Wind Skrevet 19. november 2010 #1021 Del Skrevet 19. november 2010 Akkurat med lavkarbo er min erfaring at jo strengere man er jo lettere er det å ikke sprekke, for lysten på karborik mat forsvinner mer og mer dess mindre karbo kroppen får. Jeg har forresten gjort det dritbra på mange eksamner mens jeg spiste veldig streng lavkarbo, jeg. Se der, ja! Det er håp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 19. november 2010 Forfatter #1022 Del Skrevet 19. november 2010 Menneh.. jeg har ikke noen trang til å sprekke, jo. :klø: Det er sambo som har lyst på alt mulig rart. Om jeg skal spise karbis, så blir det vanskelig å bare spise skikkelig grovt, f.eks. Da må jeg bake og styre på selv, nemlig. Ellers har jeg aldri sett en oversikt over hva som er langsomme karbiser.. Har savnet det.. Jeg får kanskje gjøre det som du sier, men.. Hmpf.. Redd for at kjolene ikke passer. Hvordan er konsentrasjonen under pugging, da ? Er den helt på topp, så har du jo en god indikator på hvordan du vil fungere på eksamen. Du kjenner selv hva som er best for deg! Langsomme karbohydrater er de som taes langsomt opp av kroppen og som gjør at blodsukkeret stiger jevnt. Her er en fin artikkel du kan lese: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&Itemid=99999999&id=4028 Eksempler på langsomme karber: - fullkornspasta - grovbrød - grønnsaker ( ikke rotgrønnsaker ) Eksempler på raske karber: - loff - sjokkis - potetgull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 19. november 2010 #1023 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Jeg.. eh.. har ikke pugga så mye i det siste, jeg. Derfor jeg tenkte å evt. se hvordan det blir når jeg begynner å lese til eksamen. Om det går helt forferdelig treigt, så er jo det en indikator på at lavkarboen kan ha skylda.. Takk for artikkelen. Endret 19. november 2010 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 19. november 2010 Forfatter #1024 Del Skrevet 19. november 2010 Det viktigste for meg er egentlig at mamma ikke kaller meg feit.... Pleier hun å gjøre det ? Akkurat med lavkarbo er min erfaring at jo strengere man er jo lettere er det å ikke sprekke, for lysten på karborik mat forsvinner mer og mer dess mindre karbo kroppen får. Jeg har forresten gjort det dritbra på mange eksamner mens jeg spiste veldig streng lavkarbo, jeg. Ja, men du er diabetiker. Du tåler jo insulinsvingninger dårligere enn mannen i gata, så det teller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 19. november 2010 #1025 Del Skrevet 19. november 2010 Pleier hun å gjøre det ? Hun har tendenser til å være mindre hyggelig enkelte ganger, ja. Kan hende jeg bare er ekstra nærtagende, seff, men.. ja. Man gir ikke komplimenter i min familie, i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 19. november 2010 Forfatter #1026 Del Skrevet 19. november 2010 Jeg.. eh.. har ikke pugga så mye i det siste, jeg. Derfor jeg tenkte å evt. se hvordan det blir når jeg begynner å lese til eksamen. Om det går helt forferdelig treigt, så er jo det en indikator på at lavkarboen kan ha skylda.. Takk for artikkelen. Her kommer liste over prioriteringer til deg! 1. Nyt livet! 2. Finn motivasjon og pugg til eksamen 3. Drit i hva moren din syns! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 19. november 2010 #1027 Del Skrevet 19. november 2010 Ja, det kan du tro. Ikke helt meg, egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 19. november 2010 Forfatter #1028 Del Skrevet 19. november 2010 Hun har tendenser til å være mindre hyggelig enkelte ganger, ja. Kan hende jeg bare er ekstra nærtagende, seff, men.. ja. Man gir ikke komplimenter i min familie, i alle fall. Hater å høre sånt! Skal du ned i vekt, Wind, så er det for din egen skyld. Og KUN det! Prøv så godt du kan å heve deg over idiotiske kommentarer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 19. november 2010 Forfatter #1029 Del Skrevet 19. november 2010 Ja, det kan du tro. Ikke helt meg, egentlig. Du veit at det beste du kan gjøre for deg selv er å nyte livet ? Kos er undervurdert! Man skal kose seg MEST og deretter gjøre ting man må! Den livsfilosofien funker iallefall for meg! Hvis du setter av tid til å kose deg, følger alt annet automatisk på! Du slipper å bruke tid på å analysere alle ting du skulle ha gjort etc...alt flyter fritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 19. november 2010 #1030 Del Skrevet 19. november 2010 Hater å høre sånt! Skal du ned i vekt, Wind, så er det for din egen skyld. Og KUN det! Prøv så godt du kan å heve deg over idiotiske kommentarer... Du veit at det beste du kan gjøre for deg selv er å nyte livet ? Kos er undervurdert! Man skal kose seg MEST og deretter gjøre ting man må! Den livsfilosofien funker iallefall for meg! Hvis du setter av tid til å kose deg, følger alt annet automatisk på! Du slipper å bruke tid på å analysere alle ting du skulle ha gjort etc...alt flyter fritt! Du får meg helt rørt nå, Kvaksen. Åh, uff.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 19. november 2010 #1031 Del Skrevet 19. november 2010 Ja, men du er diabetiker. Du tåler jo insulinsvingninger dårligere enn mannen i gata, så det teller ikke! Jeg er det NÅ ja, men ikke vanligvis. Normalt sett har jeg et veldig fint blodsukker, det er bare svangerskapet som har køddet det til for meg. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 19. november 2010 Forfatter #1032 Del Skrevet 19. november 2010 Du får meg helt rørt nå, Kvaksen. Åh, uff.. Alt ordner seg, snuppa!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 19. november 2010 Forfatter #1033 Del Skrevet 19. november 2010 Jeg er det NÅ ja, men ikke vanligvis. Normalt sett har jeg et veldig fint blodsukker, det er bare svangerskapet som har køddet det til for meg. :gjeiper: Å,ja... For meg er iallefall lavkarbo best når jeg ikke har "hjernearbeid" i sikte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 19. november 2010 #1034 Del Skrevet 19. november 2010 Joda, det gjør vel det. Men nå har jeg gått opp i vekt jevnt og trutt, spesielt siden jeg flyttet. Har alltid slitt med mat og sånn (mye pga. min kjære mor :gjeiper: ), men har også prøvd å være bevisst på hva jeg pakker i meg. Problemet oppstår når jeg blant annet har en veldig sjokoladeglad samboer som kan spise MYE før han legger på seg noe (og nå har han tydeligvist spist mye ). Ikke har jeg selvtilliten til å få trent noe spesielt heller. Hadde et lite håp om at når jeg nå begynte å gå til skolen (20 min hver vei), så skulle jeg kanskje gå ned litt, men istedenfor har vekta økt enda mer. Det er så frustrerende. Mangler overskudd, selvtillit, selvbeherskelse, og gudene vet hva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 19. november 2010 #1035 Del Skrevet 19. november 2010 Eneste problemet jeg hadde med lavkarbo, var at jeg ble fysisk "ødelagt". Fikk helt sjokk da jeg oppdaget at jeg ikke klarte å gå 3 km engang, trodde jeg var i ekstremt dårlig form, helt til jeg økte på karbohydratene og plutselig kunne gå 1 mil uten problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 19. november 2010 #1036 Del Skrevet 19. november 2010 Det er jo en interessant, men også logisk, ting som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 19. november 2010 Forfatter #1037 Del Skrevet 19. november 2010 Joda, det gjør vel det. Men nå har jeg gått opp i vekt jevnt og trutt, spesielt siden jeg flyttet. Har alltid slitt med mat og sånn (mye pga. min kjære mor :gjeiper: ), men har også prøvd å være bevisst på hva jeg pakker i meg. Problemet oppstår når jeg blant annet har en veldig sjokoladeglad samboer som kan spise MYE før han legger på seg noe (og nå har han tydeligvist spist mye ). Ikke har jeg selvtilliten til å få trent noe spesielt heller. Hadde et lite håp om at når jeg nå begynte å gå til skolen (20 min hver vei), så skulle jeg kanskje gå ned litt, men istedenfor har vekta økt enda mer. Det er så frustrerende. Mangler overskudd, selvtillit, selvbeherskelse, og gudene vet hva. Jeg har skjønt at du ikke er helt i farta om dagen...skulle ønske jeg kunne sende deg noe av mitt overskudd, seltillit, selvbeherskelse og gudene vet hva! Nei, seriøst...Skal du gå ned og samtidig trives over tidtror jeg halvveis lavkarbo med langsomme karber ( ca. 50 g om dagen )og trening så du virkelig SVETTER er greia! Fysisk aktivitet får deg til å føle deg bra! Det utløser serotonin og det er ren lykke i naturlig form! Du får en mestringsfølelse når du får svetta ut litt!! Eneste problemet jeg hadde med lavkarbo, var at jeg ble fysisk "ødelagt". Fikk helt sjokk da jeg oppdaget at jeg ikke klarte å gå 3 km engang, trodde jeg var i ekstremt dårlig form, helt til jeg økte på karbohydratene og plutselig kunne gå 1 mil uten problemer. Ja, kroppen trenger å venne seg til det over tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 19. november 2010 #1038 Del Skrevet 19. november 2010 Jeg har skjønt at du ikke er helt i farta om dagen...skulle ønske jeg kunne sende deg noe av mitt overskudd, seltillit, selvbeherskelse og gudene vet hva! Nei, seriøst...Skal du gå ned og samtidig trives over tidtror jeg halvveis lavkarbo med langsomme karber ( ca. 50 g om dagen )og trening så du virkelig SVETTER er greia! Fysisk aktivitet får deg til å føle deg bra! Det utløser serotonin og det er ren lykke i naturlig form! Du får en mestringsfølelse når du får svetta ut litt!! Det er bare det at jeg faller ifra. Å trene alene er ikke noe gøy, og så har jeg ingen jeg tør å trene med som kan pushe på litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 19. november 2010 Forfatter #1039 Del Skrevet 19. november 2010 Det er bare det at jeg faller ifra. Å trene alene er ikke noe gøy, og så har jeg ingen jeg tør å trene med som kan pushe på litt.. Jeg har min gode venn TV'en, jeg.... Jeg har tredemølla godt plassert foran en god film eller serie... Rart å ikke trene hardt når jeg er gravid, men DET stopper seg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 19. november 2010 #1040 Del Skrevet 19. november 2010 Jeg har min gode venn TV'en, jeg.... Jeg har tredemølla godt plassert foran en god film eller serie... Rart å ikke trene hardt når jeg er gravid, men DET stopper seg selv! Jeg ønsker meg også tredemølle, egentlig. Hadde vært deilig. Men det er dyrt, og tar stor plass. Vi har riktignok plass til det i gangen nå, men før eller siden skal vi vel flytte til et mindre sted, sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå