Wind Skrevet 3. oktober 2010 #541 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Regner det oppi nord, også ? Da sitter det vel mange nordlendinger ved kjøkkenbordet og ser ut mens bannereglene kommer flittig, tenker jeg! Fanken, som dere banner, altså!!! :gjeiper: Ka i svarte e d du prata om?! Æ førstår faen tykje ikkje ka du sier! Jævla hæstkuka a nån søringa, altså! Sku vore rævkjørt langt oppi granskauen alle som ein! Satan! Åh, jeg er så flink på å parodiere. Tror til og med jeg fikk til (liksom)dialekten som "alle" som parodierer nordlendinger snakker. ("Parodierer"? Hva heter det egentlig? ) Vi snakker faktisk ikke likt alle sammen. Men jeg bor på vestlandet. Aner ikke hvordan det er hjemme, faktisk. Endret 3. oktober 2010 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 3. oktober 2010 #542 Del Skrevet 3. oktober 2010 GABY!! Hva er det for noe med dagboka di ?? Kommer jo ikke inn i'n? Prøvde både i går og idag...men får bare opp: " en feil oppsto.." bla bla bla.... Det er for at jeg har slettet den! Farvel, dagbok. Nå skal jeg plapre dobbelt så mye i deres heller Regner det i hele landet, eller? Regner i bartebyen også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #543 Del Skrevet 3. oktober 2010 Ka i svarte e d du prata om?! Æ førstår faen tykje ikkje ka du sier! Jævla hæstkuka a nån søringa, altså! Sku vore rævkjørt langt oppi granskauen alle som ein! Satan! Åh, jeg er så flink på å parodiere. Tror til og med jeg fikk til (liksom)dialekten som "alle" som parodierer nordlendinger snakker. ("Parodierer"? Hva heter det egentlig? ) Vi snakker faktisk ikke likt alle sammen. Men jeg bor på vestlandet. Aner ikke hvordan det er hjemme, faktisk. Nei, jeg veit det ikke er helt likt...men nordlendinger som folkeslag er nå ganske...like, syns jeg! Foretrekker nordlandsdialektene ( Ranværingene snakker ganske søtt ) mens de dialektene lengst nord kan bli litt vel...påtrengende for en stakkars, sart østlending! Æ meina dei som dschraaaar sånn på ordan ( om du skjønner hva jeg mener ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #544 Del Skrevet 3. oktober 2010 Det er for at jeg har slettet den! Farvel, dagbok. Nå skal jeg plapre dobbelt så mye i deres heller Regner i bartebyen også! Nei... Hvorfor det, da! Da får du jammen meg flytte inn hit!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 3. oktober 2010 #545 Del Skrevet 3. oktober 2010 Nei, jeg veit det ikke er helt likt...men nordlendinger som folkeslag er nå ganske...like, syns jeg! Foretrekker nordlandsdialektene ( Ranværingene snakker ganske søtt ) mens de dialektene lengst nord kan bli litt vel...påtrengende for en stakkars, sart østlending! Æ meina dei som dschraaaar sånn på ordan ( om du skjønner hva jeg mener ) Åh, jeg liker deg. :rødme: Skjønner hva du mener, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #546 Del Skrevet 3. oktober 2010 Åh, jeg liker deg. :rødme: Skjønner hva du mener, ja. Er du faktisk Ranværing? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 3. oktober 2010 #547 Del Skrevet 3. oktober 2010 *en vestlending titter innom* (Ja, her regner det, som det gjør 3/4 av året ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #548 Del Skrevet 3. oktober 2010 *en vestlending titter innom* (Ja, her regner det, som det gjør 3/4 av året ) Hei der, du gravide vestlandskvinne!! Nei, er jo ingen bombe at det regner på andre siden, vel ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 3. oktober 2010 #549 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hei der, du gravide vestlandskvinne!! Nei, er jo ingen bombe at det regner på andre siden, vel ? Nei, det er vel ikke det. Da er det vel kanskje bra at jeg jobber på ''din side'' da, og får litt sol på kroppen en gang i blandt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #550 Del Skrevet 3. oktober 2010 Nei, det er vel ikke det. Da er det vel kanskje bra at jeg jobber på ''din side'' da, og får litt sol på kroppen en gang i blandt. Veldig bra!! Har du forståelig dialekt eller er du fra indre Sogn ? ( om du har forståelig dialekt kan måles på den gjengse østlending; om h*n bruker overdrevent langt tid på å svare eller ikke ) For de fleste østlendinger holder heller kjeft og nikker og smiler...LATER som om de skjønner! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 3. oktober 2010 #551 Del Skrevet 3. oktober 2010 Er du faktisk Ranværing? Nei, men ikke så langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 3. oktober 2010 #552 Del Skrevet 3. oktober 2010 Veldig bra!! Har du forståelig dialekt eller er du fra indre Sogn ? ( om du har forståelig dialekt kan måles på den gjengse østlending; om h*n bruker overdrevent langt tid på å svare eller ikke ) For de fleste østlendinger holder heller kjeft og nikker og smiler...LATER som om de skjønner! ) Det er vel kanskje en mellomting? Neida, tror nok de fleste skjønner meg - så lenge jeg ikke bruker lokale ord og uttrykk selvsagt. Kommer fra mellom Bergen og Stavanger forresten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 3. oktober 2010 #553 Del Skrevet 3. oktober 2010 Det er vel kanskje en mellomting? Neida, tror nok de fleste skjønner meg - så lenge jeg ikke bruker lokale ord og uttrykk selvsagt. Kommer fra mellom Bergen og Stavanger forresten... Snakker du mest "fin dialekt" (bergensk) eller "ufin dialekt" (stavangersk), da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #554 Del Skrevet 3. oktober 2010 Det er vel kanskje en mellomting? Neida, tror nok de fleste skjønner meg - så lenge jeg ikke bruker lokale ord og uttrykk selvsagt. Kommer fra mellom Bergen og Stavanger forresten... De dialektene er vel forsåvidt greie å forstå! Verra meow indra seaoungn!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #555 Del Skrevet 3. oktober 2010 Nei, men ikke så langt unna. Har inntrykk av at banninga blir verre jo lenger nord man kommer, så du er kanskje litt mer moderat, du da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 3. oktober 2010 #556 Del Skrevet 3. oktober 2010 Snakker du mest "fin dialekt" (bergensk) eller "ufin dialekt" (stavangersk), da? Det blir vel mest som stavangersk da ja. Men er forsåvidt enig altså, jeg grøsser de få gangene jeg hører dialekten min på tv. De dialektene er vel forsåvidt greie å forstå! Verra meow indra seaoungn!!! Jada, det er jo selvsagt ikke sånn som i Sogn og sånn. De er jo helt ekstreme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 3. oktober 2010 #557 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Det blir vel mest som stavangersk da ja. Men er forsåvidt enig altså, jeg grøsser de få gangene jeg hører dialekten min på tv. Det tror jeg faktisk er veldig vanlig for alle som ikke er fra en storby. Endret 3. oktober 2010 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #558 Del Skrevet 3. oktober 2010 Det blir vel mest som stavangersk da ja. Men er forsåvidt enig altså, jeg grøsser de få gangene jeg hører dialekten min på tv. Kommer litt an på hvordan du er som person når det gjelder de dialektene borti der, syns jeg...prate du langsomme med kristne budskåbe og er hellige og fromme....ja, da blir det....kleint!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #559 Del Skrevet 3. oktober 2010 Det tror jeg faktisk er veldig vanlig for alle som ikke er fra en storby. Nei, da! Jeg er ikke fra en storby! Kommer fra 20 minutter unna Oslo! Så det så!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 3. oktober 2010 #560 Del Skrevet 3. oktober 2010 Kommer litt an på hvordan du er som person når det gjelder de dialektene borti der, syns jeg...prate du langsomme med kristne budskåbe og er hellige og fromme....ja, da blir det....kleint!! Ja, helt enig. Heldigvis kommer jeg ikke fra bibelbeltet her på disse trakter. Tenk heller...kremtØyvindFjellheimkremt. Så det går fort. Veldig fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå