Blåmor Skrevet 28. februar 2011 #2761 Skrevet 28. februar 2011 (endret) Her kommer et såkalt ammeinnlegg skrevet via mobil mens jeg ammer . Så det blir et kort og flott HURRA fra meg for at du er tilbake og at alt er bra. Nå skal vi ut i strålende sol på trilletur. Endret 28. februar 2011 av Blåmor
Dine Skrevet 28. februar 2011 #2762 Skrevet 28. februar 2011 Lurer på hvor denne strålende solen er altså.. Ingen sol her
Sequax Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #2763 Skrevet 28. februar 2011 God morgen, jenter! Jo, Dine, den strålende sola er på østlandet! Vi skal straks gjøre som Blåmor og ta oss en trilletur i det fantastiske været!
Hinata Skrevet 28. februar 2011 #2764 Skrevet 28. februar 2011 God morgen Sequax Kos deg på trilletur med C og :sol:
Kokos Skrevet 28. februar 2011 #2765 Skrevet 28. februar 2011 Så fin ny ticker du har fått! Gratulerer med 1 uke som mor og kos deg på trilletur!
Sequax Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #2766 Skrevet 28. februar 2011 God morgen Sequax Kos deg på trilletur med C og :sol: Tusen takk! :happy: Så fin ny ticker du har fått! Gratulerer med 1 uke som mor og kos deg på trilletur! Takk!! Hørte forresten at du og T tenker på å ta dere en tur etter hvert? Blir kjempekoselig!!
Kokos Skrevet 28. februar 2011 #2767 Skrevet 28. februar 2011 Takk!! Hørte forresten at du og T tenker på å ta dere en tur etter hvert? Blir kjempekoselig!! Stalking på høyt nivå... Neida, mamma vil veldig gjerne ta seg en tur og når hun spurte så var jeg ikke vanskelig å be. Det hadde jo vært superkoselig å se deg igjen!! Og C da selvfølgelig.. Tror disse mødrene våre driver og finner et tidspunkt som passer, så jeg håper du har lyst på besøk..
*Numi* Skrevet 28. februar 2011 #2768 Skrevet 28. februar 2011 Velkommen tilbake, Sequax! Gleder meg til å lese fødselshistorien! Så godt å høre at alt er bra med dere.
Neala Skrevet 28. februar 2011 #2769 Skrevet 28. februar 2011 Sola STRÅLER her også, og vi er også ute og triller Hurra for å være mor til herlige barn
Sequax Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #2770 Skrevet 1. mars 2011 God morgen, søtnoser! Nå skal vi straks på helsestasjonen med C for å veie ham og se om han får i seg nok mat! Han er veldig våken på natta og sover en god del på dagen... Gleder meg til å få roa på meg til å besøke dere i dagbøkene deres og skrive ned fødselshistorie! Ha en flott dag så lenge!
Dine Skrevet 1. mars 2011 #2771 Skrevet 1. mars 2011 Lykke til med veiing! Gleder meg til å lese fødselshistorie!! Ha en fin dag med lille C!
Kokos Skrevet 1. mars 2011 #2772 Skrevet 1. mars 2011 Lykke til på helsestasjonen! Håper du og C får en kjempefin dag!
Sequax Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #2774 Skrevet 1. mars 2011 Da er vi tilbake fra helsestasjonen, og det ser ut som om jeg foreløpig har for lite melk til gutten min. Han har ikke lagt på seg noe, så heretter blir det å gi 50 ml MME hver 3. - 4. time. Jeg har allerede koppmatet ham fra sykehustiden av; har gitt ham 50 ml MME, men har trappet ned fordi jeg så gjerne vil fullamme. Har fått resept på Oxytocin-nesespray for å få til utdriving, så nå får vi jo se om det hjelper på produksjonen!
Neala Skrevet 1. mars 2011 #2775 Skrevet 1. mars 2011 Åh, nå ser jeg her at du ikke kan fullamme... Skjønner at det føles tungt, men husk at det viktigste er jo at C har det bra og er mett og god! Og så kan det jo hende at det blir bedre med nesespray, sånn at du kan gå over til fullamming etter hvert Jeg krysser fingrene!
Gjest Airi Skrevet 1. mars 2011 #2776 Skrevet 1. mars 2011 (endret) Ikke stress så mye med fullamming, det er mange som ikke kan gi nok melk til det. Fint hvis det går, men ikke noe å føle seg utilstrekkelig over om det ikke går! Herregud, her sitter jeg for alvor og leser meg opp om amming! Bra jeg er godt preventert! Endret 1. mars 2011 av Airi
Kokos Skrevet 1. mars 2011 #2777 Skrevet 1. mars 2011 Ikke stress så mye med fullammibg, det er mange som ikke kan gi nok melk til det. Fint hvis det går, men ikke noe å føle seg utilstrekkelig over om det ikke går! Herregud, her sitter jeg for alvor og leser meg opp om amming! Bra jeg er godt preventert! Men jeg er enig med Airi, selv om jeg skjønner at det er litt leit også. On topic, men samtidig litt off: Kan noen av dere fortelle meg, er det vanligere i USA å ta et bevisst valg om å ikke amme? Baserer kunnskapen min på *kremt* 16 and pregnant *kremt*, så sikre kilder har jeg ikke, men der synes jeg det virker som de kjøper inn "formula" før barnet engang er født. Det jeg tenkte på var at det virker som om det er et enormt fokus på amming her i landet og at det kanskje er spesielt i vår del av verden?
Gjest Airi Skrevet 1. mars 2011 #2778 Skrevet 1. mars 2011 (endret) Men jeg er enig med Airi, selv om jeg skjønner at det er litt leit også. On topic, men samtidig litt off: Kan noen av dere fortelle meg, er det vanligere i USA å ta et bevisst valg om å ikke amme? Baserer kunnskapen min på *kremt* 16 and pregnant *kremt*, så sikre kilder har jeg ikke, men der synes jeg det virker som de kjøper inn "formula" før barnet engang er født. Det jeg tenkte på var at det virker som om det er et enormt fokus på amming her i landet og at det kanskje er spesielt i vår del av verden? Nordmenn er utrolig opptatt av amming, mer enn i mange andre vestlige land. Det er jo forståelig, morsmelken er uten tvil er det beste for barnet, men det skaper et enormt press på de mange som ikke kan gi 100% morsmelk. Tror nesten bare det er muslimske land som er like opptatt av det - idealet i enkelte muslimske land er å amme til barnet er 3 år! Det blir bra folk av dem som ikke fullammes også. Hilsen mme-ungen Airi Endret 1. mars 2011 av Airi
Kokos Skrevet 1. mars 2011 #2779 Skrevet 1. mars 2011 Nordmenn er utrolig opptatt av amming! Det er jo forståelig, morsmelken er uten tvil er det beste for barnet, men det skaper et enormt press på de mange som ikke kan gi 100% morsmelk. Det blir bra folk av dem som ikke fullammes også. Hilsen mme-ungen Airi Det er jo virkelig ikke noe man kan styre selv, så det er dumt at så mange mødre skal fortvile over det - i tillegg til alt annet man skal venne seg til med ny, liten baby i hus. Håper uansett det går seg til for dere etterhvert Sequax!
Sequax Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #2780 Skrevet 1. mars 2011 Åh, nå ser jeg her at du ikke kan fullamme... Skjønner at det føles tungt, men husk at det viktigste er jo at C har det bra og er mett og god! Og så kan det jo hende at det blir bedre med nesespray, sånn at du kan gå over til fullamming etter hvert Jeg krysser fingrene! Ja, det aller viktigste er selvfølgelig at ungen er mett og har det bra! Men det hadde jo vært veldig koselig å kunne fullamme, da... Ikke stress så mye med fullamming, det er mange som ikke kan gi nok melk til det. Fint hvis det går, men ikke noe å føle seg utilstrekkelig over om det ikke går! Herregud, her sitter jeg for alvor og leser meg opp om amming! Bra jeg er godt preventert! Tipper du er gravid innen året er omme! Men jeg er enig med Airi, selv om jeg skjønner at det er litt leit også. On topic, men samtidig litt off: Kan noen av dere fortelle meg, er det vanligere i USA å ta et bevisst valg om å ikke amme? Baserer kunnskapen min på *kremt* 16 and pregnant *kremt*, så sikre kilder har jeg ikke, men der synes jeg det virker som de kjøper inn "formula" før barnet engang er født. Det jeg tenkte på var at det virker som om det er et enormt fokus på amming her i landet og at det kanskje er spesielt i vår del av verden? Ja, det er jo litt leit, da... Grunnen til at folkemengder ikke ammer har mye med salg å gjøre, faktisk...på 60 og 70-tallet fant en luring ut at om han sa at amming ikke var kult og heller ikke så veldig bra for barnet, så kunne han selge masse av morsmelkserstatningen sin... Tror det er dette som henger igjen litt i dagens samfunn i Uniten...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå