Sequax Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #561 Del Skrevet 3. oktober 2010 Ja, helt enig. Heldigvis kommer jeg ikke fra bibelbeltet her på disse trakter. Tenk heller...kremtØyvindFjellheimkremt. Så det går fort. Veldig fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 3. oktober 2010 #562 Del Skrevet 3. oktober 2010 Nei, da! Jeg er ikke fra en storby! Kommer fra 20 minutter unna Oslo! Så det så!!!! Østlandet er jo bare én stor by, nesten. Ja, helt enig. Heldigvis kommer jeg ikke fra bibelbeltet her på disse trakter. Tenk heller...kremtØyvindFjellheimkremt. Så det går fort. Veldig fort. Nommin.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #563 Del Skrevet 3. oktober 2010 Østlandet er jo bare én stor by, nesten. Finnes jo'kke storbyer i Norge, engang!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #564 Del Skrevet 3. oktober 2010 Fy fader...tortillachips uten dip....er....ufattelig vondt!!! I WANT SALSA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 3. oktober 2010 #565 Del Skrevet 3. oktober 2010 Vi har noe stående i kjøleskapet om du vil ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #566 Del Skrevet 3. oktober 2010 Vi har noe stående i kjøleskapet om du vil ha. Det kjøleskapet ditt i det uvaskede kjøkkenet orker jeg ikke å tenke på!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 3. oktober 2010 #567 Del Skrevet 3. oktober 2010 For oss som ikke kommer fra en ''storby'', så er Oslo temmelig stort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 3. oktober 2010 #568 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Kvaksen: Haaahaaaaa. Det er ikke så ille der nå, altså. Nå snakker du dessuten med en som har mikrobiologi på skolen, så du trenger ikke bekymre deg så mye for bakterier og sånn. Kjøleskapet er helt fint. Endret 3. oktober 2010 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #569 Del Skrevet 3. oktober 2010 For oss som ikke kommer fra en ''storby'', så er Oslo temmelig stort. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 3. oktober 2010 #570 Del Skrevet 3. oktober 2010 Usj, ranværingsdialekten er jo den kvalmeste og mest obsternasige dialekten i hele Nordland. PJUK! Og det gjelder for de fleste ranværinger også. Arrogante jævler.. I likhet med Wind så er jeg også helgelending nemlig Men når jeg ikke er hjemme (ordentlig hjemme altså) så snakker jeg bodødialekt. Har bodd der i 9 år, og sambo er også derfra. Slår over til normalen med en gang jeg kommer hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 3. oktober 2010 #571 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Usj, ranværingsdialekten er jo den kvalmeste og mest obsternasige dialekten i hele Nordland. PJUK! Og det gjelder for de fleste ranværinger også. Arrogante jævler.. I likhet med Wind så er jeg også helgelending nemlig Men når jeg ikke er hjemme (ordentlig hjemme altså) så snakker jeg bodødialekt. Har bodd der i 9 år, og sambo er også derfra. Slår over til normalen med en gang jeg kommer hjem Vi er enige der. Men søringer hører ikke så nøye forskjell på helgelandsdialekter, vet du. Hver gang sambo skal herme etter dialekten min, så snakker han mer en kombinasjon av Bodø- og Tromsøværing enn noe annet. Med innslag av ranværingstrofer. For å illustrere hvor "forhatte" ranværinger er, så må jeg informere om at det er en gruppe på facebook som heter "Ikke for å skryt, men eg e IKKE Ranværing". :gjeiper: Endret 3. oktober 2010 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 3. oktober 2010 #572 Del Skrevet 3. oktober 2010 Haha, ja det er nok felles for alle søringer som prøver seg på nordlenningsuttale Og noen havner laaangt oppi Finnmark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 3. oktober 2010 #573 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Jeg fikk en gang spørsmål om jeg var fra Hammerfest (tror jeg det var). Jeg så rart på personen og sa at det var jeg ikke. Fikk tilbake at "åja. For jeg kjenner noen fra Hammerfest, og du snakker akkurat sånn som henne." ARGH! Endret 3. oktober 2010 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #574 Del Skrevet 3. oktober 2010 Usj, ranværingsdialekten er jo den kvalmeste og mest obsternasige dialekten i hele Nordland. PJUK! Og det gjelder for de fleste ranværinger også. Arrogante jævler.. I likhet med Wind så er jeg også helgelending nemlig Men når jeg ikke er hjemme (ordentlig hjemme altså) så snakker jeg bodødialekt. Har bodd der i 9 år, og sambo er også derfra. Slår over til normalen med en gang jeg kommer hjem Bodøøøøøøøøø? Dere drar jo sånn på ordene at en stakkars østlending rekker å ha språkseminar før dere har sagt "god morgen" !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 3. oktober 2010 #575 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hahahaha, ja for det er jo særlig likt Men skjønner dem jo litt, jeg er ikke noen racer på å høre forskjell på trønderdialektene akkurat. Hører at det er forskjeller, men aner ikke hvor de kommer fra. Men innbiller meg jo at de MÅ høre forskjell på harstading og helgelending, altså... Jeg hører jo forskjell på dialektene fra bygd til bygd hjemme, sånn 2-3 mil mellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #576 Del Skrevet 3. oktober 2010 Haha, ja det er nok felles for alle søringer som prøver seg på nordlenningsuttale Og noen havner laaangt oppi Finnmark. Jeg fikk en gang spørsmål om jeg var fra Hammerfest (tror jeg det var). Jeg så rart på personen og sa at det var jeg ikke. Fikk tilbake at "åja. For jeg kjenner noen fra Hammerfest, og du snakker akkurat sånn som henne." ARGH! Jenter, uansett hva dere sier: det finnes INTET verre enn en nordlending som har " lagt om " til østlending.....OH MY GOD!!! Jeg må virkelig kjempe for å ikke le når noen begynner med det der....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 3. oktober 2010 #577 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Hahahaha, ja for det er jo særlig likt Men skjønner dem jo litt, jeg er ikke noen racer på å høre forskjell på trønderdialektene akkurat. Hører at det er forskjeller, men aner ikke hvor de kommer fra. Men innbiller meg jo at de MÅ høre forskjell på harstading og helgelending, altså... Jeg hører jo forskjell på dialektene fra bygd til bygd hjemme, sånn 2-3 mil mellom Jeg endret, og tror faktisk at det var Hammerfest personen mente jeg var fra. DET er ille! Klart man hører forskjell på bygdene i området. Det er da helt normalt. Jenter, uansett hva dere sier: det finnes INTET verre enn en nordlending som har " lagt om " til østlending.....OH MY GOD!!! Jeg må virkelig kjempe for å ikke le når noen begynner med det der....... Det er nok komisk, ja. Må legge til at utvannet "nordnorsk" er det verste jeg vet. Endret 3. oktober 2010 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 3. oktober 2010 #578 Del Skrevet 3. oktober 2010 Bodøøøøøøøøø? Dere drar jo sånn på ordene at en stakkars østlending rekker å ha språkseminar før dere har sagt "god morgen" !! Øøøh, nei. Det er lofotværingene, det Bodødialekten er relativt kjapp, hør på Halvdan Sivertsen og han der homograndprixduden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #579 Del Skrevet 3. oktober 2010 Øøøh, nei. Det er lofotværingene, det Bodødialekten er relativt kjapp, hør på Halvdan Sivertsen og han der homograndprixduden. Trodde det var mer Bodø-Tromsø, jeg :klø: Syns Loføttene snakker mer kort og kontant!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #580 Del Skrevet 3. oktober 2010 Man hører bedre forskjell på dialektene fra det distriktet man er fra! Tru'kke dere nordlendinger hører stor forskjell på Lillestrømling og en Eidsvolling, for eksempel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå