Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor blir man sammen med noen?

Og hva er meningen med livet?

Må man få barn?

Andre(tanter, onkler, bekjente) har alltid mast på meg siden jeg var 16 år, om at jeg må få meg kjæreste, og det har jeg aldri klart å få meg, så jeg har følt meg mer og mer stygg og unormal, og nå er jeg snart 30, og er blitt litt deppa ...

Jeg er en vanlig pen og sosial person med gode venner og mange bekjente, men jeg er nok litt sjenert mot de jeg ikke kjenner så godt.

Videoannonse
Annonse
Gjest T with a Z
Skrevet

hvorfor blir man sammen med noen?

fordi man vil. fordi man har et ønske om å være med personen. en persoen som gir en noe, utfyller en og er der. sex, følelser, latter, tårer, minner, opplevelser..

hva er meningen med livet?

jeg personlig mener det ikke finnes en mening. man levr så dør man. hva man opplever etter livet er en annen diskusjon. men meningen med selve livet er vel bare å være, leve og dø. (som sagt, kun min personlige mening) det for min del er fint nok i seg selv,jeg har det morsomt, jeg har det kjpt, jeg ler jeg gråter, jeg lever og jeg liker det,selv om jeg ikke ser meningen:)

må man få barn?

nei man MÅ ikke. jeg er nå straks 30. har et flott mannfolk men ingen av oss ser vel for oss barn. vi har lyst å gjøre andre ting akkurat nå. det er ikke alle som passer til en slik livstil selv om det ofte "forventes"av omgivelsene og jeg blir fote møtt med motstand når jeg sier jeg er 30 og ikke ønsker meg barn. dette er mitt liv og jeg hr bare et liv( etter det jeg vet ihvertfall) og d vil jeg leve dt slik jeg ønsker og ikke slik ndre forventer at jeg skal leve det. men så er det ofte mange som ombestemmer seg også når tiden går:) men man MÅ ikke. det er ikke feil å få barn men det er heller ikke feil å la være:) finn din vei og la andre finne sin

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for et fint svar.

Jeg tenker selv ofte på om jeg må finne meg noen, eller om jeg kan få det godt alene. Det hender jeg møter noen som ser ned på meg og ikke liker at jeg alltid er singel,og noe som blir litt irritert. Sikkert noen som tror jeg har mye ONS, noe jeg ikke har. Og det liker jeg ikke at andre tror om meg.

Føler vel et lite press siden det er så mange rundt meg som har kjæretse og samboer, og noen er t.o.m. gift. Så, hver gang jeg møter nye mennesker, nevner de kjæresten sin. Det er lenge siden jeg har møtt andre single, for å si det sånn :-)

Et par nære venninner har fått barn, og jeg tenker at det vil bli mye motstand og rare blikk om jeg velger å ikke få barn fra både nære og fjerne.

Selv vet jeg ikke helt hva meningen med livet er, kanskje det bare er å ha det godt med seg selv, og å lære å erfare ting?

Det jeg er mest redd for, er å bli ensom, at det skal gå uker mellom hver gang jeg får pratet med noen. Det er derfor jeg er her, for jeg orker ikke å prate med de jeg kjenner om dette. Ikke enda, iallefall.

Gjest T with a Z
Skrevet

det er mange som tror så mye om mange. selv har jeg lært meg å ignorere det så lenge det ikke ligger noe i det de sier.

og jeg mener at du ikke MÅ finne deg noen. ihverfall ikke pga stress og press fra andre. det er ditt liv og ting kommer når de kommer. (som regel når man minst venter det)jegh ar det absolutt fint alene også. tror ikke jeg ville involvert meg i noen før jeg hadde visst at jeg har det fint på egenhånd og. jeg vil ikke at forholdet mitt skal være en absolutt nødvendighet fordi jeg ikke har det bra på egenhånd.

men forstår tankegangen din. og det er ikke enkelt og være 30 i dag og barnløs. selv er jeg møkklei å måtte forsvare mitt valg. men som sagt, jeg lever mitt liv så får andre leve sitt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...