Gå til innhold

For mye (Møllers) tran?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det usunt, farlig eller rett og slett bare ikke hensiktsmessig å ta 2 ss tran pr dag i stedet for 1 ss (som er den anbefalte mengden)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det usunt, farlig eller rett og slett bare ikke hensiktsmessig å ta 2 ss tran pr dag i stedet for 1 ss (som er den anbefalte mengden)?

Bergans har nok mer peiling på slikt enn jeg, men jeg vet at mht vitamin D så er det ingen fare ved å ta to spiseskjeer. Derimot så er det mulig å få en forgiftningsreaksjon ved for mye vitamin A, jeg vet ikke helt hvor mye som skal til. Hvis du først skal ta to spiseskjeer bør du ta en om morgenen og en om kvelden.

Skrevet

Nei, det er ikke farlig med 2 ss tran per dag. Forøvrig anbefaler jeg deg å velge et bedre produkt enn Møller's tran, de har fått svært mye kritikk for dårlige og uhygeniske forhold på fabrikken.

Gjest Elfrida
Skrevet

Såvidt jeg vet er innholdet av A-vitamin i tran kraftig redusert, og det er noen år siden de begynte med det. Grunnen var at selv en dagsdose tran ga for mye A-vitamin, noe som førte til dårligere benmasse hos en del flinke tranbrukere.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere.

Finnes det noe godt alternativ til Møllers tran, som ikke er så altfor mye dyrere?

Skrevet

Takk for svar dere.

Finnes det noe godt alternativ til Møllers tran, som ikke er så altfor mye dyrere?

Finnes flere gode alternativ, men de er en del dyrere (fordi kvaliteten er langt bedre). Jeg liker denne svært godt http://www.havfruene.net/, men den må bestilles over nett. VELDIG ren tran, og ikke minst smaker den langt bedre enn vanlig tran.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...