Gå til innhold

Kvakseheimen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi får nå se! Blir ikke trening i morgen heller. :sjenert:

En halvtimes bevegelse trenger ikke være blodslit hver gang! Kanskje du rekker å gå en tur? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå tur gjør jeg hver dag da, har jo hund. :fnise: Ser ikke på det som trening, for er så vant med å gå tur hver dag!

Skrevet

C er seks uker i dag!!

* 01.04 hadde han gått opp 415 gram siden fødselen. Grunnen til at han ikke har gått opp mer var fordi jeg prøvde å fullamme, men hadde for lite melk. Nå får han 130 ml + ukjent mengde morsmelk ved hvert måltid.

* C smilte for første gang da han var tre uker og fire dager gammel!

* C holder hodet godt selv, og reiser opp hode og bein når han ligger på magen

* C fester blikket godt og følger gjenstander med øynene

Flinke gutten! :happy:

Skrevet

Gå tur gjør jeg hver dag da, har jo hund. :fnise: Ser ikke på det som trening, for er så vant med å gå tur hver dag!

Men det er jo faktisk det! :)

Skrevet

Så flink han er :hjerte:

Jeg har vært superflink i dag og gått 50 minutter tur og ikke spist noe usunt :tommelopp: Bra start på uka. Kanskje jeg endelig får vært med da :lol:

Gjest Katee
Skrevet

Åååå! Flinke C!!! :rodmer:

Liker du fortsatt signaturen min? :lur:

Skrevet

Åååå! Flinke C!!! :rodmer:

Liker du fortsatt signaturen min? :lur:

:hjerter_rundt::kose::rodmer::kyss:

:jepp:

Skrevet

Så flink han er :hjerte:

Jeg har vært superflink i dag og gått 50 minutter tur og ikke spist noe usunt :tommelopp: Bra start på uka. Kanskje jeg endelig får vært med da :lol:

Kjempebra start på uka!! :jepp:

Kjørte forresten forbi et skilt med etternavnet ditt i helga! ;)

Skrevet

ÅÅÅÅ, idag har C vært slitsom! Har nesten ikke sovet...surving og sutring fra morgen til kveld....nå har han ENDELIG sovna, etter et varmt bad og nok en runde med mating.

Det tar så vanvittig lang tid å mate ham: ca. en time. Amminga tar ca. en halvtime og flaskematinga tar ca. en halvtime...som jeg MISUNNER DERE SOM KAN FULLAMME!!! Dere aner ikke hvor heldige dere er... :sjenert:

Etter snart to måneder med iherdige forsøk på å få opp melka må jeg si at jeg har kasta inn håndkleet: jeg får dessverre ikke til å fullamme. Gutten min er så stor og jeg har altfor lite melk til ham. Har ikke hatt brystspreng eller "tunge" bryst en eneste føkkings gang. Jeg får vel bare innse at ikke alle greier dette med amminga, da...trodde alle fikk det til med hardt arbeid, jeg, men dette STEMMER IKKE! Og de som sier noe annet vet ikke hva de snakker om.

Jeg vil jo gjerne at han skal få den lille melka jeg har, da, så derfor fortsetter jeg å amme og pumpe meg, hver 2-3 time...:roll: Gleder meg til han er ca. seks måneder: DA PAKKER JEG VEKK PUPPEN!!

Kjære Sequax......nå får du høre på meg......du har vært så flink, ønsket ditt har vært høyt å få til å amme, og du må huske på en ting......DU HAR FÅTT DET TIL Å AMME, husk at det er mange som får ikke engang barnet til å ta puppen i det hele tatt!

Når det er sånn at du har vært uheldig med starten din, men vi vet heller ikke om andre årsaker som kan være faktorer til at du ikke klarer å produsere nok......størrelsen på gutten din kan være nok da han krever mye mer en en baby som er halvparten av hans størrelse.

Synes IKKE du skal ta dette som et nederlag, jeg pleier å si at hver dråpe teljer....og det gjør den! Husk at det er viktigere å være happy mor en ammendes mor..........og det betyr ganske mye når du vet hvem jeg er ;)

Delamming kan også funke, men selvfølgelig vil det til slutt være for lite etterspørsel.....har du lyst å delamme så lengst som mulig anbefaler jeg at du ammer alltid først som du har hele tiden gjort.

Synes vi skal en dag møtes snuppa, du virker som en fantastisk hærlig jente, stå på supermamma :klem:

• Liker 4
Skrevet

Men da trener jeg hver dag, da. :fnise:

Skrevet

ÅÅÅÅ, idag har C vært slitsom! Har nesten ikke sovet...surving og sutring fra morgen til kveld....nå har han ENDELIG sovna, etter et varmt bad og nok en runde med mating.

Det tar så vanvittig lang tid å mate ham: ca. en time. Amminga tar ca. en halvtime og flaskematinga tar ca. en halvtime...som jeg MISUNNER DERE SOM KAN FULLAMME!!! Dere aner ikke hvor heldige dere er... :sjenert:

Etter snart to måneder med iherdige forsøk på å få opp melka må jeg si at jeg har kasta inn håndkleet: jeg får dessverre ikke til å fullamme. Gutten min er så stor og jeg har altfor lite melk til ham. Har ikke hatt brystspreng eller "tunge" bryst en eneste føkkings gang. Jeg får vel bare innse at ikke alle greier dette med amminga, da...trodde alle fikk det til med hardt arbeid, jeg, men dette STEMMER IKKE! Og de som sier noe annet vet ikke hva de snakker om.

Jeg vil jo gjerne at han skal få den lille melka jeg har, da, så derfor fortsetter jeg å amme og pumpe meg, hver 2-3 time...:roll: Gleder meg til han er ca. seks måneder: DA PAKKER JEG VEKK PUPPEN!!

:klem:

Jeg hadde det jo på samme måte, fikk aldri til å fullamme, selv om jeg prøvde alt mulig for å øke, det gikk bare ikke.. Kjenner igjen de følelsene med at du så gjerne vil, men det ikke går. Møtte også den holdninga om at "alle kunne fullamme", men det er faktisk ikke alltid det går, nei! Og etter hva jeg har lest så får faktisk babyen i seg de viktige stoffene uansett om det ikke er så mye melk, så alt hjelper :) Det er også den første tiden det er viktigst med MM.

Selv sluttet jeg som sagt etter tre måneder, da ville ikke jenta vår mer (ble sint når jeg la henne til, så da ble det jo mindre og mindre melk), og nå i ettertid er det egentlig like greit, for det var utrolig slitsomt med den delamminga. Håper virkelig at jeg kan få til fullamming med en evt. neste baby, men er forberedt på at det ikke nødvendigvis går.

Skjønner godt at du er frustrert :klem:

Skrevet

:klem:

Jeg hadde det jo på samme måte, fikk aldri til å fullamme, selv om jeg prøvde alt mulig for å øke, det gikk bare ikke.. Kjenner igjen de følelsene med at du så gjerne vil, men det ikke går. Møtte også den holdninga om at "alle kunne fullamme", men det er faktisk ikke alltid det går, nei! Og etter hva jeg har lest så får faktisk babyen i seg de viktige stoffene uansett om det ikke er så mye melk, så alt hjelper :) Det er også den første tiden det er viktigst med MM.

Selv sluttet jeg som sagt etter tre måneder, da ville ikke jenta vår mer (ble sint når jeg la henne til, så da ble det jo mindre og mindre melk), og nå i ettertid er det egentlig like greit, for det var utrolig slitsomt med den delamminga. Håper virkelig at jeg kan få til fullamming med en evt. neste baby, men er forberedt på at det ikke nødvendigvis går.

Skjønner godt at du er frustrert :klem:

Takk, Linelia! :klem:

Ja, det er utrolig frustrerende å høre på besserwissere som sier at alle får til å fullamme...bullshit! Svigermor er en av de påståelige, og hun gir meg bare fullstendig fnatt...Fikk en bok av henne fra 70-tallet om amming, der det står at ALLE kan fullamme. Jeg kommenterte dette og da sa hun: - det som står i boka er riktig.

Har du hørt en mer IRRITERENDE kommentar?! :roll:

Slitsomt med delamming? Noe så inn i granskauen! Kiloer som renner av ved amming? Ikke her i gården. Hele amminga begynner å gå meg på nervene, og hadde det ikke vært for at lillemann er så glad i puppen...Ja, da hadde jeg nok vurdert å pakke den bort allerede.

Skrevet

Regnvær her i dag... :regn: Syns det er koselig, jeg! Nå skal vi kose oss inne og høre det drypper på tak og vinduer! Tror dette faktisk er årets første regn! :hoppe: Snøen smeeeeeelter! :happy:

I dag ha jeg vært på seksukerskontroll hos legen. Snakka om prevensjon, og jeg hadde vel egentlig bestemt meg for kobberspiral før legen sa at egget blir befrukta ved denne type beskyttelse...mulig jeg er litt rar, men jeg orker ikke tanken på at egget blir befrukta, og deretter havner i do fordi det ikke får festa seg til livmorveggen...Jeg begynte å tenke i de baner at det er C sine brødre og søstre...:sukk: Så...vet ikke helt hva vi kommer til å gjøre prevensjonsmessig, egentlig...

Vurderer P-plaster. Noen som har erfaring med dette?

Ha en god dag alle sammen! :vinke:

Skrevet

Årets første regn? :hakeslepp:

Visste ikke at egget faktisk blir befrukta ved kobberspiral. Skjønner tankegangen din der.. :sjenert: Hva anbefalte legen?

Skrevet

Årets første regn? :hakeslepp:

Visste ikke at egget faktisk blir befrukta ved kobberspiral. Skjønner tankegangen din der.. :sjenert: Hva anbefalte legen?

Ja, årets første regn! :happy:

Legen ville liksom ikke anbefale noe som helst...jeg sa at vi antageligvis vil prøve på et søsken etterhvert, og at jeg derfor ikke var særlig keen på hormoner, men.....Det blir nok det, da...

Skrevet

Har du tenkt på p-ring? Jeg syntes det var veldig kjekt da jeg gikk på den, men så ble jeg så paranoid og redd for å bli gravid at jeg bytta til p-stav - som skal ut denne uka fordi jeg ikke holder ut bivirkningene... Så nå blir det nok p-ring på meg igjen!

Skrevet

Har du tenkt på p-ring? Jeg syntes det var veldig kjekt da jeg gikk på den, men så ble jeg så paranoid og redd for å bli gravid at jeg bytta til p-stav - som skal ut denne uka fordi jeg ikke holder ut bivirkningene... Så nå blir det nok p-ring på meg igjen!

Ja, har tenkt på det, men skal jeg på hormonkarusellen igjen, tar jeg rett og slett noe som ikke er så...invasive (hva er det på norsk?!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...