Gå til innhold

Kvakseheimen

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

C har plutselig, siden i går, fått flere utbrudd av elveblest!! :overrasket: Hva kan dette være? :klo:

Skrevet
:haar: Stakkar lille C. :kose: Det kan vel være nesten hva som helst, eller? :klo:
Skrevet

Ja, det kan visst det! Nå er det borte igjen! Hmmm...

Skrevet

Ok. Veiledere suger! Jeg skrev for en tid tilbake til veilederen på skolen der jeg snart skal ha eksamen i historie...og fikk til svar at det ikke holdt med ny historie, neida, måtte kunne om eldre også...Dette skjønner jeg ikke, for da jeg gikk gjennom læreplanen, sto det ABSOLUTT INGENTING angående eldre historie.

Hva leser dere av disse kompetansemålene? Ikke mye vikingtid å spore her, ikke sant?

http://www.udir.no/Lareplaner/Grep/Modul/?gmid=0&gmi=152751&v=5&s=2&kmsid=80403

Jeg har purra tre ganger for å få et klarere svar, men til ingen nytte. Håpløst....Nei, jeg følger denne læreplanen, jeg og driter en lang marsj i eldre historie. Får jeg mot alle odds om eldre historie, skal jeg klage så det ljomer!!!

Så, hvordan tolker dere denne læreplanen?

Gjest Tekola
Skrevet

Da vi hadde eksamen i tredjeklasse, var det stoff fra begge historiefagene, da de er ett fag fordelt på to år. :sjenert:

Skrevet

Da vi hadde eksamen i tredjeklasse, var det stoff fra begge historiefagene, da de er ett fag fordelt på to år. :sjenert:

Da hadde du sikkert den historiedelen som går under "VG2 påbygg". :)

Det står jo, som du ser fra læreplanen, ikke en døyt om eldre historie der!

Skrevet

Ja, da nærmer eksamenene seg med stormskritt! Jeg veit jeg har vært dårlig på å skrive nynorsk i det siste, men etter jeg er ferdig med de muntlige (siste 9.mai), er det full konsing om nynorsken...;)

Jeg tar noen dype pust og leser når jeg kan. Jeg vet egentlig ikke hvordan jeg ligger an, men jeg må ta meg selv i nakken for ikke å få nervøse sammenbrudd....Det er jo bare eksamen, men det står så mye på spill....MEN, jeg må tenke som så at jeg kun mangler én karakter fra å være innenfor poenggrensa til studiet (i fjor, da...), og greier jeg å håve inn to-tre karakterer til nå, så bør jeg være bænkers..... :sjenert:

Skal bli såååååå godt å bli ferdig!! :strix: Da er det sommer!! :bolledeig:

:vinke:

Skrevet

Jeg har troen på deg, Kvaks. Du jobber så hardt så dette fortjener du å få til :) VI skal jo bli study buddies til høsten :)

Skrevet

Heier på deg! :duskedame: Dette går nok så det suser :jepp:

Nervøst sammenbrudd ja, den følelsen kjenner jeg igjen. Og tror samboeren er villig til å skrive under på at jeg er på randen av et i dag.. :sjenert:

Masse lykke til med den siste innspurten! SNART OVERSTÅTT! :hoppe:

Skrevet

Takk, jenter! :happy:

Skrevet

Det snør....:dry: Har lagt seg på bakken, også...:sno:

Skrevet

Det snør....:dry: Har lagt seg på bakken, også...:sno:

Æsj.. Her har det bare regnet i dag, det er tross alt bedre.

Men har gode nyheter - på mengden av underull som jeg har børstet av voffsen i dag, og på pelsdottene jeg finner overalt om dagen, så kan jeg ikke annet enn å tro at sommeren er meeeget nær. :fnise:

Håper du har en veldig fin helg! :klem:

Skrevet (endret)

Oi! 40 000 mennesker som sang "barn av regnbuen" for å markere sin avsky mot Breiviks uttalelse om at sangen er en del av den "kulturmarxistiske indoktrineringa" av norske barn...fantastisk!!

:dagens-rose: :dagens-rose: :dagens-rose: :dagens-rose: :dagens-rose:

Endret av Sequax
Skrevet

Er vi privatister annenrangs elever/studenter?? Jeg har skrevet x antall mailer til en rådgiver på skolen der jeg snart skal ha eksamen, og idioten svarer ikke! Fuck off, sier jeg bare. Jeg har funnet ut det jeg lurte på selv, nemlig at jeg ikke skal ha noe om eldre historie. Det er det kun påbygg som har, heldigvis! Men man begynner jo virkelig å lure på om dem har lov til å ikke svare når en betalende privatist skriver og lurer på noe?

Hva hadde dere gjort? Blir så forbanna!!

(det skal nevnes at jeg er konfliktsky, og ikke vil ringe.... :sjenert: )

Gjest Tekola
Skrevet

Selv om jeg både er konfliktsky og har telefonskrekk, tror jeg faktisk at jeg ville ringt nå! Det der er jo bare helt uholdbart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...