Gå til innhold

Kvakseheimen

Sequax

Anbefalte innlegg

Den 31. mars 2016 at 21.03, Tekola skrev:

Manglende produksjonskapasitet. Jeg lånte dobbelpumpe og ammet, pumpet, rengjorde, ammet, pumpet, rengjorde, drakk masse, spiste masse, holdt meg unna de rette tingene, spiste de rette tingene og var til slutt så på felgen at helsesøster ba meg slutte. Husker jeg jublet da jeg fikk ut totalt 60 ml etter en halvtimes pumping på begge sider. Hylskrikende, sinna, frustrert og sulten baby, jeg gruet meg til hver mating. Tror jeg holdt ut i fem uker første runde, hvor jeg supplerte mer og mer med MME etter hvert, før jeg ga meg helt. Da var det henvisning direkte til DPS. Jeg gruet meg for å være alene med henne, for jeg var redd for å gjøre noe dumt med en av oss. Heldigvis hadde jeg et flott støtteapparat i form av fantastisk fastlege og helsesøster, en forståelsesfull mann som selv har slitt med sitt og flotte venner og familie. Med nummer to så prøvde jeg igjen, men etter to uker så jeg at det faktisk ikke var liv laga og kuttet det ut. Jeg opplevde melkespreng en gang, i løpet av hele ammekarrieren, og det var da jeg sluttet tvert med frøkna. Men det gikk over i løpet av den første kvelden... :sukk:  Jeg forsøkte å kontakte ammepoliklinikken første gangen, men fikk da bare beskjed om å amme oftere og ta kontakt om det ikke hjalp. Da var jeg alt så på felgen av å amme i en halvtime på hver pupp, og så stirre på klokka og bysse for harde livet for å håpe på at det fylte seg opp før jeg la henne til igjen. Det kan godt hende at jeg kunne fått mer hjelp, men jeg har store vansker med å tro på det :P 

...Det var ikke meningen med wall of text! :ler: Men, jeg skjønner hvordan du har det! Og det er alt annet enn en god følelse! 

Når er det de oppdager døden, egentlig? Frøkna blir tre snart, og er veldig redd for dette med at vi skal bli borte, eller hun skal bli borte. Helt ut av det blå begynner hun å prate om det. Gruer meg til døden blir et tema :daane:

Stor klem til deg! Håper du kommer deg gjennom kvelden på en ok måte!

Den 31. mars 2016 at 21.03, Tekola skrev:

Manglende produksjonskapasitet. Jeg lånte dobbelpumpe og ammet, pumpet, rengjorde, ammet, pumpet, rengjorde, drakk masse, spiste masse, holdt meg unna de rette tingene, spiste de rette tingene og var til slutt så på felgen at helsesøster ba meg slutte. Husker jeg jublet da jeg fikk ut totalt 60 ml etter en halvtimes pumping på begge sider. Hylskrikende, sinna, frustrert og sulten baby, jeg gruet meg til hver mating. Tror jeg holdt ut i fem uker første runde, hvor jeg supplerte mer og mer med MME etter hvert, før jeg ga meg helt. Da var det henvisning direkte til DPS. Jeg gruet meg for å være alene med henne, for jeg var redd for å gjøre noe dumt med en av oss. Heldigvis hadde jeg et flott støtteapparat i form av fantastisk fastlege og helsesøster, en forståelsesfull mann som selv har slitt med sitt og flotte venner og familie. Med nummer to så prøvde jeg igjen, men etter to uker så jeg at det faktisk ikke var liv laga og kuttet det ut. Jeg opplevde melkespreng en gang, i løpet av hele ammekarrieren, og det var da jeg sluttet tvert med frøkna. Men det gikk over i løpet av den første kvelden... :sukk:  Jeg forsøkte å kontakte ammepoliklinikken første gangen, men fikk da bare beskjed om å amme oftere og ta kontakt om det ikke hjalp. Da var jeg alt så på felgen av å amme i en halvtime på hver pupp, og så stirre på klokka og bysse for harde livet for å håpe på at det fylte seg opp før jeg la henne til igjen. Det kan godt hende at jeg kunne fått mer hjelp, men jeg har store vansker med å tro på det :P 

...Det var ikke meningen med wall of text! :ler: Men, jeg skjønner hvordan du har det! Og det er alt annet enn en god følelse! 

Når er det de oppdager døden, egentlig? Frøkna blir tre snart, og er veldig redd for dette med at vi skal bli borte, eller hun skal bli borte. Helt ut av det blå begynner hun å prate om det. Gruer meg til døden blir et tema :daane:

Stor klem til deg! Håper du kommer deg gjennom kvelden på en ok måte!

Vi har hatt samme ammeproblem vi jo....:storoggodsøsterklem: Takk for at du delte, nå føler jeg meg ikke så aleine om det lenger! 

Nå er vi på hyttetur...skriver mer når vi kommer hjem til Mac! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, Sequax skrev:

Vi har hatt samme ammeproblem vi jo....:storoggodsøsterklem: Takk for at du delte, nå føler jeg meg ikke så aleine om det lenger! 

Nå er vi på hyttetur...skriver mer når vi kommer hjem til Mac! 😉

Håper dere koser dere! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare: nystekte kardemommevafler med rømme og jordbærsyltetøy...fikk så lyst på det i dag! Med tanke på at det ikke er sukker i røra, blei det jo nesten en sunn lunsj....gud så godt det var! Nå ligger veslemor og sover, storebror og far er i bhg og på jobb, og her sit eg. Var skikkelig flink husmor i går, og vaska yttergangen og rydda bort vinterklær. Så utrolig sjelden jeg får "ånden over meg" til å gjøre sånne ting...men så vanvittig godt når det er gjort!

For to uker siden fikk veslemor rotavaksinen. Syns hun fortsatt er løs i magen, og avføringa lukter fortsatt litt "rota-aktig". Noen som har vært borti langvarig diaré etter denne vaksineringa?

Nå må jeg straks være flink husmor igjen....sånn er det når man er heimeverande.................:daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting, jenter: hvordan gjør dere det med dusjing av barna deres når de begynner å bli "store"? Når skal barna ta intimvasken sjøl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strørstemann her vasker seg sjøl mens jeg følger med, så skyller jeg over ham og sørges for at all såpa vaskes bort. Jeg vasker enda håret hans, og pleier å være den som vasker ham når det vaskes med klut. :)

Har dere det bra? :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Så deilig å få unna litt! Jeg har vasket alt av vinterdresser nå, må få vasket igjennom luer og votter før jeg legger det vekk/sender videre det som har blitt for lite også. 

Tror kanskje det blir vaffellunsj i morgen, om jeg får til en god skriveøkt på biblioteket... :sikle: 

Mine er dessverre for gamle til å ha fått vaksinen, og for unge til å stelle seg selv enda :ler: 

Håper permisjonslivet er bra! Og, vi er noen i hvert fall som deler samme ammeopplevelser, det er litt enklere når man er flere! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, kisskissbangbang skrev:

Strørstemann her vasker seg sjøl mens jeg følger med, så skyller jeg over ham og sørges for at all såpa vaskes bort. Jeg vasker enda håret hans, og pleier å være den som vasker ham når det vaskes med klut. :)

Har dere det bra? :blomst:

Noe sånt her også. Kom på det her om dagen at "oi, kanskje han begynner å bli for stor til at mamma vasker?"

Vi har det bra! Dagene formelig flyr avgårde....håper dere også har det bra! :klem:

4 timer siden, Tekola skrev:

Så deilig å få unna litt! Jeg har vasket alt av vinterdresser nå, må få vasket igjennom luer og votter før jeg legger det vekk/sender videre det som har blitt for lite også. 

Tror kanskje det blir vaffellunsj i morgen, om jeg får til en god skriveøkt på biblioteket... :sikle: 

Mine er dessverre for gamle til å ha fått vaksinen, og for unge til å stelle seg selv enda :ler: 

Håper permisjonslivet er bra! Og, vi er noen i hvert fall som deler samme ammeopplevelser, det er litt enklere når man er flere! :klem: 

Permisjonslivet er bra, meeeeeeen litt ensformig. Det går i mating, skiftig av bleie, pludring, husarbeid, venting, tid med størstemann når han kommer hjem fra bhg, tid med samboer, konstant lyst på sjokolade og andre gode saker, og mye tankearbeid og tid for å forhindre at jeg gir etter for disse lystene. Den som kunne ha spist minst 200 gram sjokolade om dagen! Og drukket en liter med cola! Uten at man hverken blei feit eller sjuk! Vidunderlig! :fnise:

Hvordan legger man inn tid med samboer med to små barn? Det blir å se en serie/film på kvelden, så er det å stupe i seng.....hei og hadet.....Jæja...det er vel bare en periode det er sånn; skulle gjerne hatt mange flere timer i døgnet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo vi jenter da, tenker at intimvasken er litt annerledes for dere som har gutter? Siden jenter ikke skal vaskes så grundig nedentil uansett. Ikke vet jeg. Kan ikke gutt jeg, ass. :vetikke: Men her fikser de det selv. 

Tid med samboer? hva er det? :ler: Neida. Men man blir ikke så kravstore, liksom. En film er jo helt toppers det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Si ifra om du finner ut hvodan man ordner det kostholdet uten plagene, da! :Knegg: Etter to år i permisjonsbobla (hurra for to tette :ler: ) måtte jeg bare ta grep i vinter, fant jeg ut, så nå kan jeg faktisk (de fleste dagene i hvert fall :plystre: ) gå forbi godis- og bakehyllene uten å dø av abstinenser. Men det har tatt nærmere tre måneder :ler: 

Det er ikke bare-bare å få den kabalen der til å gå opp! Jeg har i tillegg et ganske utpreget alene-behov i perioder jeg er sliten, og da vil jeg helst ha de to timene mellom at ungene har lagt seg og jeg skal legge meg til å sitte i fred og ro og pusle med mitt :sjenert: Men vi prøver å få til å se litt film, eller legge oss samtidig så vi kan skravle litt sammen. Men første året med baby var jo alt unntakstilstand uansett :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...