Sequax Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #601 Del Skrevet 6. oktober 2010 Sequax!!! Du har jo vært på Island! (Leste i en tråd på reiseliv) Vi skal til Island i slutten av mnd Så alle tips mottas med stor takk! Planen er som følger: Shopping, har planlagt Kringlan og hovedgata, den blå lagune, Lækjarbrekka (ja eller noe sånt, en restaurant), og den ene dagen leier vi bil og kjører til Geysir og Gullfoss og alt det der. Så vil jeg gjerne se noe lava, altså Jeg vil jo på ridetur også, men spørs om vi får tid, jeg har jo en tendens til å gå litt bananas med shoppingen Ikke bare har jeg vært der, jeg bodde der i to år! Kringlan er et must; shoppingsenter som var bra på slutten av 90-tallet og sikkert helt konge nå Lækjarbrekka har deilig mat; jeg anbefaler islandsk lam på det varmeste!! Ellers MÅ du få med deg "heitar pylsur" Gå til en pølsekiosk og spør etter "pylsu med øllu" ( uttales "pylsu med øtlu" ) Da får du pølse med alt tilbehøret som er vanlig der! Så syns jeg du skal ta deg en tur innom Kolaportid, som er et loppemarked i et varehus ved havna! Adressen er nedenfor Tryggvagata et sted...du får spørre deg fram! Islendingene er vennlige og snakker engelsk hele gjengen Ellers er nattelivet EKSEPSJONELT og livsfarlig for en 18 åring! Bare spør om det er noe mer du lurer på!! Du kommer til å kose deg masse, masse!! PS! Skal du ha lava får du reise til Eldafjallajökull og grave litt med ei skje.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #602 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) God morgen, Inwe!! Her er jeg!! Jeg er også Romeriking!! Nedring! Hva med deg ? Endret 6. oktober 2010 av Sequax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #603 Del Skrevet 6. oktober 2010 Åh! hestesnakk igjen. Og det etter at jeg har lest meg igjennom 3 sider siden jeg ikke har vært kg-aktiv på en søndag! Jeg hører forresten ikke forskjell på lillestrømling og eidsvoll, eller hører at det ene er mer utpå landet enn det andre, men kan feks blandet eidsvoll og bjørkelangen og det er jo på hver sin side. Og jeg er både oppvokst og bor på romerike altså. Skjønner hva du mener! Men lillestrømlingen har en viss kvalitet i dialekta som jeg savner lenger nord! Bjørkelangen blir bare for langt borti gokk! Her var det mye skravling Aner ikke så mye om hester, så kan ikke bidra noe med hesteprat dessverre Og når det gjelder dialekter og slik er jeg heller ikke noe flink å lokalisere hvor folk hører til ut i fra hvordan de snakker. Jeg er født og oppvokst nord for Bergen, og siden jeg bor på østlandet nå har jeg blitt veldgi vandt til østlandsdialekt. Så hver gang jeg drar hjem til vestlandet med fly for eksempel og overhører en bergenser prate holder jeg på å få anfall :dåne: Jeg takler ikke disse bergenserene altså Konge! Jeg vil også til Island, det har vært en stor drøm lenge. Skulle gjerne hatt en blå lagune i kjelleren... Island er herlig....anbefales på det varmeste!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. oktober 2010 #604 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hah, jeg har vært på Kringlan! Og alle turiststedene. Åh sukk, jeg vil til Island igjen. Er jo 10 år siden jeg var der, jo! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 6. oktober 2010 #605 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Jeg vil til island og leke hest! Ikke leke, altså.. err.. dere skjønner. Ri, ja.. Endret 6. oktober 2010 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #606 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hah, jeg har vært på Kringlan! Og alle turiststedene. Åh sukk, jeg vil til Island igjen. Er jo 10 år siden jeg var der, jo! :rødme: Jeg vil også dit!! Var innom en tur for et år siden på vei fra New York, og det var nesten det samme gamle..men merker at islendingene ikke har det altfor fett økonomisk, stakkars... Jeg vil til island og leke hest! Ikke leke, altså.. err.. dere skjønner. Ri, ja.. De islandshestene kan du ha for deg selv! Jeg rir kun beist!! ( Jada, Pingting.....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. oktober 2010 #607 Del Skrevet 6. oktober 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 6. oktober 2010 #608 Del Skrevet 6. oktober 2010 Men de er jo så herlige! Deilige personligheter. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #609 Del Skrevet 6. oktober 2010 Men de er jo så herlige! Deilige personligheter. :rødme: Eller ikke. Sta jævler, spør du meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 6. oktober 2010 #610 Del Skrevet 6. oktober 2010 Du snakker om fjordinger. Hmpf. Islandshester er herlige, herlige, HERLIGE! *banke det inn i hodet til Kvaksen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #611 Del Skrevet 6. oktober 2010 Du snakker om fjordinger. Hmpf. Islandshester er herlige, herlige, HERLIGE! *banke det inn i hodet til Kvaksen* Nei! Jeg snakker av erfaring, erfaring, ERFARING!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 6. oktober 2010 #612 Del Skrevet 6. oktober 2010 Det teller ikke! Jeg har rett! SÅ DET SÅ! :slåss: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #613 Del Skrevet 6. oktober 2010 JOHOHO!!!! DET TELLER!! FOR DET SIER MAMMA'N MIN!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 6. oktober 2010 #614 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hun liker deg bedre enn hun liker meg, gjør hun! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #615 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hun liker deg bedre enn hun liker meg, gjør hun! Jeg håper da det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 6. oktober 2010 #616 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Du er ond, skal jeg si deg! Det er dere begge! Hjerterått å si sånt, selv om det kanskje er sant.. Endret 6. oktober 2010 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #617 Del Skrevet 6. oktober 2010 Du er ond, skal jeg si deg! Det er dere begge! Hjerterått å si sånt, da. MOAHAHAHAHAH!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #618 Del Skrevet 6. oktober 2010 Ja, stemmer det...dette er jo en GRAVIDITETSDAGBOK!! Updates: Lillemann har sparka så samboer har kjent det utenpå! Og jeg så to spark idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. oktober 2010 #619 Del Skrevet 6. oktober 2010 *tramper inn, deler ut boller og brus og forlanger FRED OG FORDRAGELIGHET!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #620 Del Skrevet 6. oktober 2010 *tramper inn, deler ut boller og brus og forlanger FRED OG FORDRAGELIGHET!* Nammenam!! Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå