Gå til innhold

Kløe i endetarmen, må jeg gi opp?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

I et drøyt år nå har jeg hatt kløe rundt endetarmen og kanskje 1 cm inn i tarmen. Det har ikke vært så ille at jeg har følt for å oppsøke lege, men nå begynner jeg å bli ganske lei. Det er ingenting synlig der nede, ingen hemorroider, sår eller sprekker, utslett, ingenting. (Blir eventuelt litt rødt og sårt dersom jeg har klødd mye). Har ikke noe problem med fordøyelse eller avføring, alt er som normalt.

Har prøvd soppkrem, hemorroidesalve, kortisonsalve og tablettkur mot barneorm, ingenting har hjulpet det minste.

Begynner å tro at dette er noe jeg må leve med, men kanskje noen har tips om ett eller annet jeg ikke har prøvd? En salve eller en krem eller hva som helst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du være allergisk mot sengemidd?

Gjest Gjest
Skrevet

Allergisk mot sengemidd? Tja... Er det mulig å være det, og så reagere lokalt rundt endetarmen? :klø:

Skrevet

Hehe, nei jeg vet ikke, jeg. Var bare en tanke jeg fikk. Ser du har tenkt på det meste, men har du tenkt på at du kan være allergisk eller overfølsom mot parfyme, såpe, ja til og med toalettpapir? Det beste rådet jeg kan gi deg er å dra til legen. Har du klødd i over et år er det jammen meg på tide med et lite legebesøk :)

Gjest Toalett
Skrevet

Bidèt gjorde underverker for meg i allefall.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det sånn! Holdt på å klikke. Noen tipset meg om at det kunne være kaffe. Jeg drakk en del presskaffe og sterk espresso. Så sluttet jeg med det, og kløen forsvant! Helt!Kløen var så plagsom at jeg gledelig klarer meg uten kaffe i dag. Jeg merker det fort hvis jeg drikker noen kopper over en ukes tid, da kommer den kilende, kriblende kløen tilbake ... grøss

Gjest Gjest
Skrevet

Bruker kun mild intimvask og har "alltid" gjort det (men kan jo ha blitt følsom for det nå?), bruker mykt toalettpapir og drikker overhodet ikke kaffe. Dusjer og vasker meg i utgangspunktet hver dag, kan vel gå en dag innimellom at jeg ikke dusjer. Vaske mer, vaske mindre, ikke godt å vite hva som er fornuftig. Tror jeg skal prøve en runde med en mild kortisonkrem igjen, ser for meg at det må handle om noe overflatisk i huden.

Takk for svar!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Slutt helt med vaskeprodukter av noe slag, bruk kun rent vann. Det reddet meg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ac3 Comfort virker!

Gjest Gjest
Skrevet

Slutt helt med vaskeprodukter av noe slag, bruk kun rent vann. Det reddet meg.

Ja, jeg skal prøve det en periode og se hva som skjer.

Ac3 Comfort virker!

Hadde bestemt meg for å prøve det etter reklame på tv, takk for at du minnet meg på det. Kjøpes i morgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...