Gjest pysepusen Skrevet 8. april 2011 #3241 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg har ammet samtidig som jeg fikk antibiotika! Men med en gutt som ikke tar flaske så var alternativet sondemating Legen(e) sa det var helt trygt Ellers; veldig flink til å få mosjon denne uka, men en sucker for sjokolade altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 8. april 2011 #3242 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) Liker å bli snakket om, jeg. Så sant det ikke er slemme ting som blir sagt. Antibiotika, jaaah.. Morsomme greier, det. Jeg kan herved meddele at jeg så langt i kveld har spist gulrotkake og to pepe-lakriser. Dessuten har sambo kjøpt både is og påskeegg og melkedrøm. Endret 8. april 2011 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 9. april 2011 #3243 Del Skrevet 9. april 2011 jeg er veldig skeptisk til medisiner til og begynne med, og da når jeg ammer i tillegg...... får man en brystbetennelse for eksempel ville jeg heller prøvd å lege meg selv ved hippig tømming av brystet en å bare kjøre på en antibiotika kur.......men må man så må man ta antibiotika hvis det iser seg at man har behov for det pga sykdom...... man skal ALLTID minne legen på(uansett om du vet de vet du ammer) at du ammer.....og at du ønsker en antibiotika det er ok å amme på. Jeg vet at det finnes, men tror faktisk det står på paknikken for det at det går over i melka, når det står det behøver det ikke være dårlig av den grunn....bare at barnet mest sannsynlig ikke blir påvirket av det. høres ikke noe godt ut, jeg ville spurt om henvisning til spesialist hvis legen din ikke kan svare deg på det med øret ditt......så kan du ta det derfra....før du kjører på en kur som dreper også gode bakterien i kroppen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 9. april 2011 Forfatter #3244 Del Skrevet 9. april 2011 Fant denne om spedbarnets utvikling: Barnets utvikling, detaljert oversikt 0-1 år Artikkel av Aina Johnsen Barnets alder De fleste kan Halvparten kan Noen få kan 1 måned * løfte hodet * respondere til lyder * se på ansikt * følge objekter * si "ohh" og "ahh" * se svart/hvite mønster * smile * le * holde hodet i 45 graders vinkel 2 måneder * gurgle, lage vokale lyder * følge objekter * holde hodet i kortere perioder * smile og le * holde hodet i 45 graders vinkel * ha myke bevegelser * holde hodet stødig * la leggene bære vekta * løfte hodet og skuldre 3 måneder * le * hode hodet stødig * gjenkjenne ansiktet ditt * hvine, gurgle * gjenkjenne stemmen din * løfte hodet og skuldre * snu seg etter lyder * føre hendene sammen * rulle rundt 4 måneder * holde hodet lenge * leggene bærer vekten * gurgler igjen når du prater * griper leker * tar etter objekter * ruller rundt * imiterer ord (baba, dada) * får første tann * klar for fast føde 5 måneder * kan skille mellom klare farger * ruller rundt * leker med hender og føtter * snur seg etter nye lyder * reagerer på navnet sitt * kan være klar for fast føde * sitter i korte perioder * sterkere egenvilje utvikles 6 måneder * snur seg etter lyder og stemmer * imiterer lyder * ruller i begger retninger * tar etter og spiser på ting * sitter uten støtte * klar for fast føde * setter seg i krypeposisjon * kombinerer lyder * drar seg mot objekter 7 måneder * sitter uten støtte * griper i en bueformet bevegelse * babler * kombinerer lyder * begynner små smått å krabbe * står med støtte * vinker "ha det" * slår ting sammen 8 måneder * sier "mamma" og "pappa" * begynner å krabbe * flytter objekter mellom hendene * står med støtte * flink til å krabbe * peker på objekter * drar seg opp til stående * plukker opp ting med to fingre * viser hva han vil ha 9 måneder * kombinerer lyder til "ord" * står en stund uten støtte * griper ting med pinsettgrep * går ved å holde fast i møbler * slår ting sammen * leker "klappe kake" * bruker rett ord for mamma * og pappa 10 måneder * vinker "ha det" * plukker opp ting med pinsettgrep * kryper godt, går med støtte * rett ord for mamma og pappa * forstår navnet sitt og "nei" * viser hva han vil ha * drikker fra kopp * står alene et par sekunder * putter objekter inn i en boks 11 måneder * riktig ord for mamma og pappa * leker "klappe kake" * står alene et par sekunder * imiterer andres aktivitet * putter objekter i en boks * forstår simple kommandoer * sier 1 ord (mamma/pappa) * setter seg fra stående 12 måneder * imiterer andres aktivitet * babler med ordlignende lyder * viser med gester hva han vil ha * sier enkeltord (ikke mamma/pappa) * tar et par steg * forstår enkle instruksjoner * skriver med tegnestifter * flink til å gå * sier 2 ord ( -mamma/ pappa) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 9. april 2011 Forfatter #3245 Del Skrevet 9. april 2011 jeg er veldig skeptisk til medisiner til og begynne med, og da når jeg ammer i tillegg...... får man en brystbetennelse for eksempel ville jeg heller prøvd å lege meg selv ved hippig tømming av brystet en å bare kjøre på en antibiotika kur.......men må man så må man ta antibiotika hvis det iser seg at man har behov for det pga sykdom...... man skal ALLTID minne legen på(uansett om du vet de vet du ammer) at du ammer.....og at du ønsker en antibiotika det er ok å amme på. Jeg vet at det finnes, men tror faktisk det står på paknikken for det at det går over i melka, når det står det behøver det ikke være dårlig av den grunn....bare at barnet mest sannsynlig ikke blir påvirket av det. høres ikke noe godt ut, jeg ville spurt om henvisning til spesialist hvis legen din ikke kan svare deg på det med øret ditt......så kan du ta det derfra....før du kjører på en kur som dreper også gode bakterien i kroppen! Jeg tenker som deg! Øret er litt bedre i dag, nå er det bare de lyse lydene som plager meg...Tror kroppen fikser det sjøl! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 9. april 2011 #3246 Del Skrevet 9. april 2011 God helg til deg og familien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 9. april 2011 Forfatter #3247 Del Skrevet 9. april 2011 God helg til deg og familien I lige måde!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 10. april 2011 #3248 Del Skrevet 10. april 2011 Håper du får en fin dag, Sequax. Jeg har helt falt av lasset når det kommer til søtsaker. Spiser brød med sjokade hver dag, og de der lilla påskeeggene bruker jeg opp alle penga mine på. Men skal se hvordan jeg klarer meg idag! Heldigvis er jeg i trim hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 10. april 2011 #3249 Del Skrevet 10. april 2011 Håper du har en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 12. april 2011 Forfatter #3250 Del Skrevet 12. april 2011 God efta'! Brrr, for et guffent vær det er i dag! Vi har vært på seksukerskontroll med lillemann i dag (som er sju uker og en dag) Alt var helt perfekt! Han har vokst med ca. en cm. i uka siden han ble født! Han er nå 62,5 cm lang og veier 6,5 kg! I går var vi på barseltreff i bygda, og det var kjempekoselig! ASS-rapport så langt: i går, men i dag blir det nok fordi jeg skal i bursdag.... Ha en god dag, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 12. april 2011 #3251 Del Skrevet 12. april 2011 Han er blitt svær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 12. april 2011 #3252 Del Skrevet 12. april 2011 C! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. april 2011 #3253 Del Skrevet 12. april 2011 ASS i går og i dag: *stolt som en hane* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. april 2011 #3254 Del Skrevet 12. april 2011 Ser ut som jeg blir ufrivillig med på ASS-lasset i dag.. Har gjort husarbeid i hele dag, og nå vil ikke mannen gå og kjøpe godteri til meg.. Han sier han kan gjøre det, men spiller på samvittigheten min og spør om ikke vi heller skal vente til helga. Jeg vil egentlig ikke vente til helga! Så flott at alt var perfekt på kontrollen! Men, 7 uker allerede? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 13. april 2011 #3255 Del Skrevet 13. april 2011 God morgen. Idag skal jeg prøve å ikke spise noe dritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 13. april 2011 #3256 Del Skrevet 13. april 2011 Så stor og flott gutt C er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 13. april 2011 #3257 Del Skrevet 13. april 2011 Dagens: God helg! (Det er jo lille lørdag! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krizzy Skrevet 13. april 2011 #3258 Del Skrevet 13. april 2011 DU? Kunne du tenkt deg og dele facebooken din med meg? JEg er så nysgjerrig på hvordan lille C ser ut! Han blir så stor, jo! Flink han er som vokser i et gravende tempo! ASS rapport: I dag har jeg syndet med godteri, og brus. Men har gått LANG tur i dag, da! Så trening, og godteri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 13. april 2011 #3259 Del Skrevet 13. april 2011 Det er lov med kake i bursdag! Selv har jeg gått amok i frukthylla på nærmeste innvandrersjappe og har gomlet mango, papaya og litchi i hele dag! Hjelper som bare det på søtsuget, jeg har ikke lyst på sjokolade i det hele tatt Chikako er en sjokoman av dimensjoner, så dette er revolusjonerende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 14. april 2011 #3260 Del Skrevet 14. april 2011 I går: Jeg SKAL klare hele denne uken. Da blir jeg fornøyd med meg selv, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå