Pingting Skrevet 17. februar 2011 #2501 Del Skrevet 17. februar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 17. februar 2011 #2502 Del Skrevet 17. februar 2011 Overtidstime er booka: fredag 25.02 kl. 08.00....håper da for GUDS SKYLD han kommer før det!! Ja, da håper jeg han har vært her i en ukes tid allerede.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #2503 Del Skrevet 17. februar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 17. februar 2011 #2504 Del Skrevet 17. februar 2011 Med fare for å bli vettaskremt: hva gjør de egentlig når man får ballongkatater? Og hvorfor? Om jeg har forstått det riktig blåser de opp en liten ballong oppe i skjeden (mormunnen? ) for å utvide litt og kanskje hjelpe kroppen i gang til åpning. Rett på meg damer om jeg har feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #2505 Del Skrevet 17. februar 2011 Om jeg har forstått det riktig blåser de opp en liten ballong oppe i skjeden (mormunnen? ) for å utvide litt og kanskje hjelpe kroppen i gang til åpning. Rett på meg damer om jeg har feil Tror det er noe i den gata, ja, Ruccola! Høres det ikke vanvittig fristende ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 17. februar 2011 #2506 Del Skrevet 17. februar 2011 Ingen unge poppet ut enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 17. februar 2011 #2507 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Om jeg har forstått det riktig blåser de opp en liten ballong oppe i skjeden (mormunnen? ) for å utvide litt og kanskje hjelpe kroppen i gang til åpning. Rett på meg damer om jeg har feil Jaja, det er vel verdt det, med den premien man får for innsatsen! :happy: Endret 17. februar 2011 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 17. februar 2011 #2508 Del Skrevet 17. februar 2011 Ballongen fylles med vann, og så ligger det en slange ned til et kateter som tapes på låret. Litt ubehagelig å sette inn, men det gjør ikke vondt. Så skal det sitte til det detter ut av seg selv. Da jeg snakket med føden den natta jeg hadde det, morgenen før jeg skulle legges inn, sa de at jeg kunne prøve å trekke forsiktig i det, og da ville det skli ut hvis det var klart. Det gjorde det. Håper at overtidstimen din blir totalt unødvendig, Sequax! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #2509 Del Skrevet 17. februar 2011 Tusen takk til alle som skriver i boka mi...Dere er så fantastiske! Jeg har liksom ikke helt peppen i meg om dagen... Syns det er skummelt å være på overtid og er redd for at lille C ikke takler det.... Jeg vet det er helt vanlig og at hverken jordmor eller sykehuset tar noen sjanser...Men...tankene er nå der... Takk for gode ord, jenter!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 17. februar 2011 #2510 Del Skrevet 17. februar 2011 Er vanlig å bekymre seg, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #2511 Del Skrevet 17. februar 2011 Syns egentlig det er litt merkelig at jeg ikke skal på flere kontroller før eventuell overtidstime...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 17. februar 2011 #2512 Del Skrevet 17. februar 2011 Er jo ikke noe rart du er bekymra - du bryr deg jo! Ikke unnskyld deg for å være omsorgsfull, nå da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 17. februar 2011 #2513 Del Skrevet 17. februar 2011 C bygger nok bare opp spenningen, sånn at det blir ekstra stas når han kommer. Utspekulert allerede. Helt naturlig at du er drittlei nå, bare slipp det ut! Snart dreier hverdagen seg om baby, pupp og bleier, og da er nok ventetiden glemt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 17. februar 2011 #2514 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Syns egentlig det er litt merkelig at jeg ikke skal på flere kontroller før eventuell overtidstime...? Men hvis du lurer på om det er noe som ikke stemmer, så ringer du dem med en gang og da får du sikkert komme bort på sjekk! Bare mas på dem, du får lov av meg. De regner nok med at du kommer hylende inn i sykehuskorridorene med rier hvert øyeblikk.. (sett litt mye film) Endret 17. februar 2011 av Kokos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 17. februar 2011 #2515 Del Skrevet 17. februar 2011 Overtid er kjipt!! Selv fødte jeg 9 dager over. Var på kontroll hos legen min en gang i uka, de siste 4 ukene. Fikk overtidskontroll på dag 9 etter å ha grått meg til det. egentlig skulle jeg ventet til dag 14. Syntes også det var skummelt med overtid, men etterhvert fant jeg ut at de ikke ville tatt sjansen på det hvis det var så farlig. Og da slo jeg meg til ro med det. Legene vet hva de gjør Men hvis du føler at du skulle hatt mer oppfølging kan du jo ta kontakt med lege eller jordmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #2516 Del Skrevet 17. februar 2011 Ja... Tror ikke den dumme kroppen min skjønner at den skal sette igang fødsel, jeg... Trives visst veldig godt med å være stor og tung og treg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 17. februar 2011 #2517 Del Skrevet 17. februar 2011 Du har veldig lov til å kontakte jordmor eller lege selv hvis du vil ha en ekstra sjekk, og det er det ingen som kommer til å klandre deg for Men jeg tror lille C har det veldig fint i magen, kanskje han bare er litt sjenert? Han gjør seg nok bare ekstra klar til å møte den flotte dama som har tatt vare på han så lenge. Du har sikkert sett Libero-reklamen; man har bare en sjanse til å gjøre et godt førsteinntrykk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 17. februar 2011 #2518 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg vet ikke om det hjelper noe at jeg sier dette, Sequax, men da vi hadde jordmorsamtale dagen etter fødselen, så snakket vi om nettopp dette med overtid og venting. Det er en stor psykisk og fysisk påkjenning å gå disse overtidsdagene, men for at kroppen skal være helt i balanse for fødsel, så er det faktisk lurt å vente - selvfølgelig med mindre det er noen medisinsk grunn til å sette i gang fødselen. Det var det ikke hos meg, men jeg var så lei og utslitt at legen og jeg inngikk et kompromiss om at jeg kunne bli satt i gang da jeg var 41+3, men hun ville egentlig at jeg skulle vente lenger. Jeg har ikke skrevet ned fødselshistorien ennå, men jeg hadde rier fra 01.30 til han var ute 19.07, og fra 01.30 til 17.00 gikk det fra 0 til 5 cm, og dette var grisevonde rier som gjorde forferdelig vondt, men likevel var lite effektive. Kanskje hadde fødselen blitt sånn uansett, men det er faktisk mye mulig at den ble såpass lang og vond fordi kroppen ikke var helt klar for fødsel. De har jo ennå ikke funnet ut helt hva det er i kroppen som setter i gang fødselen, men det er jo en fantastisk balanse av hormoner som skal stemme for at nettopp din kropp er klar. Det er nok noe som må oppleves, og din fødsel blir jo selvfølgelig ikke lik min, men nå er jeg i alle fall mye mer motivert for å takle overtidsdager ved en eventuell neste fødsel, slik at jeg vet at kroppen er klar. Det kan jo godt hende at jeg måtte ha blitt satt i gang uansett, det vil vi aldri finne ut. Jeg vet at jeg ikke kan hjelpe deg med å bli kvitt følelsene, og kanskje hjalp det ikke noe å lese dette, men du får uansett en stor og husk at du kan bare sende PM med både tanker og hvis du bare vil klage litt, for jeg skjønner deg veldig godt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #2519 Del Skrevet 17. februar 2011 Takk, GUNS og Blåmor! Dere KG-jentene aner ikke hvor mye jeg setter pris på ordene fra dere! Blåmor: du har helt sikkert rett. Jeg får bare smøre meg med tålmodighet, men det er så FRUSTRERENDE! Jeg holder på å gå på veggen..... Det beste er selvfølgelig at kroppen starter dette selv...men kanskje jeg må bli satt igang uansett og da kan det likesågodt SKJE NÅ!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 17. februar 2011 #2520 Del Skrevet 17. februar 2011 Håper du er mor lenge før overtidstimen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå