Gjest Pippi1979 Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 (endret) Hei, Vi har klart å sende inn forlover og brudepar erklæringene for sent... Vi leverte de i postboksen til Skatt Sør på Torsdag kveld 3.juni, og bryllupet skal stå 26.juni - altså 3 uker og to dager etter at vi la papirene i postkassen til skatteetaten. Jeg ringte de i dag og fikk beskjed - av en svært lite hyggelig dame - at papirene kanskje ikke rekker å bli godkjent til bryllupet!!!! Jeg får ikke vite noe før de er scannet inn i systemet deres og jeg har fått en saksbehandler, og dette kan ta opptil en uke. Jeg kjenner jeg holder på å bli komplett gal og er bare kjempelei meg:((( Vi skal ha fullt kirkebryllup - og nå blir det kanskje ikke noe av. Det jeg reagerer på er jo at det står på skattetaten at papirene skal bli godkjent innen 14 dager etter mottak, men det påstod damen var etter den uken de brukte på å scanne den inn og då den inn i systemet. Er det noen som har opplevd lignende, råd, tips???? Jeg klarer ikke tenke på annet og vil bare gråte:((!!! Endret 7. juni 2010 av Pippi1979
hegejenta30 Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 Jeg hadde møtt opp der personlig og bedt om å få snakke med noen. Vært svært ydmyk og innrømmet at jeg burde levert det mye før for å slippe stresset med å få det iorden til vielsen, og bedt om de ikke kunne være så snille og se om de fikk til å gjøre noe for meg. Min erfaring med skatt midt er at det tok ca 2 timer fra jeg fikk svar på mail sendt via deres kontakt skjema på nett fra min saksbehandler. Og at saken var ferdig behandlet innen 3 dager etter at alle papirer var sendt inn. Så forhåpentligvis er det noen der som gjør jobben sin så dere blir gift!
Gjest Pippi1979 Skrevet 7. juni 2010 #3 Skrevet 7. juni 2010 Ja, jeg tror jeg gjør det så fort jeg har fått saksbehandler De sier det ikke er noe vits at jeg gjør det før disse er scannet inn og er inne i systemet deres...
Gjest Pippi1979 Skrevet 7. juni 2010 #4 Skrevet 7. juni 2010 Men måtte du ikke sende inn alle papirene til en postboks? for at de så måtte scannes inn??
Fr Kake Skrevet 7. juni 2010 #5 Skrevet 7. juni 2010 Ring på nytt. Kanskje treffer du på en hyggeliger saksbehandler? (På nettsidene står det at de opererer med en frist på to uker.)
fruBeist Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 (endret) Det tok under ei uke fra vi sendte inn våre papirer til vi fikk prøvingsattesten tilbake. (Ålesund skattekontor) Det kan jo være geografiske forskjeller ute og går, men håper dere får papirene i tide! Og lykke til med bryllupet Endret 9. juni 2010 av fruBeist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå