Gå til innhold

Kvakseheimen

Sequax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk, jenter! :happy:

Har hatt første prøve i dag, og hvert et ord ble skrevet på japansk...her går det unna! :ler:

Uææh, her går det unna ja! Synes du er så tøff som kaster deg ut i det. :jepp: Og det høres veldig bra ut med prøve allerede, utrolig nyttig å få testet hvordan man ligger an.

Er det planer om tur til Japan enda da? Jeg har kjempelyst til å reise til Japan en gang. En kollega var der nylig (Tokyo + ett annet sted) og har bare masse lovord. Tror han helst ville bli igjen der. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: Det går skikkelig unna, men som du sier: bra med disse testene for å se om vi henger med!

Ja, det blir Japan til neste år! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C har funnet seg skikkelig til rette i barnehagen, og mammahjertet er rolig og trygt når det reiser på skolen! :hjerte: Han smiler og er fornøyd, og geipen er langt unna! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge skal dere være i Japan? :hoppe: Å, det høres helt fantastisk ut! Og så godt at det går bra med C i barnehagen :klem: Er det ikke deilig å kunne slappe litt av nå når du ser at han trives? :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er fantastisk, Al! :rodmer:

C har lært seg farger! "Hent den gule, hent den grønne" etc! Kjempestolt mamma! :happy:

Vi skal være tre-fire måneder i Japan! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er jeg, Al....:sjenert: Beklager at jeg ikke har vært inne og sjekka her...men hverdagen er virkelig helt vilt travel! Men jeg lover å skjerpe meg, for jeg har da absolutt tid til noen minutter sammen med dere en gang i blant! :pls:

Jeg skal gå på skole i Japan, og samboer'n og C skal bare leve livet! P har pappaperm spart opp, i tillegg til ferie! :happy: Det kan også se ut som om C får full permisjon fra barnehagen, så da slipper vi heldigvis å betale barnehagen mens vi er borte.

Jeg storkoser meg med studiene, men du dægger'n søkke så mye vi går igjennom....Og så fort! :overrasket: Jeg må virkelig holde tunga rett i munnen for å henge med, men foreløpig går det veldig bra...kryss fingrene for at det fortsetter sånn! (og for at tunga ikke blir altfor sliten av å være i samme posisjon støtt! :ler: ) Dagene er en kabal som skal gå opp; mye må planlegges! Men nå begynner jeg å komme inn i rutinen, og jeg stoooortrives med det "nye" livet mitt! :strix:

C utvikler seg i rekordfart, og kommer stadig vekk med nye ord og små setninger...I dag da vi gikk tur oppover veien her, bøyde han seg ned og plukka opp stein mens han sa: "tuuuuuuuuuuuusen takk"....Mamma ble helt :overrasket: Flinke gutten min! :rodmer: Og til mammas store glede er han veldig kosete! :happy: Må legge til at han er en glad og humørfylt gutt, også...og musikalsk! Og flink til å skille farger fra hverandre! Og sjarmør! Og...og....ja, dere skjønner tegninga....:ler:

Ha en flott søndagskveld, jenter, og GOOOOD UKE! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, for en herlig post! SÅ utrolig spennende Japan blir og så flott at C og samboeren din skal være med! Det blir nok en opplevelse for livet!!!

:hoppendeglad:

Jeg holder fortsatt på med å komme inn i rutinen og det nye livet. Har bare jobbet en uke nå samtidig som studiene, og vært en del syk, men det er veldig spennende (og noe er mindre spennende) men alt i alt så angrer jeg ikke :)

Endret av Alyah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du virkelig har funnet lykken. :rodmer: Og en studietur til Japan høres helt fantastisk ut. Ikke misunnelig i det heeeele tatt. :snurt::fnise: Hvor skal dere?

C høres også bare helt herlig ut. Han ser ihvertfall helt herlig ut, nydelige gutten. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du, jeg er SÅ imponert over deg. Synes du er dødsflink! :jepp:

Veldig koselig å lese at du har det så fint, til tross for sinnsykt travle dager. Flink, flink, flink, flink, flink! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så gode dere er, jenter! :rodmer:

Nå er det endelig fredag!! :strix: Jeg kjenner jeg er sliten, og at det hviler mye puggeansvar på skuldrene mine, men du verden for et fantastisk artig studie! :happy: Bakdelen er at 10-poengsemnet mitt er Japansk historie (som i og for seg er interessant og spennende nok) som jeg simpelthen IKKE har nok tid til...:sukk: Føler at jeg må pugge språk - språk - språk for å henge med i svingene, for du dæven så fort det går framover! :daane:

Lille C er sjuk med feber, og jeg har ikke vært helt høy i hatten denne uka, jeg heller. Stakkars gull....

God helg, jenter! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Usj, jeg føler meg totalt inkompetent. Har skrevet et avsnitt på hjemmeoppgaven min :roll: et stakkars lite avsnitt :sjenert: skulle ønske jeg var like flink som deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj, jeg føler meg totalt inkompetent. Har skrevet et avsnitt på hjemmeoppgaven min :roll: et stakkars lite avsnitt :sjenert: skulle ønske jeg var like flink som deg :klem:

Jeg er sikker på at du er superflink, Al! :jepp:

Dette greier vi!

Dere får bare holde ut uten meg framover, jenter! (veit det er fryktelig mye å be om, altså...:hoho:) Sykt mye å gjøre....:daane:

Dette blei en vanvittig kjedelig post...:sjenert:

Håper alle har en knakandes god uke! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å skrive masteren min om religion i japansk populærkultur (manga, anime osv). Jeg tror jeg må joine deg på å lære japansk etter hvert! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...