Kokos Skrevet 4. mars 2011 #2861 Skrevet 4. mars 2011 Håper dere har hatt en god natt, og lykke til på helsestasjonen!
Neytiri Skrevet 4. mars 2011 #2862 Skrevet 4. mars 2011 Den loggen så veldig "normal" ut i følge amming altså.......spesielt sånn i starten.........og amming hyppigere på kvelden som Jesse sa er også veldig normalt. Er med å tømme brystene dine bra for natta både til å unngå evt brystbetennelse(da hvis barnet har en lengre soveøkt), og tomme bryst produserer mer melk fantastisk flink er du, du skal klappe deg skikkelig på skulderen for å ønske å amme såpass og i tillegg(foreløpig) må gi litt ekstra etterpå. Minner meg veldig på den staheten jeg hadde da ønsket å fullamme var stort! Masse lykke til på hs, gleder meg å høre referat derfra
captiva Skrevet 4. mars 2011 #2863 Skrevet 4. mars 2011 Er det DET som er fødselssvulst?? Det har jeg lurt så lenge på! For det står i partogrammet og lillemanne her ble født med conehead han og Er det fordi de har stått så lenge i bekkenet..? Ja,det er det. kanskje ditt sykehus har en policy om å ikke bruke det ordet så mye hos meg brukte de det hele dagen,de fant det ut på GU(eller ul) før jeg ble satt igang,og jeg fikk helt noia,det høres jo såå stygt ut! trodde jo ungen hadde noe alvorlig jeg! det kom av at babyen stanga så lenge i bekkenet ja.
Sequax Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #2864 Skrevet 4. mars 2011 God kveld, jenter! Takk for hilsener!! Mange klemmer til dere alle! I natt greide C seg med to puppemåltider, og ingen MME! Han fikk litt tillegg i dag kl. 13, men ingenting etter det, foreløpig!! Han virker glad og fornøyd og sover som bare det... Sånn ser matdagen ut i dag: Ingen MME i natt!! To pupperunder! Pupp: 09.20-09.40 11.20-11-55 14.54-15-10 15.50-16.10 16.45-17.00 18.15-ca. 19.00 MME: 12.20-12.30 50 ML Mer "vanlig" ammedag; han har ikke hengt konstant på puppen, og det har egentlig vært ganske deilig...Ammete og vørterøl er inntatt. Det gikk veldig bra på helsestasjonen i dag! Han har lagt på seg 35 gram siden tirsdag...ikke så voldsomt, men han er da på vei oppover i vekt! Helsesøster mente også at om han virker fornøyd, så er han fornøyd. Vi får allikevel holde et øye med vekta hans en gang i uka, bare for å være sikre. Helsesøster ba oss se an dette med MME også; virker han misfornøyd etter lang "pupping" skal vi gi MME...men ingen fasit er jo å få, da alle barn er så individuelle...! Håper dere alle har en deilig fredagskveld? GOD HELG!!
chikako Skrevet 4. mars 2011 #2865 Skrevet 4. mars 2011 Så herlig Det virker jo som dette går riktig vei!
Sequax Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #2866 Skrevet 4. mars 2011 Så herlig Det virker jo som dette går riktig vei! Ja!! Jeg er kjempefornøyd! Kan ikke FATTE at jeg produserer nok, da men...han skal jo ha rundt 8 dl per dag... Hadde jeg hatt kjempepupper, så kunne jeg kanskje ha skjønt det, men de er bare litt større enn vanlig!
Neala Skrevet 4. mars 2011 #2867 Skrevet 4. mars 2011 Så bra! Der ser jo virkelig ut som det går rette veien for dere!
chikako Skrevet 4. mars 2011 #2868 Skrevet 4. mars 2011 Ja!! Jeg er kjempefornøyd! Kan ikke FATTE at jeg produserer nok, da men...han skal jo ha rundt 8 dl per dag... Hadde jeg hatt kjempepupper, så kunne jeg kanskje ha skjønt det, men de er bare litt større enn vanlig! Det virker jo sånn! Har du gått opp mye i cup-størrelse? Og hvordan vet man hva slags amme-bh man skal handle inn? Melkeproduksjonen begynner vel ikke for alvor før morkaken er ute? Har ikke snøring på dette her
Jesse Skrevet 4. mars 2011 #2869 Skrevet 4. mars 2011 (endret) Ja!! Jeg er kjempefornøyd! Kan ikke FATTE at jeg produserer nok, da men...han skal jo ha rundt 8 dl per dag... Hadde jeg hatt kjempepupper, så kunne jeg kanskje ha skjønt det, men de er bare litt større enn vanlig! Jeg hadde heller aldri noe særlig melkespreng i begynnelsen (eller, gikk det lenge mellom hver amming ble de mye hardere, og det gjør de fortsatt, men det er når snuppa ikke har spist på 6-7 timer om natta), og nå er de mindre og mykere enn det de har pleid å være syns jeg..(og litt mer hengete... ) Og jeg har mer enn nok melk Så det skal du ikke tenke på Syns du har gjort en kjempejobb, det er nok bare noen dager til du slipper å tenke på å gi ekstra mme, for jeg syns det høres ut som at gutten får i seg nok. Og siden han var så stor i utgangspunktet, går han kanskje ikke like fort opp som mange andre? (jeg vet ikke om det har noe å si jeg? Har helsesøster nevnt noe om det?) Jeg følte at jeg satt med puppen ute hele tiden i begynnelsen, så det er ihvertfall ikke noe unormalt over antall amminger du har! Ha en goood helg Sequax, kos deg masse med lille C (også har jeg glemt å kommentere fødselshistorien din tror jeg, men fy søren så tøff du er!!) Endret 4. mars 2011 av Jesse
Neytiri Skrevet 4. mars 2011 #2870 Skrevet 4. mars 2011 FANTASTISK Sequax!!!! Du er en skikkelig stå på jente, blir så glad å høre du har hatt en bra dag, og ja jeg synes det virker som gutten din har økt melka di, for ellers hadde han villet mer eller drukket mer mme.... Det å veie ofte er noe vi måtte........og i grunn blir litt feil innimellom, grunnen er at barna vokser i rygg og napp.....dvs at en uke kan dem legge på seg 100g og den andre plutselig 300g........Jeg husker på sykehuset at jeg holdt på å bli sprø, fordi de sa dette men samtidig sa at man MÅTTE veie hver dag........når vi kom hjem ble det veiing på hs hver uke, og det allerede syntes jeg var bedre, for da så man faktisk at hun gikk opp. Håper du ser resultater etterhvert så du kan bare kose deg uten den bekymringen av om han får nok og eller legger på seg. ha en fin helg
Gjest Catwoman Skrevet 5. mars 2011 #2871 Skrevet 5. mars 2011 Det høres jo kjempebra ut da Det kan godt være masse melk i puppene selv om de ikke er store og harde.
Pupsilure Skrevet 5. mars 2011 #2872 Skrevet 5. mars 2011 Så bra! Dette ordner seg Puppene mine er heller ikke spesielt mye større enn før Men har vært nok melk i dem allikevel.
Sequax Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #2873 Skrevet 5. mars 2011 JENTER, NÅ HAR DET GÅTT ET DØGN SIDEN GUTTEN FIKK MME!!! Chikako: har kanskje gått opp én cup, men ikke noe å skrive hemmat om... Takk for ros og oppmuntring, jenter!! Fikk en liten deppings i går da jeg tenkte på hvor dårlig oppfølging jeg fikk etter den tøffe fødselen min...ingen informasjon om operasjonen eller hvordan jeg skal forholde meg til alt nå i ettertid. Helsesøster sa forresten i går at når man får spinalbedøvelse, kan det ta litt tid før melka kommer....TAKK FOR INFORMASJON, AHUS!!! Ha en god dag, jenter!! 2
Kokos Skrevet 5. mars 2011 #2874 Skrevet 5. mars 2011 Dette blir nok bare bedre! Kjempeglad på dine vegne Sequax! Ha en fortsatt fin dag med gutten din!
Neytiri Skrevet 5. mars 2011 #2877 Skrevet 5. mars 2011 har troen på dette!!! skjønner du er meget skuffet over informationmangel og behandling.......tenk jeg var en måned på sykehuset for å lære jenta å ta fulle måltider.......og jeg lærte mer om amming på ammehjelpen sine sider!!! Er enda ganske forbanna på det! Synes du har vært kjempeflink Nå skal du nyte det!
Blåmor Skrevet 5. mars 2011 #2879 Skrevet 5. mars 2011 Så bra det går med dere! Skjønner godt at du er frustrert over Ahus, de har virkelig ikke gjort noen god jobb. Bra at du har sendt klagebrev! Hurra for Johaug
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå