Gå til innhold

Kvakseheimen

Sequax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Me like!!! :jepp:

Ikke sant? ;)

Nå spiser jeg middag; flied lice med pølse og grønnsaker! Nam! :spise: Hvordan går det med lavkarbo'n? Har du gått ned noe enda ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flied lice? Hva er det? :klø:

Går fint med den. Jeg vet ikke om jeg har gått ned. Vekta (eller wii-fit-brettet) er ikke helt oppe og går, så jeg har bare målt litt med målebånd. Og i følge det hadde jeg tilsynelatende minket. Men er jo lett å måle feil, da. :fnise:

Trives egentlig greit på lavkarbo, merker jeg. Litt kjipt å ikke kunne ta en sjokolade eller kose seg med noe spesielt i helga, men pytt. Tar det vel igjen til jul.. :sjenert:

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flied lice? Hva er det? :klø:

Går fint med den. Jeg vet ikke om jeg har gått ned. Vekta (eller wii-fit-brettet) er ikke helt oppe og går, så jeg har bare målt litt med målebånd. Og i følge det hadde jeg tilsynelatende minket. Men er jo lett å måle feil, da. :fnise:

Trives egentlig greit på lavkarbo, merker jeg. Litt kjipt å ikke kunne ta en sjokolade eller kose seg med noe spesielt i helga, men pytt. Tar det vel igjen til jul.. :sjenert:

Flied lice = den orientalske måten å uttale "fried rice" på....:ler:

Syns du er flink, jeg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AHA! :fnise: Skal ikke være enkelt. ;)

Flink? Joda. Vanskelig å få i seg nok til tider. Og jeg savner noe å kunne småspise i helgene. Ønsker meg sukrin, så kanskje jeg kunne forsøkt å lage marengs el.. Evt. noe proteinpulver i samme slengen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AHA! :fnise: Skal ikke være enkelt. ;)

Flink? Joda. Vanskelig å få i seg nok til tider. Og jeg savner noe å kunne småspise i helgene. Ønsker meg sukrin, så kanskje jeg kunne forsøkt å lage marengs el.. Evt. noe proteinpulver i samme slengen. :jepp:

Hva med splenda ? Du kan lage kakao med splenda, tykk melk/fløte og krem ? Du får stillet søtsuget litt, iallefall!

Hvilken diett er du på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går bare på under 15 karbs om dagen. Ikke noe mer spesifikt enn det. :gjeiper:

Splenda funker kanskje også, ja. :klø: Er mer glad i spiseting enn drikketing som kos, egentlig, men den kakaoen er kanskje verdt å prøve i eksamenstiden..? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bare på under 15 karbs om dagen. Ikke noe mer spesifikt enn det. :gjeiper:

Splenda funker kanskje også, ja. :klø: Er mer glad i spiseting enn drikketing som kos, egentlig, men den kakaoen er kanskje verdt å prøve i eksamenstiden..? :hoppe:

Ja, den er verdt å prøve!!

Men...under 15 karbs ? Det var utrolig lite! Atkins er vel på under 25...Hvor lenge har du tenkt til å holde deg på så lite karbo ?

Anbefaler ABSOULUTT å få i deg mer karbohydrater under eksamen, Wind! Få i deg hjerneføde i form av grovbrød, frukt og rosiner, f.eks, du trenger ikke å kjøre på med sjokolade. Konsentrasjon er jo direkte linka til glukosenivået i kroppen og på lavkarbo går jo dette på sparebluss....

Bare et tips! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh, ikke si det, da. :sukk: Hadde tenkt å gå på det fram til jul. Føler ikke jeg sliter med noe annet enn motivasjon for tiden, egentlig, men det er som vanlig. Jeg har den enkleste eksamenen først, så får se hvordan det går når jeg leser på den. Så får jeg evt. hoppe av lavkarbovogna. Ikke at jeg har noe lyst til det, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh, ikke si det, da. :sukk: Hadde tenkt å gå på det fram til jul. Føler ikke jeg sliter med noe annet enn motivasjon for tiden, egentlig, men det er som vanlig. Jeg har den enkleste eksamenen først, så får se hvordan det går når jeg leser på den. Så får jeg evt. hoppe av lavkarbovogna. Ikke at jeg har noe lyst til det, men..

Akkurat i eksamenstiden syns jeg du skal hoppe av vogna. Vær bare mentalt forberedt på å være streng igjen etter eksamen! Sukker til hjernen er helt essensielt når du skal bruke den på noe så viktig som eksamen.

Jeg skal lage meg en skikkelig matpakke med både kjøttpålegg og søtpålegg til onsdag, jeg skal ha med meg kjeks, frukt og sjokolade. Ca. en liter cola også. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men etter eksamen er det jul! :dåne:

Meh, jeg vet ikke.. Sambo snakker om å hoppe av til hans eksamen (6.desember)..

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men etter eksamen er det jul! :dåne:

Meh, jeg vet ikke.. Sambo snakker om å hoppe av til hans eksamen (6.desember)..

Du gjør som du vil, men det er et godt råd! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor lenge før bør man hoppe av, da? :klø:

Kan jo seff evt. spise lite karbs til middag og sånn, men.. uff. Nå ble jeg nesten litt skuffa her. :sjenert: Hadde håpet det skulle gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvor lenge før bør man hoppe av, da? :klø:

Kan jo seff evt. spise lite karbs til middag og sånn, men.. uff. Nå ble jeg nesten litt skuffa her. :sjenert: Hadde håpet det skulle gå..

Det kan helt sikkert gå, Wind, men konsentrasjonen er jo bevist bedre med sukker..... :sjenert:

Du trenger ikke å hoppe helt av..ta bare med sunne karbohydrater, så går du på en gyllen middelvei! Grovt brød med banan, melk og frukt, for eksempel ? Trenger ikke å spise noe karbo før akkurat på eksamen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo an det, kanskje. :klø: Nå pleier jeg ikke spise så mye på eksamen heller, akkurat. Redd for om magen skal slå seg vrang. Det hadde jo ikke vært noe gøy. :fnise:

Ellers er eksamen litt teit mtp. inn og ut av ketolyse. Har en uke mellom dem, så da blir det evt.: eksamen med karbs, to-tre dager for å komme inn i ketolyse, 3-4 dager i ketolyse, osv.

Så da må man evt. kutte ut all ketolyse. Og da bare SWOOOOSH, så er vekta gigantisk igjen. :grine::fnise:

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg GARANTERT tatt lavkarbopause i eksamenstiden, spist mindre karbohydrater ( ca. 50 g og bare langsomme ) fram mot jul, kost meg SKIKKELIG i jula og kjørt på med skikkelig lavkarbo på nyåret...

Ikke bli for nazi med lavkarboen, for da sprekker du antageligvis om ikke lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menneh.. jeg har ikke noen trang til å sprekke, jo. :klø: Det er sambo som har lyst på alt mulig rart.

Om jeg skal spise karbis, så blir det vanskelig å bare spise skikkelig grovt, f.eks. Da må jeg bake og styre på selv, nemlig. Ellers har jeg aldri sett en oversikt over hva som er langsomme karbiser.. :sjenert: Har savnet det..

Jeg får kanskje gjøre det som du sier, men.. Hmpf.. Redd for at kjolene ikke passer. :fnise::sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat med lavkarbo er min erfaring at jo strengere man er jo lettere er det å ikke sprekke, for lysten på karborik mat forsvinner mer og mer dess mindre karbo kroppen får. Jeg har forresten gjort det dritbra på mange eksamner mens jeg spiste veldig streng lavkarbo, jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...