Neytiri Skrevet 5. april 2011 #3201 Skrevet 5. april 2011 Fikk en bok av henne fra 70-tallet om amming, der det står at ALLE kan fullamme. Jeg kommenterte dette og da sa hun: - det som står i boka er riktig. Har du hørt en mer IRRITERENDE kommentar?! Slitsomt med delamming? Noe så inn i granskauen! Kiloer som renner av ved amming? Ikke her i gården. Hele amminga begynner å gå meg på nervene, og hadde det ikke vært for at lillemann er så glad i puppen...Ja, da hadde jeg nok vurdert å pakke den bort allerede. beklager men var ikke det på 70 tallet at de røykte og drakk og påsto at det var ikke skadelig?? vi har nå kommet oss lengre en det for 40 år siden!! håper jeg har ikke sagt noe sånt uansett om jeg er for amming....er forskjell fra det og at det ligger grunner man ikke får det til uansett med riktig tiltak. du gjør det så lenge du og lille mann har lyst og du orker og vær stolt over det Regnvær her i dag... Syns det er koselig, jeg! Nå skal vi kose oss inne og høre det drypper på tak og vinduer! Tror dette faktisk er årets første regn! Snøen smeeeeeelter! :happy: I dag ha jeg vært på seksukerskontroll hos legen. Snakka om prevensjon, og jeg hadde vel egentlig bestemt meg for kobberspiral før legen sa at egget blir befrukta ved denne type beskyttelse...mulig jeg er litt rar, men jeg orker ikke tanken på at egget blir befrukta, og deretter havner i do fordi det ikke får festa seg til livmorveggen...Jeg begynte å tenke i de baner at det er C sine brødre og søstre... Så...vet ikke helt hva vi kommer til å gjøre prevensjonsmessig, egentlig... Vurderer P-plaster. Noen som har erfaring med dette? Ha en god dag alle sammen! skal du amme tror jeg du endten kan gå for spial(kobber eller hormon), eller minipillen bare. hormonsiralen er super synes jeg da det er lokaliserer hormonene og når du er klar til neste er det bare ta den ut så burde man komme seg lettere ut i syklusen igjen.
chikako Skrevet 5. april 2011 #3202 Skrevet 5. april 2011 (endret) Ja, har tenkt på det, men skal jeg på hormonkarusellen igjen, tar jeg rett og slett noe som ikke er så...invasive (hva er det på norsk?!) Det er ikke noen instrumenter involvert, du dytter den inn selv, og kan ta den ut uten problemer. Jeg tror jeg skjønner hva du mener, men jeg syntes i alle fall det var langt fra så ille som jeg innbilte meg. Det er visstnok vanlig å få normal syklus kort tid etter at man slutter med den og. P-staven derimot... Vil ha den ut, men den sitter fast inne i armen min! Jeg har et fremmedlegeme i armen... synes det er skikkelig ekkelt å tenke på! Jeg har time for å ta den ut på torsdag - må si jeg gleder meg Endret 5. april 2011 av chikako
chikako Skrevet 5. april 2011 #3203 Skrevet 5. april 2011 Det er sikkert ekstra frustrerende når svigermoren din er så sikker på at det går! Hun gjorde det sikkert selv og har bestemt at så enkelt er det for alle? Jeg er jo flasket opp på morsmelkerstatning selv, fordi moren min ikke hadde nok melk til meg - men søsteren hennes ammet alle sine tre barn til de var to år, og det var visst vanskelig å forstå at mamma faktisk ikke hadde nok for de andre kvinnene i familien...
Pingting Skrevet 5. april 2011 #3204 Skrevet 5. april 2011 (endret) Jeg har brukt p-plaster Jeg får jo ikke bivirkninger av piller heller forsåvidt, men jeg trivdes godt med plasteret... bortsett fra at jeg reagerte allergisk på limet. Nå bruker jeg p-ring, den er helt genial. Ellers: har ikke så mye fornuftig å komme med som ikke alle andre har sagt allerede. Men jeg skjønner frustrasjonen. Endret 5. april 2011 av Pingting
Pupsilure Skrevet 5. april 2011 #3205 Skrevet 5. april 2011 Det eneste du kan bruke hvis du ammer er spiral eller cerazette Jeg ville helst brukt p-ring igjen, men siden jeg ikke kan det så bruker jeg ingenting
Britt Banditt Skrevet 5. april 2011 #3206 Skrevet 5. april 2011 Det eneste du kan bruke hvis du ammer er spiral eller cerazette Jeg ville helst brukt p-ring igjen, men siden jeg ikke kan det så bruker jeg ingenting Så snart blir det en ny baby?
Kokos Skrevet 5. april 2011 #3207 Skrevet 5. april 2011 Så snart blir det en ny baby? Jeg bruker Cerazette og er egentlig veldig fornøyd. De er uten østrogen, så jeg får færre bivirkninger enn med andre p-piller jeg har prøvd. Slipper TR også, og det er jo ikke så dumt. Ellers har jeg hørt at spiral skal være bra så lenge man har fått barn. Hormoner må vel til uansett prevensjon? Bortsett fra kondom da.
Pupsilure Skrevet 5. april 2011 #3208 Skrevet 5. april 2011 Så snart blir det en ny baby? Jeg tror man må ha sex for å få det til
^^Belle^^ Skrevet 5. april 2011 #3209 Skrevet 5. april 2011 Æsj, disse svigermødrene altså. Jeg har en selv som tror at det hun gjorde for snart 30 år siden er Den Ene Sannhet, enten det er at babyen godt kan sitte oppreist når den er 3 måneder gammel eller at absolutt alle babyer liker vippestoler fordi hennes sønn gjorde det. Jeg har forrsten også fundert litt på hvordan vi skal gjøre det med prevansjon etter fødsel. Kanskje vi bare skal kjøre på og få to tette?
Gjest Iril Skrevet 5. april 2011 #3210 Skrevet 5. april 2011 Drit i svigermoren din! Min sier mye teit hun også, blandt annet mener hun Murmel er sååå bortskjemt fordi jeg ikke ammer etter klokka..
Pingting Skrevet 5. april 2011 #3211 Skrevet 5. april 2011 Jeg tror man må ha sex for å få det til ...er det DER de kommer fra!? 1
Kokos Skrevet 5. april 2011 #3212 Skrevet 5. april 2011 Jeg tror man må ha sex for å få det til Jeg har forrsten også fundert litt på hvordan vi skal gjøre det med prevansjon etter fødsel. Kanskje vi bare skal kjøre på og få to tette? Høres lovende ut! Krek 2.0
^^Belle^^ Skrevet 5. april 2011 #3213 Skrevet 5. april 2011 Åh. Tror egentlig ikke vi tør å begynne på prevansjon heller, for kanskje ammingen/babyhormonene booster i gang en naturlig befruktning?
KaDust Skrevet 5. april 2011 #3214 Skrevet 5. april 2011 Oppdatering på ASSen min: Mosjon, men godis-spising. (nå har jeg jo svenskegodt så blir vel gomling omtrent hver dag fremover )
chikako Skrevet 5. april 2011 #3215 Skrevet 5. april 2011 Spiste en brødskive med jordbærsyltetøy til kvelds. Det er ikke så ille i og for seg, men jeg tilstår her fordi det hadde blitt en troika om ikke butikken hadde vært stengt
Jesse Skrevet 5. april 2011 #3216 Skrevet 5. april 2011 (endret) Jeg har vært en elendig ASS´er i det siste gitt.. Men nå tar jeg meg selv i nakken og er med igjen fra nå av! Du skal virkelig ha all mulig creds for at du har stått på med amminga som du har gjort Kjempeflink er du Litt mm er bedre enn ingenting! Jeg snakket forresten med ei i barselgruppa idag som hadde slitt med for lite melk, og hun hadde begynt på noen tabletter som økte melkeproduksjonen.. Apifran tror jeg de het. Det var egentlig et kvalmestillende middel, men ble mye skrevet ut for å øke melkeproduksjonen. De funket visst som bare rakkern på henne ihvertfall, vet ikke om du har hørt noe om de? (Må bare beklage hvis du har skrevet noe om de/prøvd de før, jeg rekker fortsatt ikke få med meg alt her inne på KG) Endret 5. april 2011 av Jesse
Gjest Iril Skrevet 6. april 2011 #3217 Skrevet 6. april 2011 Jeg har vært en elendig ASS´er i det siste gitt.. Men nå tar jeg meg selv i nakken og er med igjen fra nå av! Jeg også. Det skled helt ut, men nå skjerper vi oss! Jeg fikk Apifran mot kvalmen etter keisersnittet, og ble "advart" mot at de også økte melkemengden. Det var jo bare en fordel selvsagt, så kanskje du kan prøve det? Om du får lov av legene?
chikako Skrevet 6. april 2011 #3219 Skrevet 6. april 2011 Har vært superflink i dag; har svømt i en time, og har gått en kveldstur nå nettopp. Egentlig gikk jeg til butikken fordi jeg skulle unne meg den TROIKAEN jeg har drømt om i lang tid, men så glemte jeg penger Fortjener i alle fall en nå!
Wind Skrevet 6. april 2011 #3220 Skrevet 6. april 2011 (endret) :strix: til Chikako og Al. Superflinkingene! (Lett å se feil. Redigert fire ganger nå.. ) Endret 6. april 2011 av Wind
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå