31.07.2010 Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 Var dette greit for flyselskapet til tross for at kjolen ikke oppfyller kravene som er satt til handbagasje? (større volum)Kontaktet dere flyselskapet på forhånd?
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 Hadde ikke noe problem med det.Hadde kjolen i tillegg til trillekoffert.Måtte sendes igjennom sjekk som vanlig.Kan alltid være greit å kontakte flyselskapet på forhånd så har du dobbetlsikret deg.
lilleGrethe Skrevet 7. juni 2010 #3 Skrevet 7. juni 2010 Vi sendte kjolen min i innsjekket koffert. Den fylte en hel stor koffert selv, så hadde definitivt ikke fått plass som håndbagasje. Det kommer kanskje litt an på flyselskapet, men jeg ville ikke risikert å ha beregnet å ha kjolen med som håndbagasje, og så bli bedt om å sjekke den inn. Da er det bedre å pakke den godt ned i en koffert og sende den som innsjekket bagasje. Hvor stor er kjolen din?
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #4 Skrevet 7. juni 2010 Var dette greit for flyselskapet til tross for at kjolen ikke oppfyller kravene som er satt til handbagasje? (større volum)Kontaktet dere flyselskapet på forhånd? Jeg tok min med inn på flyet, det var ikke noe problem! bare vær tidlig ute så du får hylleplass! Ville ikke sjekket den inn i kofferten med mindre du har spesifik forsikring på kjolen, tenk om noe skulle skje eller at bagasjen blir borte....
31.07.2010 Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2010 Hadde heller ikke lyst til å ha den i kofferten, hadde liksom ikke lyst å "stappe" den inn i en koffert..å at den sikkert ikke dekkes av reiseforsikringen dersom den skulle bli borte, jeg får ringe å høre med norwegian imorgen, satser på at det ordner seg er man riktig heldig så henger de den kansje opp under flyereisen... :gjeiper:
Gjest Pippelipp Skrevet 7. juni 2010 #6 Skrevet 7. juni 2010 Jeg ringte flyselskapet på forhånd og det var ikke noe problem, jeg la den over et ledig sete og alt var i orden. Nå skal det også sies at det var et lite flyselskap.
monamonalisa Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 Hva med å ha den på seg? Hadde jo vært fint med nok en anledning til å bruke herligheten *fnis* - nei, det var usaklig
hegejenta30 Skrevet 8. juni 2010 #8 Skrevet 8. juni 2010 Ser for meg masse krølle og skrukker om kjolen blir lagt i en koffert. Og i kjoleposen er den jo veldig rom-stor. Så tviler vel på at flyselskapet (og spesielt Norwegian) vil gå med på å henge den opp under flyreisen. Men håper jeg tar feil - og at du får positivt svar. Selv skal jeg frakte min med bil - blir litt av den samme utfordringen det - da den tar plass og kan bli skikkelig skrukkete om jeg ikke behandler den pent.
ejoty Skrevet 8. juni 2010 #9 Skrevet 8. juni 2010 Jeg spurte ved innsjekk da jeg skulle ha med min brudkjole hjem (kjøpte den i utlandet). Hadde hatt plass i en nesten tom koffert dersom de sa nei, så jeg hadde en back-up plan. Den fikk henge i skap hele veien hjem. Hadde den i en kjolepose. Hadde flere mellomlandinger på vei hjem, og det var ikke noe problem noen av gangene. Imidlertid lurt å være tidlig ombord på flyet. Flyvertinnene hos SAS syntes det var "stas" med brudekjole, og var veldig hyggelige og hjelpsomme.
lilleGrethe Skrevet 8. juni 2010 #10 Skrevet 8. juni 2010 Nå skal det sies at min kjole er så stor at det ville vært vanskelig å bære den - dessuten har den 2mnd på å henge seg ut hjemme, og den skal steames opp også. Den henger ikke fritt i kjoleposen engang, da blir den nemlig trykket sammen, så jeg tror ikke det hadde hjulpet. Jeg har forresten veldig god erfaring med Norwegian og bagasje (fra Gatwick til OSL) - aldri hatt noen problemer, så stolte på at det skulle gå fint i innsjekket koffert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå