Gå til innhold

Kvakseheimen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han har våte bleier, men så får han jo også ca. 200 ml MME i døgnet +/- da...kan være at dette er nok i seg selv, selv uten pupp?

Jeg har ammet i ett kjør i dag:

Pupp:

10.18-11.00 begge sider

12.30-13.10 begge sider

15.15-15.30 høyre pupp.

15.40-1600 begge sider

16.25-16.40 begge sider

Har ikke gitt MME siden klokka 13.15....Håper han får nok! Han sovner mellom slagene, men som dere kan se av klokkeslettene, tar det ikke lang tid før han må ha påfyll igjen...Men spørsmålet er: er han mett i magen sin, stakkar? :sukk: Vanskelig å vite...

Synes dette ser ut som øking snuppa, og håper om noen dager at du ser resultat av det her og sitter som pamela andersen :fnise:

Husk at magesekken dems er veldig små akkurat nå, så derfor spiser dem også hippigere i starten, og iom mm fordøyer fort/lett så kan det bli sånn innimellom. Selvfølgelig er det verre ved økedager, og i ditt tilfelle prøver du å få opp nok melk.

Leste fødselshistorien din nå, må si du var utrolig tøff, helt utrolig at de estimerte størrelsen sååå feil da! Man blir sterkere av sånne ting i livet! :rodmer: Håper du klarer å kose deg innimellom marathonpuppinga :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må le av meg selv, straks in på kg når jeg kom hjem og rett innom boka di, før min :fnise:

Ok da skjønner jeg hvorfor han hadde sonde, jeg har en del erfaring med sonde og koppmating og vet hvor tøft og slitsomt det er å se/gjøre.

I begynnelsen kan dem faktisk ligge en stund på hvert bryst for å få tømt, liker ikke når enkelte sykepleiere mente det bare var bortkastet hos meg å la henne die 30min per bryst, fordi da mente dem jeg burde bare gi henne flaske :rolleyes: Min erfaring(siden vi veide før og etter) var at fikk hun sin tid så tok hun hele måltidet :)

Uansett hvor mye/lite han sover, virker han sulten når han våkner igjen så legger du til igjen....melken kommer etter etterspørsel, og suger han på halvtomme bryst så vil det hjelpe med å øke. Husk puppene blir aldri helt tomme, og det som sitter igjen er fete melka og hjelper med å mette/fete opp :)

Kjempeflott at du ikke forvirrer han med flaske og pupp, og virker som du er godt i gang å øke melka di hvis du har klart å unngå mme ja :)

Hvis du gir 2 bryst ved et måltid, så skal du starte med puppen du ga han sist.....de tømmer aldri pupp nr2 like godt, da vil han også nå den rike melka fortere.

Spørs hvordan ammete du har. Den første jeg kjøpte i poser var fra weleda og det var 2-3 kopper per dag. Så begynnte jeg å kjøpe i løst og det kunne jeg drikke så mye jeg ville per dag. Jeg fikk meg til frokost, lunsj og kvelds.

Han bør ha 5-6 gode tissebleier i døgnet og bæsje daglig under 6 uker gammel.

Synes også helsestasjonen bør veie han om 1-2 uker igjen, så du kan både sikre deg at du gir han nok, og at han går opp. Du vil se at så fort man ser han går opp at skuldrene senkes veldig.....er veldig god følelse, og med tiltakene du driver med nå er det veldig god sjanse at dette går strålende!

Stå på :klem:

Takk for det, Neytiri!

Men han har IKKE daglige bæsjebleier, betyr det at han får for lite mat? :klo: I går hadde han to men så går det gjerne to dager mellom igjen....

Husk at mesteparten av melka kommer tilbake i løpet av den første timen. Tror det kanskje er 60% eller noe? Vi er laget for å amme ofte. Og det er egentlig bare fint om han suger på "tomme" bryst, det er da kroppen skjønner at det må produseres mer melk.

Synes du er superflink som står på for å fullamme!! Super-superflinke! :klemmer:

Tusen takk, Iril! :klem: Skal ta meg en tur til dagboka di snart og lese opp om deg og Murmel! :jepp:

Synes dette ser ut som øking snuppa, og håper om noen dager at du ser resultat av det her og sitter som pamela andersen :fnise:

Husk at magesekken dems er veldig små akkurat nå, så derfor spiser dem også hippigere i starten, og iom mm fordøyer fort/lett så kan det bli sånn innimellom. Selvfølgelig er det verre ved økedager, og i ditt tilfelle prøver du å få opp nok melk.

Leste fødselshistorien din nå, må si du var utrolig tøff, helt utrolig at de estimerte størrelsen sååå feil da! Man blir sterkere av sånne ting i livet! :rodmer: Håper du klarer å kose deg innimellom marathonpuppinga :fnise:

Håper det ordner seg...men nå ble jeg veldig bekymra siden han ikke har bæsjebleier hver dag...:sukk:

Jeg bruker Ammete fra apoteket NAF, står det på den...

Skrevet

Det er helt normalt at de ikke bæsjer hver dag. Det er fordi morsmelk er så "rent" at det er veldig lite avfallstoffer og så flytende at alle avfallstoffene godt kan komme ut som urin. Det stemmer ikke at de skal ha bæsjebleier hver dag når de er under seks uker, helt normalt at det går noen dager mellom, faktisk er det helt normalt med en uke også. ;)

Vil du dele størrelsen med meg også på pm? :sjenert:

Gjest pysepusen
Skrevet

Synes forresten det så ut som greie tidspunkter med ammingen jeg ;) Håper du sitter som Pamela om ikke så lenge! :transe: (jada, det er mens som en med store pupper, ikke transe :fnise: )

Skrevet

Det er helt normalt at de ikke bæsjer hver dag. Det er fordi morsmelk er så "rent" at det er veldig lite avfallstoffer og så flytende at alle avfallstoffene godt kan komme ut som urin. Det stemmer ikke at de skal ha bæsjebleier hver dag når de er under seks uker, helt normalt at det går noen dager mellom, faktisk er det helt normalt med en uke også. ;)

Vil du dele størrelsen med meg også på pm? :sjenert:

Var det sånn med Murmel også? At han ikke hadde bæsjebleie hver dag? Blir så forvirra...skal nå til helsesøster i morgen igjen, så da får jeg vel nevne det der og høre hva hun sier...PM er på vei!

Synes forresten det så ut som greie tidspunkter med ammingen jeg ;) Håper du sitter som Pamela om ikke så lenge! :transe: (jada, det er mens som en med store pupper, ikke transe :fnise: )

Bra! Ja, jeg skulle ønske jeg fikk litt mer fasthet på puppene...de er fortsatt ikke harde på noe tidspunkt på døgnet og jeg har overhodet ingen brystspreng...

Skrevet

Så teit...det står overalt på nettet at spedbarn under 4-6 uker skal ha avføring hver dag, men det står ikke en dritt om hva det betyr hvis de IKKE har det?! :kjefte:

Skrevet

:goodbye:

har sett deg rundt omkring i dagbøker,og er innom å hilser på.

Må bare si at fødelen din hørtes veldig lik ut som min. Godt det er over! og vi har verdens fineste premie :hjerte:

Hvor stor var han? Utrolig dårlig at de bomma med 1,5 kg!!! det skulle ikke vært mulig altså.

Skrevet

:goodbye:

har sett deg rundt omkring i dagbøker,og er innom å hilser på.

Må bare si at fødelen din hørtes veldig lik ut som min. Godt det er over! og vi har verdens fineste premie :hjerte:

Hvor stor var han? Utrolig dårlig at de bomma med 1,5 kg!!! det skulle ikke vært mulig altså.

Hei! Og :velkommen: i dagboka mi!

Han var godt over 5 kg da han ble født...Nei, det skulle ikke vært mulig å bomme så kraftig, altså...helt merkelig!!

Vi har definitivt fått verdens beste premie! :jepp: Hvordan skilte din fødsel seg fra min? :klem:

Skrevet

Takk for det, Neytiri!

Men han har IKKE daglige bæsjebleier, betyr det at han får for lite mat? :klo: I går hadde han to men så går det gjerne to dager mellom igjen....

Tusen takk, Iril! :klem: Skal ta meg en tur til dagboka di snart og lese opp om deg og Murmel! :jepp:

Håper det ordner seg...men nå ble jeg veldig bekymra siden han ikke har bæsjebleier hver dag...:sukk:

Jeg bruker Ammete fra apoteket NAF, står det på den...

IKKE stress om han ikke bæsjer hver dag, dette er noe som varierer, og vi opplevde ikke bæsj hverdag...........morsmelk fordøyer ofte så lett at det kommer i form av tissebleier isteden..........men dette var noe de sa på sykehuset at hun burde ha bæsj hver dag........tissebleiene er de viktigste!!! Sa det fordi det står også på ammehjelpen sin sider........

Et tips nå........logg alt, skriv ned som du har gjort her oppe.....når han begynner og blir ferdig med måltid....hver gang han har en god tissebleie og en bæsjebleie. Da har du en oversikt over alt, og kan slå deg til ro når du ser at han får nok mat ;)

Skrevet

Var det sånn med Murmel også? At han ikke hadde bæsjebleie hver dag? Blir så forvirra...skal nå til helsesøster i morgen igjen, så da får jeg vel nevne det der og høre hva hun sier...PM er på vei!

Ja, han kunne likegjerne bæsje hver eneste gang han spiste som vente flere dager mellom hver gang. Spurte både lege og helsesøster om det, og de sa at det betydde ikke noe annet enn at han utnyttet maten godt. Tror ikke du trenger å stresse med dette altså. :klemmer:

Skrevet

Hei! Og :velkommen: i dagboka mi!

Han var godt over 5 kg da han ble født...Nei, det skulle ikke vært mulig å bomme så kraftig, altså...helt merkelig!!

Vi har definitivt fått verdens beste premie! :jepp: Hvordan skilte din fødsel seg fra min? :klem:

vannet mitt gikk to døgn før jeg ble satt igang,og hadde rier fra da omtrent,men de var ikke effektive,så ble satt igang med drypp. lå i 10 timer og alt stoppa opp på 9 cm. babyen pressa og pressa i bekkenet,men kom ingen vei. så fikk ks. hun ble født med fødselssvulst (sikkert det samme du kaller cone head). kort fortalt ;)

over 5 kg ja! tipper min hadde vært det og,om jeg hadde gått til ul termin,som jeg VET var feil. hun var 3990 g 2 uker før ul termin...

makan! har hørt om feil vekstestimeringer før,men ikke så stor bom faktisk.

:klemmer:

Skrevet

Er det DET som er fødselssvulst?? Det har jeg lurt så lenge på! For det står i partogrammet og lillemanne her ble født med conehead han og ;) Er det fordi de har stått så lenge i bekkenet..?

Gjest Krizzy
Skrevet

:hakeslepp:

Lyst til å dele akkurat mål? :lol:

Skrevet

Vi fikk beskjed på sykehuset om at det var like vanlig med ti bæsjebleier i døgnet som at det gikk en uke mellom hver. Så synes ikke du skal bekymre deg om det ikke kommer bæsjebleier hver dag, det er viktigere at det kommer tissebleier og at han virker tilfreds.

Så vanvittig flink du har vært med amming, det virker jo som om det har gått veldig bra i dag!

Skrevet

TORSDAG 03.03.11

Kl. 05.15 50 ML MME

KL. 13.15 50 ML MME

KL 20.35 50 ML MME

KL 22.40 50 ML MME

Pupp:

10.18-11.00 begge sider

12.30-13.10 begge sider

15.15-15.30 høyre pupp.

15.40-1600 begge sider

16.25-16.40 begge sider

18.25-19.05 30 min venstre og 10 høyre

20.00-20.35 15 min høyre og 20 venstre

21.30-22.30 begge sider

NÅ har jeg vel amma nok for idag.... :sjenert: Nå skal vi legge oss og prøve å få en tre-fire timer på øyet før ny pupperunde (og antageligvis også MME) i natt...I morgen skal vi på helsestasjonen igjen!

God natt alle sammen, og takk for alle tips, råd og ros i dag!! Dere er toppen! :klem:

Skrevet (endret)

Du er så flink Sequax! Snuppa her kan også spise så ofte fortsatt faktisk! (spesielt på ettermiddagen/kvelden, for da har man jo gjerne mindre melk i utgangspunktet) Så hvis han virker fornøyd når han er ferdig med å spise, så er han nok fornøyd, uansett hvor lenge det går til neste gang han vil ha mer! :jepp:

Du er virkelig supergod asså, som står på som dette her! :jepp:

:hug:

Endret av Jesse
Skrevet

En stor amme- :klem: , en stor natta- :klem: og en stor :klem: fra NH til C! Håper dere får en fin natt, og masse lykke til på helsestasjonen i morgen!

Skrevet

Flinkis :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame:

Skrevet

Så flink du er!!! Synes du gjør en kjempe god jobb og står på :kose:

Skrevet

God morgen! Håper natta har gått bra. Lykke til på helsestasjonen i dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...