Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 Heisann, Jeg laget en tråd under her hvor jeg etterlyste råd i forhold til finansiering av mitt nye foretak som jeg vil starte opp i løpet av høsten. Et alternativ er å forskyve det et halvt år hvis jeg kan greie å legge opp nødvendig egenkapital i løpet av den perioden. Jeg trenger minimum kr 120 000. Helst 150 000. Er det noen som har noen gode tips til jobber som kan være ideelle? Per i dag jobber jeg som tømrer og har hatt arbeidsperioder tidligere hvor jeg har jobbet rundt 60 timer i uken. Dette kan gå i noen måneder, men jeg blir utrolig utmattet mtp det fysisk krevende arbeidet. Om jeg holder ut med dette i 6 måneder og beskjeden livsførsel, kan det gå. Noen andre alternativ som ikke går så på helsa løs? Finnes det f.eks noen jobber som kompenserer godt for nattarbeid? Eller skiftarbeid forøvrig? Jeg har vurdert å se om jeg kan få meg et par turer på fiskebåt, men da må jeg jo også ta sikkerhetskurs. Takknemlig om noen har noen gode innspill Mvh, Meg
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Tror fiskebåt er der du kan komme til å tjene mest på kort tid etter det jeg har hørt ja. Mannfolkarbeid betaler uansett som regel bedre enn kvinnfolkarbeid (helsesektoren og barnehage) så du ville kanskje fått litt sjokk i forhold til timesbetaling her. Men det skal være sagt at de i helsesektoren (sykehjem og hjemmetjeneste) gjerne vil ha mannfolk fordi det kan være tunge løft av og til, kvelds og nattarbeid betaler endel bedre enn dagvakter men kan være mye mer stressende. (faktisk til det ekstreme hvis du havner på rette plassen). Gå for fiskebåt du.
feuerstein Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Har hørt at renovasjon betaler greit, evt. at de får betalt for full dag uansett hvor kjapt de blir ferdige, slik at de i praksis har tid til å drive med noe annet ved siden av. Har du et smelteverk i nærheten? Folkene som vandrer rundt i månedrakter og svetter litervis har veldig greit betalt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Tror fiskebåt er der du kan komme til å tjene mest på kort tid etter det jeg har hørt ja. Mannfolkarbeid betaler uansett som regel bedre enn kvinnfolkarbeid (helsesektoren og barnehage) så du ville kanskje fått litt sjokk i forhold til timesbetaling her. Men det skal være sagt at de i helsesektoren (sykehjem og hjemmetjeneste) gjerne vil ha mannfolk fordi det kan være tunge løft av og til, kvelds og nattarbeid betaler endel bedre enn dagvakter men kan være mye mer stressende. (faktisk til det ekstreme hvis du havner på rette plassen). Gå for fiskebåt du. Noterer meg denne. Jobb i helsesektoren får jeg vel ikke uten utdanning? Har undersøkt litt angående fiskebåt og jeg trenger naturligvis sikkerhetskurs. Dessuten er det visst ikke så lett å få jobb med fiske om dagen etter det jeg har blitt fortalt. Har hørt at renovasjon betaler greit, evt. at de får betalt for full dag uansett hvor kjapt de blir ferdige, slik at de i praksis har tid til å drive med noe annet ved siden av. Har du et smelteverk i nærheten? Folkene som vandrer rundt i månedrakter og svetter litervis har veldig greit betalt. Takk for tipset. Skal undersøke dette. Vet ikke om vi har smelteverk i nærheten, men vi har iallfall et stort renovasjonsanlegg. Noen andre tips? Noen som vet om man tjener brukbart på lossing av båter?
thirteen Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Nattevakter på sykehjem. Godt betalt, og du trenger ikke jobbe deg i hjel. Som ufaglært har jeg rundt 1500 kroner natten.Det er ikke fett, men det er brukbart betalt. Lærervikar, da tjener du rundt 200 kroner timen. Det blir jo litt penger etter en arbeidsdag på maks 6 timer.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Det er ikke alle steder de vil ha ufaglærte på sykehjem om natten, sånn hvis det skjer noe. men man kan jo være heldig å komme over noe.
Topplue Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 Selger av diverse ting. Telefon / dør-til-dør /internett. Mange steder får man timeslønn itilegg til provisjon. Tjener godt hvis du er flink til å selge.
O'hara Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 Hva med asfaltlegger/-hjelper? Vet ikke om man trenger utdanning til det. Etter hva jeg har hørt tjener de forholdsvis greit med nattejobbing på sommerstid.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #9 Skrevet 12. juni 2010 Jobb på oppdrettsflåte. Da må du bo på flåta i ei uke, og tjener veldig bra. Så har du fri ei uke før du må på flåta igjen. I friuka kan du jo jobbe med annet. Jeg vet om en 15-åring som tjener 40.000 på tre uker på denne måten (totalt seks uker, men selve arbeidstida varer i tre uker). En voksen mann må da få mye mer betalt enn det? Sånne en periode på/en periode av-jobber gir deg mulighet til god inntekt, fordi du kan se det som at du får full lønn alle ukene, og de ukene du er av kan du jobbe med noe annet i tillegg. Bare husk å avpasse skatten i forhold til at du har flere arbeidsgivere!
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #10 Skrevet 12. juni 2010 Noen som vet om man tjener brukbart på lossing av båter? Ja, kjenner en som gjør det innimellom fordi han ikke klarer å livnære seg på sitt egentlige yrke (kunstnerisk). Han jobber som sjauer på kaia, ofte lange vakter til odde tider og tjener lett 4-800 kr timen. Men det varierer hvor mye det er å gjøre til tider, så det er ikke noe man kan basere fast inntekt på. Men er du heldig kan du få inn en god slump på kort tid.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #11 Skrevet 12. juni 2010 Nattevakter på sykehjem. Godt betalt, og du trenger ikke jobbe deg i hjel. Som ufaglært har jeg rundt 1500 kroner natten.Det er ikke fett, men det er brukbart betalt. Lærervikar, da tjener du rundt 200 kroner timen. Det blir jo litt penger etter en arbeidsdag på maks 6 timer. 1500 kr natta? Samme som en siv.ing i privat selskap har i timeslønn.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #12 Skrevet 12. juni 2010 1500 kr natta? Samme som en siv.ing i privat selskap har i timeslønn. Haha, not. Hva siv.ing'er tjener (i virkeligheten) er uansett ikke relevant i denne tråden.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #13 Skrevet 12. juni 2010 Skiftarbeid i industrien (spesielt tungindustri, tror jeg, dessuten er det vel det vi har mest av i Norge), fiskeoppdrett (kan være ufaglært, i hvert fall kjenner jeg en snekker som tar slike ukesvakter og tjener bra), offshore (men stort sett må man ta noe kurs først, så bør tenke mer langsiktig i tilfelle), fiskebåt (vet ikke om man MÅ ha kurs først?).
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #14 Skrevet 12. juni 2010 Haha, not. Du vet vel ikke noe om det? TS: et forslag som er langt på kanten, men: hva med å opprette sextelefon? De koster jo flesk i minuttet...., men det er jo såklart ikke alle som takler slikt (skue)spill.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #15 Skrevet 12. juni 2010 Du vet vel ikke noe om det? Jo. Men det gjør tydeligvis ikke du. 3 mill i årslønn for en siv.ing. er ikke vanlig, da snakker vi isåfall toppleder med helt spesiell bakgrunn og dem er det logisk nok ikke mange av.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #16 Skrevet 16. juni 2010 Masse gode forslag her! Takker og bukker. Jobb på oppdrettsflåte hørest veldig interessant ut. Dette må jeg undersøke nærmere. Og om noen kommer på noe mer er jeg lutter øre
Gjest SmallTalk Skrevet 16. juni 2010 #17 Skrevet 16. juni 2010 1500 kr natta? Samme som en siv.ing i privat selskap har i timeslønn. Dette er ikke normal siv.ing lønn. 3 mill er ikke en normal siv.ing lønn i Norge. De som tjener dette er langt mer enn en vanlig ansatt, og da leder på divisjonsnivå.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #18 Skrevet 25. juni 2010 TS her. Har hatt det utrolig travelt på jobb i det siste, så jeg har ikke hatt tid til å tenke på en ny jobb Om 2 uker er jeg imidlertid arbeidsledig, så da kan jeg konsentrere meg fullt ut om å finne noe. Kan være villig til å flytte hvor som helst i landet for en kort periode. Har undersøkt litt angående fiskebåt og det er vanskelig å komme på noe skikkelig uten kurs, som igjen koster penger og det tror jeg ikke det er aktuelt å investere i da dette uansett ikke blir noen karriere for meg. Kommer til å undersøke nærmere: - Fiskeoppdrett - Asfaltlegging - Nattevakt på sykehjem eller andre nattevakt-jobber? - Bryggesjauer
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #19 Skrevet 26. juni 2010 Dette er ikke normal siv.ing lønn. 3 mill er ikke en normal siv.ing lønn i Norge. De som tjener dette er langt mer enn en vanlig ansatt, og da leder på divisjonsnivå. ....evt har eget firma og leier ut konsulenttjenester:)
Gjest Lyh Skrevet 26. juni 2010 #20 Skrevet 26. juni 2010 Hva med lagerarbeid? Der jobber de i skift og man får 100% betalt på natten :)Tollpost, Asko osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå