Gjest Tabby Skrevet 22. september 2003 #1 Del Skrevet 22. september 2003 Nå er jeg så lei av sykdom. Minimannen er har vært så mye syk så jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre. Med storesøster har det nesten ikke vært noe sykdom i hennes 5 årige liv, hun er under utredning for anstrengelsesastma, men det går ganske fint med henne i dagliglivet allikevel. Men minimannen da, han er nå 16 mnd gammel. Vi feiret 1 årsdagen med vannkopper, for en drøy måned siden hadde han antageligvis den 4. barnesykdom, men han fikk det hardt, med 5 dager med over 40 i feber og vi var både innom legevakta og fastlegen og han var helt utafor stakkars. Og nå har han gått på den 4. uka med kraftig hoste. Han er forkjølet, men han er det nå for 5 gang på ett år, og det er alltid langvarig.Veldig langvarig. Minst en måned om gangen. Og det er så slitsomt for både ham og oss foreldrene. Han sover så dårlig om natten, hoster og får ikke opp slimet i halsen. Så i dag var vi hos legen igjen. Kom inn samme dag som jeg ringte, takk for en flott fastlege! Hun satte ham på efedrin, skal ta det en uke og så en uke uten så skal vi tilbake. Forhåpentligvis hjelper dette. Mange hadde god effekt av efedrinen sa legen vår. Men om dette ikke hjelper må vi til videre utredning. Det kunne godt hende han har noe astma han også, det ligger mye slikt i familien, eller så tok hun også frem reflux som en mulighet. Dette tror jeg kom mest av at han spiser så dårlig. Da vi var på 15 mnd kontroll hadde han stupt til 10 % percentilen fra 25 %. Men jeg regner med at dette er pga de sykdommene som har herjet den lille kroppen i sommer. Men legger han ikke på seg mer så må dette også utredes. Jeg føler meg nesten som en førstegangs mamma når det gjelder sykdom, har ikke værrt borti dette før. Så om noen har gode tips og erfaringer med efedrin, vet noe om utredning som kommer etter en slik kur, og ikke minst reflux tar jeg imot med stor takk! Hilsen en sliten mamma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 22. september 2003 #2 Del Skrevet 22. september 2003 Har en datter på snart to som har vært mye plaget med sykdom, spesielt forkjølese med hoste. Høres ut som m det kan være noe av det samme som dere er plaget med. Hun har brukt efedrin, og det har hjulpet syns jeg. I fjor vinter var hun skikkelig forkjøla MANGE ganger, men i høst har det gått bra. ( bank i bordet) Så jeg tror og håper at dette er noe man vokser av seg. Håper det blir bedre for dere også. Har ikke tid til å skirve så mye nå, men dersom du vil vite noe mer kan du bare sende meg en PM. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 22. september 2003 #3 Del Skrevet 22. september 2003 Tusen takk for hyggelig svar. Godt å vite at det ikke er bare legen som mener efedrinen hjelper. Forhåpentligvis er dette noe for oss også. Ble bare litt nervøs da hun begynte å snakke om utredning og reflux... Og når jeg blir nervøs vil jeg gjerne vite mer om hva jeg kan ha for meg. Sender deg en pm jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. september 2003 #4 Del Skrevet 22. september 2003 Jeg har ingen barn, jeg. Og jeg kan lite om barn og sykdom. Men jeg har lyst til å komme med en liten oppmuntring likevel. Da jeg var liten 0-2 år, så var jeg konstant syk. Foreldrene mine tenkte nok som deg og var lei av at jeg alltid hadde et eller annet. Og legen fortalte dem at jeg kom til å være frisk som en fisk senere i livet. Faktisk hadde han rett. (jeg vet jo ikke hva som skjer i fremtiden da). De sistre 27 årene har jeg ikke vært syk en eneste gang, om man ikke regner med forkjølelser og sånt småtteri. Det kommer bedre tider :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 22. september 2003 #5 Del Skrevet 22. september 2003 Takk for de ordene Lea. Det er godt å høre. Det er ikke det at jeg er sånn lei av at han er syk, men jeg er lei på hans vegne først og fremst. Det er jo så slitsomt for den lille kroppen å stadig jobbe mot sykdom. Selv har jeg god hjelp av pappaen, han kan stå opp om natta for å avlaste meg, eller ta ham på kveldstid så jeg får sove, så vi overlever nok. I tillegg har vi svigers å ty til hvis det røyner på. Svigermor sier nok ikke nei til å passe ham om vi trenger å sove ut. Jeg krysser i hvert fall fingrene for minimannen og håper han blir raskt bra, og holder seg like bra som du har gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2003 #6 Del Skrevet 23. september 2003 Huff. det er ikke morsomt når barn får sykdom etter sykdom. Det er jo kanskje greit å "gjøre unna" barnasydommene som vannkopper o.l. men når en får all mulig annen sykdom i mellom er det strevsomt både for mor og barn. Du kan evt. dra en tur på helsekostbutikken å spørr om noe forebyggende. Vet at svarthyllekstrakt er dokumentert virkning, på slik at barnet bygger opp immunforsvaret. Ellers er det sikkert mye som du kan prøve. Også soneterapi og homeopati har jeg veldig tro på når det gjelder forebygging og hjelp. Et søskenbarn av meg hadde en jente som var veldig plaget med halsbetennesle og hun oppsøkte homeopat. Fikk en tablettkur som hun ble annbefalt å gjenta gjennom vinteren, og jenta hadde ikke halsbet. en eneste gang etter dette. Mot våren sluttet mor med tablettene ettersom hun trodde at nå nærmet sommeren seg og faren var over, og jenta fikk faktisk tilbake halsbet. Lykke til, Ca og håper det gir seg snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 23. september 2003 #7 Del Skrevet 23. september 2003 Hei og takk for svar Merete. Alltid koselig å høre at andre har gode råd og erfaringer. Og ikke minst å få litt forståelse. I dag merker jeg på minimannen at han får hostet opp litt mer slim når han hoster, så det virker som efedrinen virker. Jeg håper denne kuren er nok. Hvis ikke får jeg begynne å lete etter andre alternativer. Han blir ganske trøtt av denne efedrinen merker jeg. Og veldig kosete. Han som aldri har tid til å sitte og kose ellers. I går ettermiddag sovnet han på magen min mens vi slappet av, og i dag etter jobben var han helt utslått, sovnet i vogna før bussen hadde begynt å kjøre. Men det er visst vanlig i begynnelsen på en slik kur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2003 #8 Del Skrevet 23. september 2003 Det er bra at han blir bedre, og at efedrinen virker. Og dette med at han er kosete og trøtt kan også tyde på at han er slapp og føler at det er godt og trygt å kose med mamma. Når han blir bra, annbefaler jeg å starte på noe forebyggende (helsekost) fordi immunforsvaret nå er brutt ned og behøver tid til å komme seg. Hvis han har lett for å få sykdommer er det mye lettere å få det igjen når han først har vært syk. Jeg har kjøpt noe som heter Sambucol svarthyllekstrakt på helsekosten som også kan gis til barn. Den kan forebygge og styrke immunforsvaret. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 23. september 2003 #9 Del Skrevet 23. september 2003 Den skal jeg nok prøve ja. Takk for linken Merete. Hva smaker den da? Godt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2003 #10 Del Skrevet 23. september 2003 Den skal jeg nok prøve ja. Takk for linken Merete. Hva smaker den da? Godt? Det er ikke så aller værst smak, litt sterk frukt/bær smak. Men den går jo fort ned, og barn liker den sikkert!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 23. september 2003 #11 Del Skrevet 23. september 2003 Flott da skal den prøves! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 25. september 2003 #12 Del Skrevet 25. september 2003 Minstegutten min er 14 uker prematur og var kontant syk og svært ofte innlagt de to første årene. Han hadde umodne lunger vannhode, kronisk ørebetennelse, astma, problemer med å spise siden han var blitt matet med sonde leeenge, adferdsforstyrrelser pga. mellomørebetennelse + alle de vanlige barnesykdommene. I perioder ga jeg ham inhalasjoner og brukte i tillegg forstøverapparat hver tredje time i døgnet. Han fikk også (i perioder) i tillegg antibiotika, slimløsende og homeopatmedisin. Det var et h... styr, jeg holdt på å bli helt surrete: Noe av astmamedisinen må man pusse tenner etter man har brukt, ikke spise/drikke/pusse tenner 30 min. før/etter homeopatmedisin, antibiotika skulle tas sånn og slik i forhold til mat osv. I tillegg nektet han å ta medisin så vi måtte to voksne til som holdt ham mens han hysterisk skrek, hostet og brakk seg. Ofte begynte han å blø i munnen av "sprøytene" vi brukte til å gi ham noe av den flytende medisinen. Jeg holdt på å tilte helt til slutt. Men plutselig ved et trylleslag var 95% av plagene borte. Han vokste av seg noe og resten tror jeg vi kan takke homeopatien for (astmaen). Dette ble langt, men poenget mitt er iallefall: Hold ut, sannsynligvis er h*n snart som enhver annen unge mht. sykdom!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 25. september 2003 #13 Del Skrevet 25. september 2003 Hei Pjusk, og takk for svar. Jeg skal kanskje ikke klage jeg. Vi har ikke fått in nærheten av så vanskelig som dere hadde det. Min største medfølelse for at det var slitsomt. Og mye alvorligere enn det forhåpentlig er her. Godt å høre at nesten alt er borte nå. Jeg har et spørsmål til jeg. For de som har hatt unger (eller tatt selv) som har fått efedrin, hvor fort skal man merke bedring hvis den har god effekt? Han er fortsatt rimelig slimete og hoster masse og våkner på natta, så jeg bare lurer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. september 2003 #14 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg husker rett og slett ikke mht. efedrin, men er han veldig tett kan kanske inhalasjoner hjelpe i en periode. Ellers anbefaler jeg deg å kontakte homeopat. Min gutt gikk fra å bruke inhalasjoner til å slutte fullstendig i løpet av noen dager. Jeg har ikke bare gode erfaringer med alternativ behandling, men mht. dette fungerte det optimalt. Lykke til - jeg skjønner du det sliten! Selv om ikke du har like mye sykdom som oss, er du/dere selvfølglig sliten!! :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 26. september 2003 #15 Del Skrevet 26. september 2003 Glemte å logge meg på - det var jeg som var gjest over her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. september 2003 #16 Del Skrevet 26. september 2003 Hei ! Sønnen til en god venninne av meg har vært mye syk ! X-antall ørebetennelser, forkjølelser , lungebetennelser osv osv... Han var ikke mer enn et par mnd før den første forkjølelsen satte inn... Det har vært grusomt for foreldrene , de var utslitte og bekymrede. Tok han med til en homeopat og en soneterapeut for 4 mnd siden og han har vært frisk som en fisk siden. Forandringen kom nesten over natten ( eller ihvertfall en uke) Pencilinen han fikk av legen hjalp isolert mot en av de tingene han hadde, men skaffet han andre problemer så det ble en dårlig runddans. Soneterpeuten opparbeidet immunforsvaret mens homeopaten tok seg av de kokrete plagene. Jeg vil anbefale deg å oppsøke homeopat/soneterapeut. Det er absolutt verdt et forsøk eller to ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå