresten helt enig i at 1200 kcal er alt for lite for en som trener opptil 5 ganger i uken.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

1000-1200 per dag? og du trener i tillegg? Nei, der har du svaret.

Spis mer!

Skrevet

For guds skyld, spis!!

Jeg går ned i vekt på 1800 kcal gjennomsnittlig per dag i uka, trener 6-7 dager i uka, og ville aldri gjort den tabben å spise så lite kcals som deg igjen.

Mange har det inntrykket at de må ligge på 1200-1300 kcal dagen for å gå ned, men dette er under det en normal person trenger bare for å holde kroppen i gang. I tillegg kommer all aktivitet du gjør, som å stå,gå, sove, jobbe, trene osv. Da sier det seg selv at kroppen tviholder på reservene.

I tillegg ville jeg lagt inn et par styrkeøkter i uka. Det finnes ikke bedre mirakelkur for å øke forbrenninga, som gjerne sakkes veldig ned når man spiser så lite som du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...