Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 Vet ikke om dette er rett forum, men kansje noen kan hjelpe ltt likevel? Jeg er gradert sykemeldt, så jeg jobber 3.5 timer pr dag. Vaktlisten er satt opp for laaaangt fremover og der står det et jeg jobber 3.5 timer pga sykemeldt. Ble for noen dager siden beordret at mine sjefer om å jobbe noen fulle dager a 8 timer. Jeg turte ikke annet enn å jobbe sånn som de har bestemt. Men: Vil jeg bli straffet av trygdekontoret eller noen andre pga dette? Jeg gjorde det overhodet ikke frivillig...
Frøken Smilla Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 Vet ikke om dette er rett forum, men kansje noen kan hjelpe ltt likevel? Jeg er gradert sykemeldt, så jeg jobber 3.5 timer pr dag. Vaktlisten er satt opp for laaaangt fremover og der står det et jeg jobber 3.5 timer pga sykemeldt. Ble for noen dager siden beordret at mine sjefer om å jobbe noen fulle dager a 8 timer. Jeg turte ikke annet enn å jobbe sånn som de har bestemt. Men: Vil jeg bli straffet av trygdekontoret eller noen andre pga dette? Jeg gjorde det overhodet ikke frivillig... Ble du beordret til å jobbe fulle dager OG full uke? For du skal jobbe gradert det du er sykmeldt, men om du jobber den prosenten du skal hver dag (altså r.eks 80% av ordinær arbeidsdag hver dag) eller hver uke (altså f.eks 80% av ordinær arbeidsuke) tror jeg ikke spiller noen rolle for trygdekontoret. At sjefen din beordrer deg til å jobbe mer enn deres avtalte 3,5 timer om dagen når du er gradert sykmeldt er vel heller tvilsomt om er lov, men det er en annen sak.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #3 Skrevet 7. juni 2010 jeg ble beordret til å jobbe 8 timer (av ulike årsaker fikk jeg ikke ta full lunchpause da) i en uke. så jeg skulle ha jobbet 17.5 timer den uken, men endte opp med å jobbe 40. De lovde at jeg skulle avspaserre de 22 timene, men har ombestemt seg nå.....
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #4 Skrevet 7. juni 2010 Litt på siden av saken, men det høres ut som du trenger en ny jobb...
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #5 Skrevet 7. juni 2010 Ble for noen dager siden beordret at mine sjefer om å jobbe noen fulle dager a 8 timer. Jeg turte ikke annet enn å jobbe sånn som de har bestemt. Men: Vil jeg bli straffet av trygdekontoret eller noen andre pga dette? Jeg gjorde det overhodet ikke frivillig... Jeg tror ikke ledelsen har lov til å beordre deg til å jobbe mer enn hva sykemeldingen tilsier. Det hørtes ikke riktig ut. Ring Arbeidstilsynet eller NAV å spør. Når det gjelder NAV som betaler sykepenger for deg (om du har vært sykemeldt mer enn 16 dager) så blir det ikke riktig at du arbeider og NAV betaler sykepenger til bedriften! Det virker slik at etter 16 dager sykemelding, betaler fremdeles bedriften lønn til deg, men bedriften får refundert lønna di av NAV. Synes du skal ta kontakt med NAV og forklare hva som skjer.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #6 Skrevet 7. juni 2010 Om jeg ringer nav/tilsynet, blir jeg straffet da? Jeg har ikke råd til å miste hverken det jeg får fra nav (som er halv lønn) eller det jeg får fra arbeidsgiveren (den andre halvdelen av lønna). sjefen sa det ikke rett ut, men intykket var jo jobb ekstra eller ikke kom tilbake i morra.... Ny jobb hadde vært strålende, men de vokser ikke på trær dessverre!
Rosalie Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 Du kan miste retten på sykepenger, for går du i full jobb, trenger du jo ikke sykepenger. Og legen din kan i verste fall miste sykemeldingsretten. Fra nå av jobber du kun timene du skal jobbe. Skriv ditt eget timeregnskap for egen skyld. Arbeidsgiver kan ikke beordre deg til å jobbe mer enn du skal når du er delvis sykemeldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå