Gå til innhold

Er du rundt 24-26 år?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 28 år, men blir ofte sjekket opp av 35+.

Jeg tiltrekkes mer av gutter på alt fra 23-26 år. Det varierer selvsagt, men jeg syns 35+ åringer er så kjedelige, så inngrodde i sine meninger og ofte svært forutinntatte (og for å ikke glemme at de ofte kan virke så desperate).

Liker dere gutter oss som er et par år eldre, eller vil dere helst ha jenter som er litt yngre enn dere?

Alt er relativt, og selvsagt varierer dette men er spent på å høre hva dere mener om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tiltrekkes mer av gutter på alt fra 23-26 år. Det varierer selvsagt, men jeg syns 35+ åringer er så kjedelige, så inngrodde i sine meninger og ofte svært forutinntatte (og for å ikke glemme at de ofte kan virke så desperate).

Liker dere gutter oss som er et par år eldre, eller vil dere helst ha jenter som er litt yngre enn dere?

Alt er relativt, og selvsagt varierer dette men er spent på å høre hva dere mener om dette?

Jeg har ingen problemer med å date jenter/kvinner som er eldre enn meg, det kommer helt an på personen :)

Skrevet

Tviler på at de syns det er et problem. Jeg liker dem også litt yngre.

Skrevet

Jeg liker veldig godt damer som er en del år eldre enn meg.. Vet ikke helt hvorfor, men jeg syns vel kanskje at de som er yngre enn meg er kjedelige eller barnslige, lite modne osv?? Jeg er vel en av de mer modne karene på min alder. Yngre jenter kan være veldig attraktive, men de har ikke sjangs mot en eldre, velutviklet kvinne! :fnise:

Skrevet (endret)

Hva mener du med desperate?

Mener du at de er seriøse og ønsker å få til et parforhold kanskje?

Noe du sannsynligvis ikke er moden for og ønsker.

Endret av Steinar40
Skrevet

Hva mener du med desperate?

Mener du at de er seriøse og ønsker å få til et parforhold kanskje?

Noe du sannsynligvis ikke er moden for og ønsker.

Steinar, ofte når ei jente her på KG klager over at hun ikke er interessert i de gutta som legger an på henne, er interessert i en hun ikke kan få, osv, så svarer du til henne at hun ikke er moden for et forhold.

Mener du at TS her ikke er moden fordi at hun ikke vil inn i et forhold men menn hun synes er lite attraktive og ikke finner intellektuelt stimulerende og faktisk opplever at hun har det kjedelig sammen med??

Hun skriver da at hun blir interessert i gutter mellom 23-26, og ærlig talt, man er ikke bleiebarn når man er blitt såpass voksen.

Gutter på 23-26 kan være voksne men samtidig aktive, eventyrlystne og optimistiske.

En singel 35 årig mann (I likhet med en singel 35 årig kvinne, selvsagt) KAN være bitter (over singellivet), lite lysten på å gjøre store endringer i livet (med tanke på å flytte og slå rot et annet sted, følge en drøm om å ta seg fri et år for å reise jorden rundt o.l.), og rett og slett være mer "satt" enn en på 26.

Det er SVÆRT FÅ som synes det er tiltrekkende med mennesker som velger deg bare fordi de HAR SÅÅÅÅ lyst på en kjæreste, man liker ikke å føle seg som en som ble valgt fordi man bare var den første som sa "ja".

MAN ER DA IKKE UMODEN FOR ET FORHOLD BARE FORDI AT MAN IKKE ER VILLIG TIL Å LENKE SEG FAST TIL DET FØRSTE DESPERATE TILBUDET OM REKKEHUS, VOLVO OG BISSEVOVV MAN FÅR VEL, GOD DAMMIT!!!!

Når dette er sagt, så vil jeg legge til at jeg vet om MANGE kjedelige 25-årige menn som helst vil gifte seg og få barn så raskt som mulig, og HAUGEVIS av 38-årige hunks som drar på "eventyr-ferier", som er nyskjerrige på livet og ikke stagnerer selvom de har fått seg kjærring og unger. (En del av de sistnevnte er nok av det utro slaget, men det finnes vel trofaste menn blant eventyrerne også).

Skrevet

Jeg har både datet og hatt kjærester som er yngre enn meg. Min forlovede er 1,5 år yngre enn meg. Opplever ofte at yngre gutter synes det er stas at vi jentene er litt eldre. Sier liksom noe om modenheten til gutta at vi gidder å date dem...

Skrevet

Jeg er 28år. Og har datet både yngre og eldre gutter. Tror grensa mi er på 24-25år når det gjelder yngre. Men kan ikke si det helt sikkert. Alder er jo egentlig bare et tall om man virkelig liker hverandre så er det vel det som teller.

Skrevet

Steinar, ofte når ei jente her på KG klager over at hun ikke er interessert i de gutta som legger an på henne, er interessert i en hun ikke kan få, osv, så svarer du til henne at hun ikke er moden for et forhold.

Mener du at TS her ikke er moden fordi at hun ikke vil inn i et forhold men menn hun synes er lite attraktive og ikke finner intellektuelt stimulerende og faktisk opplever at hun har det kjedelig sammen med??

Hun skriver da at hun blir interessert i gutter mellom 23-26, og ærlig talt, man er ikke bleiebarn når man er blitt såpass voksen.

Gutter på 23-26 kan være voksne men samtidig aktive, eventyrlystne og optimistiske.

En singel 35 årig mann (I likhet med en singel 35 årig kvinne, selvsagt) KAN være bitter (over singellivet), lite lysten på å gjøre store endringer i livet (med tanke på å flytte og slå rot et annet sted, følge en drøm om å ta seg fri et år for å reise jorden rundt o.l.), og rett og slett være mer "satt" enn en på 26.

Det er SVÆRT FÅ som synes det er tiltrekkende med mennesker som velger deg bare fordi de HAR SÅÅÅÅ lyst på en kjæreste, man liker ikke å føle seg som en som ble valgt fordi man bare var den første som sa "ja".

MAN ER DA IKKE UMODEN FOR ET FORHOLD BARE FORDI AT MAN IKKE ER VILLIG TIL Å LENKE SEG FAST TIL DET FØRSTE DESPERATE TILBUDET OM REKKEHUS, VOLVO OG BISSEVOVV MAN FÅR VEL, GOD DAMMIT!!!!

Når dette er sagt, så vil jeg legge til at jeg vet om MANGE kjedelige 25-årige menn som helst vil gifte seg og få barn så raskt som mulig, og HAUGEVIS av 38-årige hunks som drar på "eventyr-ferier", som er nyskjerrige på livet og ikke stagnerer selvom de har fått seg kjærring og unger. (En del av de sistnevnte er nok av det utro slaget, men det finnes vel trofaste menn blant eventyrerne også).

Moden i denne sammenheng betyr nettopp det at man ønsker å slå seg mer til ro i livet, IKKE at man må reise verden rundt og feste som en gal hver helg. Dette er typiske umodne trekk.

At du syns folk som vil etablere seg er kjedelige, betyr da at heller ikke du er moden for noe seriøst parforhold. Og det er helt greit det. Det vil bare være dumt å gå inn i et seriøst parforhold før man er klar for det selv.

Og de eventyr-hunkene dine blir nok fort et mareritt av en drøm, tenker jeg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Teorien min er at de fleste over 22-23 er rimelig modne og ferdig med det meste av modningen, så etter den alderen trenger man ikke tenke noe særlig på alder, da stiller de fleste likt, da er det bare hva erfaringer og hvilken personlighet man har som viser igjen. Personlig så har jeg holdt på med en del damer somer er cirka 10 år eldre enn meg. Jeg synes det er veldig greit da de er litt mer avslappet og ikke fest, fyll og drama lenger. Har for tiden en "vennine" på 28 og en på 32, mens jeg nylig ble 24. Utfordringen for oss yngre er at de fleste som jeg ihvertfall treffer er klar for noe veldig seriøst. De er ikke interessert i noe KK, men noen å dele livet med. Jeg trekker meg fort tilbake da, og heller vil være BARE venner. Men som regel så går det ikke lenge før de vil være KK da, siden de allerede har vært veldig interessert i utgangspunktet. For min del anbefaler jeg de eldre, da de forstår oss yngre menn bedre og kan respektere være ønsker å meninger. I tilegg så blir det ikke drama hvis man ikke rekker å ta kontakt i et par uker, de blir bare veldig glad når man endelig tar kontakt. Men skal det funke å holde på med disse damene, så bør man yte det lille ekstra i ny og ne, slikt som champagne, middag og en skikkelig helaften hjemme. Da forstår de og får bekreftet at man faktisk bryr seg om de og liker de veldig godt selv om man ikke vil inn i et forhold med de.

Til syvende å sist, alt kan funke hvis man bare kommuniserer bra og respekterer hverandre. Men ikke tro at noe kommer gratis, man må jobe litt for det =)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Moden i denne sammenheng betyr nettopp det at man ønsker å slå seg mer til ro i livet, IKKE at man må reise verden rundt og feste som en gal hver helg. Dette er typiske umodne trekk.

At du syns folk som vil etablere seg er kjedelige, betyr da at heller ikke du er moden for noe seriøst parforhold. Og det er helt greit det. Det vil bare være dumt å gå inn i et seriøst parforhold før man er klar for det selv.

Og de eventyr-hunkene dine blir nok fort et mareritt av en drøm, tenker jeg.

Ikke alle ønsker å gå for A4-livet med en gang, Steinar. Noen synes det er greit å prøve ut partner i ulike situasjoner og bli ordentlig kjent før man satser. Noen synes det er greit å ha noen morsomme opplevelser å huske på før man går inn i det rolige familielivet.

Folk har ulikt aktivitetsnivå og ulik eventyrtrang. For deg ser det ut til at behov for å oppleve verdenen vi lever i, er et signal om umodenhet. For meg er vel heller mangel på toleranse den største indikator på umodenhet. :fnise:

Skrevet

Ikke alle ønsker å gå for A4-livet med en gang, Steinar. Noen synes det er greit å prøve ut partner i ulike situasjoner og bli ordentlig kjent før man satser. Noen synes det er greit å ha noen morsomme opplevelser å huske på før man går inn i det rolige familielivet.

Folk har ulikt aktivitetsnivå og ulik eventyrtrang. For deg ser det ut til at behov for å oppleve verdenen vi lever i, er et signal om umodenhet. For meg er vel heller mangel på toleranse den største indikator på umodenhet. :fnise:

Tja, aktivitetsnivå og eventyrlyst er nok som regel størst når man er ung, og det er vanligvis umodenhet også - naturlig nok. Men jeg har ikke noe imot å reise på ferie etc.

Når det gjelder toleranse, så tolerer jeg det som ligger innenfor mine grenser. Sånn er det for alle. Hvorfor og hva mener du at man skal tolerere mer fordi man har blitt moden? Har du noen eksempler på dette?

Det er ofte slik at man må (velge å) tolerere mer med årene, fordi man ikke har noe annet valg, men det er jo egentlig en litt annen sak.

Gjest KateW
Skrevet

Av egen erfaring har jeg sett at jo eldre uetablerte menn er, jo mer umodne tenderer de mot å være. Så for egen del hadde jeg ikke kimset av en yngre mann, så lenge han ikke var redd for at jeg var eldre og etableringsklar.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater en som er tre år yngre enn meg. Han har ikke flyttet hjemme fra ennå. Kanskje like greit at han ikke har klart å dra på seg dårlige ungkarsvaner :ler:

Umodne menn blir aldri modne, og da hjelper det ikke om de er 20, 30 eller 40 år. Over 22-23 års alderen handler vel egentlig ikke modenhet om alder i det hele tatt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder toleranse, så tolerer jeg det som ligger innenfor mine grenser. Sånn er det for alle. Hvorfor og hva mener du at man skal tolerere mer fordi man har blitt moden? Har du noen eksempler på dette?

Man tolererer mer når man har blitt mer moden fordi man har utvidet horisonten og blitt tryggere på seg selv. Jeg vil gjerne være i et modent og trygt forhold hvor både jeg og partneren kan dra på f.eks firmafester med påfølgende nachspiel uten å bli kryssforhørt av den grunn.

Tenk så hyggelig å ha en partner som gleder seg over at du har det gøy. Nei, umodne menn som henger i skjørtene på meg og suger på totten er uaktellt, men menn som er yngre en meg men som likevel er modne og trygge på seg selv er toppers! :yvonne:

Gjest Prøvekandidat
Skrevet (endret)

En venninne av meg er gift med en mann som er 6 år yngre enn henne, de har det fint sammen. En kollega er gift med en mann som er 11 år yngre enn henne og de har nå vært sammen i 22 år. Jeg tror ikke alderen spiller så stor rolle hvis man er på samme nivå ellers.

Endret av Bond
Skrevet (endret)

En venninne av meg er gift med en mann som er 6 år yngre enn henne, de har det fint sammen. En kollega er gift med en mann som er 11 år yngre enn henne og de har nå vært sammen i 22 år. Jeg tror ikke alderen spiller så stor rolle hvis man er på samme nivå ellers.

Alderen har en viss betydning, men når man har passert 30 år, så er nok personkjemien etc. betydelig viktigere.

Endret av Bond
Skrevet

Skulle ikke være noe problem å få tak i yngre gutter så lenge man er under 30. Når man nærmer seg og runder 35 år derimot blir det nok mye vanskeligere å få tak i menn. Er dette med kvinner biologiske klokker som tikker så mye raskere enn mannens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...