Sequax Skrevet 24. juli 2011 Forfatter #3502 Skrevet 24. juli 2011 Det skjedde på en dag da himmelen hadde et spesielt kraftig vevd teppe av skyer over østlandet. En gjennomvåt dag, tung og fuktig dryppende. Tåke, regn og melankoli. Vi ser gjennom regnet, forbi i intet. Følelsene greier ikke å henge med. Blomster, lys og bamser legges ut for å minne de døde. Tegn på kjærlighet og medfølelse som de fleste mennesker har i seg i overflod. 22.juli 2011. Massakre og regn. Sommeren gråter med god grunn. Alle tanker og følelser er med dere. Hos de døde, hos de skadede og hos alle som sørger over tapet av sine aller kjæreste.
Kokos Skrevet 24. juli 2011 #3505 Skrevet 24. juli 2011 Helt ufattelig. Helgen har vært helt tåkete føles det ut som. Jeg har vært alene med nyhetssendingene som har stått på stort sett hele tiden og stearinlys som er tent konstant - for alle de som er drept, skadet og de pårørende. Samtidig som situasjonen er grusom, så har det vært vakkert å se hvor flott dette lille landet vårt er og hvor flotte landsledere vi har. De som er rammet har et helt land, og en hel verden i ryggen, som sender masse kjærlighet og omtanke. Det er også flott.
Neala Skrevet 24. juli 2011 #3506 Skrevet 24. juli 2011 Enig med Kokos. Jeg er veldig stolt over å være norsk etter å ha sett samholdet nasjonen vår viser.
Sequax Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #3507 Skrevet 25. juli 2011 Ja...enig med dere! Jeg har også sittet med øynene limt mot skjermen, og valgte å gå i fakkeltog idag for å få en personlig avslutning på saken. *** Jeg har kommet inn på to språkstudier! MEN: det ser ut som om det skal bli vanskelig med barnepass....hmmm...Etter som jeg har skjønt, får man to konkurransepoeng av å gå et bachelor-år. Men, greier jeg ikke å få disse bare ved å heve karakterene mine, mon tro....? *tenketenke* Det hadde vært utrolig artig å begynne studier i år, men jeg ser egentlig ikke at det blir mulig......Jeg må vel nesten vente til neste høst når jeg har barnehageplass til C, og jobbe r**a av meg med å forbedre videregåendekarakterer. Studiene jeg har fått plass på krever at jeg reiser innover fire dager i uka, og det kan bli litt tricky.... Hmmmmmm....
Sequax Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #3508 Skrevet 26. juli 2011 Jeg har bestemt meg: det blir ingen studier ved UiO i år. Jeg skal konsentrere meg om å ta opp fag fra vgs. Språkstudiet jeg ønsker krever 49, et-eller-annet poeng, så jeg får helgardere meg og prøve å få 50... Hvis jeg kommer inn neste år, er C i barnehage, og jeg kan konsentrere meg om det studiet jeg virkelig ønsker. Må jo tenke på familien min, først og fremst!
Gjest Krizzy Skrevet 26. juli 2011 #3511 Skrevet 26. juli 2011 (endret) Det skjedde på en dag da himmelen hadde et spesielt kraftig vevd teppe av skyer over østlandet. En gjennomvåt dag, tung og fuktig dryppende. Tåke, regn og melankoli. Vi ser gjennom regnet, forbi i intet. Følelsene greier ikke å henge med. Blomster, lys og bamser legges ut for å minne de døde. Tegn på kjærlighet og medfølelse som de fleste mennesker har i seg i overflod. 22.juli 2011. Massakre og regn. Sommeren gråter med god grunn. Alle tanker og følelser er med dere. Hos de døde, hos de skadede og hos alle som sørger over tapet av sine aller kjæreste. Vi glemmer aldri 22.07.11 Det er fryktelig. Helt fryktelig... Enig med Kokos. Jeg er veldig stolt over å være norsk etter å ha sett samholdet nasjonen vår viser. Chico sa det best her! Jeg er stolt over å være norsk. Jeg satt og grein foran tven i går når de visste fra Rådhusplassen. Jeg skulle gjerne vært der for å hedre ofrene. Angående studiene: Jobb med VGS. Jeg tror ikke du vil angre på at du utsetter det et år. Det skjer SÅ mye det første året, og den tiden man har er så herlig. Jeg gleder meg til å begynne på VGS om en måned, men jeg har kost meg glugg i hjel med junior hjemme dette året. Å se alt fra det første smilet, til det første rullet, til å høre den første latteren, til å se krabbingen. Og, ikke aller minst, å bli ordentlig kjent med den nye verdens borgeren. Her er det stor vilje om dagen, og fy flate, så nysgjerrig han er på alt som skjer. ALT. Alt skal stappes i maten, tygges på, og undersøkes med hver eneste detalje. Endret 26. juli 2011 av Krizzy
^^Belle^^ Skrevet 28. juli 2011 #3512 Skrevet 28. juli 2011 Åh, fine bilder på fb. C er bare såååå fin. Og han ligner så utrolig mye på deg at det er skremmende.
Sequax Skrevet 2. august 2011 Forfatter #3513 Skrevet 2. august 2011 Takk, Belle! :happy: *** Lillemann har begynt å få tenner! To fortenner nede...: Rart det der at babyene får diaré når tenner er på gang, men det stemmer jo bra! Her er det to-tre bløte bleier om dagen, så maltextrakten er ikke i bruk mer. Oi, det er varmt om dagen! Deilig å få litt sommer, selv om det er hakket for varmt for meg, da... Tror nok minsten slekter på mor der; han sover dårlig for tiden. Men det kan jo også godt være en kombo av varme og tenner. Ha en god dag, alle sammen!
Gjest Katee Skrevet 2. august 2011 #3514 Skrevet 2. august 2011 Har du hatt en fin dag, min aller skjønneste Kvaks?
Sequax Skrevet 2. august 2011 Forfatter #3515 Skrevet 2. august 2011 Det har jeg, min aller herligste Al!
Sequax Skrevet 3. august 2011 Forfatter #3517 Skrevet 3. august 2011 Han vokser og vokser! Han er over ti kilo nå, og bruker størrelse 74/80 i klær...(samme som en ett-åring, faktisk!) Litt sutrete på grunn av tannebissframbrudd om dagen, men vi skal kjøpe noe som heter Dentinox til å smøre på. Det lindrer visst godt!
Sequax Skrevet 3. august 2011 Forfatter #3518 Skrevet 3. august 2011 Uff...vi har dårlig økonomi om dagen...foreldrepengene fra NAV er helt latterlige, og min kjære jobber mye overtid så vi får hjulene til å gå rundt. Føler ikke at vi har råd til at jeg bruker bensin for å dra på besøk, heller, så da sitter vi her, da...(veit jeg kan invitere på besøk, men det er jo greit å ha litt å servere, da...) I dag har jeg tint opp sommerkoteletter og spist sammen med spaghetti. Skikkelig...jeg-må-ransake-frysern-for-å-få-meg-middag-tendenser.......stakkars meg... (Neida. Er egentlig ikke noe synd på meg. Det er en kneik akkurat nå, men den er snart forbi!) Gleder meg til å begynne å jobbe i oktober igjen!!!!! Så er det dette med skolen, da...Jeg kom inn på to språkfag, men har bestemt meg for at universitetsstudiene blir lagt på is til jeg kommer inn på det jeg ØNSKER å studere. Det vil si BEINHARD jobbing i år for å få vgs-snittet mitt på over fem.....Og jobbing når mannen er hjemme for å passe lillegutt. Han venter med å ta sine ti ukers permisjon fordi vi skal tilbringe dem et semester i utlandet NÅR jeg kommer inn på skole. (Jeg MÅ komme inn på det ønskede studiet neste høst, ellers må samboer'n ta de ti ukene utenom, for han mister de etter at C fyller tre år. Kommer jeg inn til høsten går det akkurat, for det er høsten etter det er et semester i utlandet.) Føler meg litt.... om dagen....men jeg har nå verdens fineste, lille familie som jeg elsker over alt på denne jord!
Sequax Skrevet 3. august 2011 Forfatter #3519 Skrevet 3. august 2011 Nå går "ekstreme samlere" på TV3....mye latskap, spør du meg!! "Vi bruker plastbestikk, for ellers hoper det seg opp i oppvaskkummen....." HELLOOOOOO!! HVA MED Å TA OPPVASKA, DA?! Lazy motherPIIIIIIIP!!!! :gjeiper:
Gjest Katee Skrevet 3. august 2011 #3520 Skrevet 3. august 2011 Å, dette var ikke bare godt å lese Jeg skal krysse fingrene for deg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå